Hvad lægger I til side ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

993 visninger
6 svar
0 synes godt om
10. maj 2023

Meheju

Profilbillede for Meheju

Hejsa Alle.

Denne er mest beregnet til jer med relativ lav løn :-)

Min mand og jeg bor sammen og vi betaler ligeligt til vores budgetkonto. De resterende penge vi hver især har tilbage bruger jeg på mad, min opsparing samt knægtens konfi-opsparing, hvor min mand betaler alt til hus og bilerne. og selfølgelig til knægtens konfi-opsparing.

Jeg er i butik så jeg er relativ lav lønnet, så jeg vil hører jer hvad I for eks sætter til side til mad til en familie på 3 og om I nogen sinde har kontanter i pungen til dette formål?

og sætter I noget til side til opsparing? I så fald hvor meget?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2023

Darling

Ved ikke hvad du forsvinder med lavt løn, vi har fælles økonomi og der kommer omkring 33.000 ind på kontoen. Jeg arbejder selv i butik som souschef og det er ikke den vilde løn

Vi har hus som vi betaler af på hver 3. Måned så der lægger vi ikke penge til side, men det gør vi de to andre måneder og det er minimum 12.000 der ryger op opsparingen. Og mere hvis der er tilovers hver måned. Vi smider 6000 på vores søns børneopdragelse om året og 500kr i måneden på en konto som går til hans fødselsdag, konfirmationen osv.

Udover huslån har vi også lån i bil jeg skifter dog job når jeg engang er færdig med barsel. 

Anmeld Citér

10. maj 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

2 voksne og et barn i husstanden. Vi overfører 6.000 til vores “madkort” hver måned. Det dækker mad, hygiejne ting, fredagspizza, rengøringsartikler og diverse til husholdning. Det dækker lige nøjagtigt til trods for de høje priser efterhånden. Vi havde engang måltidskasser, men er gået væk fra det efter fødevarepriserne steg som de gjorde. 

Børnepenge bliver i øvrigt også sat på madkortet når de kommer. men sparer først op til de store ting når de er ved at nærme sig. Den tid den glæde

Det var nok ikk svar på dit spørgsmål kan jeg godt se nu hvor jeg genlæser dit spørgsmål

Anmeld Citér

10. maj 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg er enlig på uddannelseshjælp med 2 børn.

Jeg har lige været nødt til at sætte vores madbudget op til 450 kr pr uge, og så 300 kr til sjov pr uge.

Lige pt lægger jeg ikke noget til side til opsparing, men betaler 10.000 kr til gæld når der kommer børnepenge. 

Lige om lidt overgår jeg til ressourceforløb og får derfor flere penge mellem hænderne. Der er planen at lægge 150 kr til børneopsparing (jeg betaler mere til den mindste fordi hun er donorbarn og den ældste har en far der lægger til side til hende også), og 500 kr til opsparing og så udvide sjov budgettet en lille smule.

Anmeld Citér

10. maj 2023

Meheju

Profilbillede for Meheju
Darling skriver:

Ved ikke hvad du forsvinder med lavt løn, vi har fælles økonomi og der kommer omkring 33.000 ind på kontoen. Jeg arbejder selv i butik som souschef og det er ikke den vilde løn

Vi har hus som vi betaler af på hver 3. Måned så der lægger vi ikke penge til side, men det gør vi de to andre måneder og det er minimum 12.000 der ryger op opsparingen. Og mere hvis der er tilovers hver måned. Vi smider 6000 på vores søns børneopdragelse om året og 500kr i måneden på en konto som går til hans fødselsdag, konfirmationen osv.

Udover huslån har vi også lån i bil jeg skifter dog job når jeg engang er færdig med barsel. 

Lav løn er 13.800 udbetalt. Vi skylder ikke noget på hverken hus eller biler, dog er der jo stadig reparationer.

vi lægger hver 6.000 på budgettet.

Anmeld Citér

10. maj 2023

Darling

Meheju skriver:

Lav løn er 13.800 udbetalt. Vi skylder ikke noget på hverken hus eller biler, dog er der jo stadig reparationer.

vi lægger hver 6.000 på budgettet.

Vi har Ca 16.500 hver, det synes jeg heller ikke er meget ikke med stigende priser på alt, hus, bil og snart 2 børn

Jeg siger dog op fordi jeg gerne vil skifte branche er træt af det er så underbetalt nu og har snart været i butiks faget i 10 år

Anmeld Citér

10. maj 2023

Ranunkel

Profilbillede for Ranunkel

Vi sætter 5200 på madkortet pr måned, to voksne og to børn. 

På opsparingen kommer 2800 pr måned, og 1500 på konfirmationsopsparing. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.