Vil bare lige rose alle Jer kage bage-koner

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. november 2009

JustAnotherName

Jeg sidder med hagen på brystet af begejstring over alle de FLOTTE kager jeg lige har set i galleriet.

NØJ hvor er I altså bare vilde til at bage kager !!

Synes lige jeg ville rose Jer, for jeg er virkelig målløs og meget imponeret!

Gid jeg selv evnede det ....Er det mon nemmere end det ser ud til ??
Jeg synes det ser VILDT kompliceret ud med alt det fine pynt og flotte motiver og logoer.

Hvad betyder "MMF" egentlig ?? Det bemærkede jeg flere steder, at I skrev i brugte.
Er det den slags marcipan som kagerne overtrækkes og pyntes med ??

Ja, jeg er altså helt "grøn" og forstår mig slet ikke på det...
Men så er det jo alletiders at jeg kan zappe rundt inde i Jeres galleri og forundres og imponeres.

Måske man engang også selv skulle kaste sig ud i nogle små forsøg ...Jeg har jo da 2 små døtre, som jeg selv kan få lært at bage fødselsdagskager til.
Ellers må jeg sgu hyre een af Jer talentfulde bagere herinde til det for mig

Hvor har I lært det henne ?
Er det bare et gen I har haft, og en glæde ved at bage og eksperimentere, og så kommer der sådanne kunstvæker ud af det ?!?

NÅ - nu ikke mere spørgen og sludren fra mig.
Men en helt masse ros skal I alle have!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. november 2009

mariamiss6

JustAnotherName skriver:

Jeg sidder med hagen på brystet af begejstring over alle de FLOTTE kager jeg lige har set i galleriet.

NØJ hvor er I altså bare vilde til at bage kager !!

Synes lige jeg ville rose Jer, for jeg er virkelig målløs og meget imponeret!

Gid jeg selv evnede det ....Er det mon nemmere end det ser ud til ??
Jeg synes det ser VILDT kompliceret ud med alt det fine pynt og flotte motiver og logoer.

Hvad betyder "MMF" egentlig ?? Det bemærkede jeg flere steder, at I skrev i brugte.
Er det den slags marcipan som kagerne overtrækkes og pyntes med ??

Ja, jeg er altså helt "grøn" og forstår mig slet ikke på det...
Men så er det jo alletiders at jeg kan zappe rundt inde i Jeres galleri og forundres og imponeres.

Måske man engang også selv skulle kaste sig ud i nogle små forsøg ...Jeg har jo da 2 små døtre, som jeg selv kan få lært at bage fødselsdagskager til.
Ellers må jeg sgu hyre een af Jer talentfulde bagere herinde til det for mig

Hvor har I lært det henne ?
Er det bare et gen I har haft, og en glæde ved at bage og eksperimentere, og så kommer der sådanne kunstvæker ud af det ?!?

NÅ - nu ikke mere spørgen og sludren fra mig.
Men en helt masse ros skal I alle have!

Jamen så siger jeg (og alle de andre garanteret) da pænt tak for roserne

Det ER faktisk lettere end man lige tror, der er selvfølgelig altid mange 'husk lige' og den slags, og gode råd til hvordan man ikke skal gøre.... Men ja, det er lidt lettere end man lige regner med¨. når først man har styr på de forskellige opskrifter og ting og sager man gerne vil bruge, og så lige tidsplanen, SÅ kører det for dig.

MMF er Marshmallowfondant, en hjemmelavet fondant/sugarpaste som man laver ud af de skumfiduser man også kan bruge til bål.

100 g skumfiduser (til bål)
1 spsk vand
1spsk olie
ca. 400 g Flormelis (der bliver helt sikkert noget til overs)

Skumfiduser, olie, og vand, hældes sammen og får 30 sekunder i en microovn, rør GRUNDIGT, er der staig klumper, kan du give 5-10 sekunder ekstra ad gangen, og røre i mellem. det er meget vigtigt olien ikke begynder at koge, ikke engang den mindste smule.

Så tilsætter du evt. farve, og flormelis. Tilsæt ikke alt flormelisen med det samme, men start med ca. halvdelen, og rør det i, det sidste kan du så blande i med fingrene, men hvis du har målt de flydende varer ordentligt af, skal du helt sikkert ikke bruge alt flormelisen, for så bliver din dej for tør.

Derefter kan du bruge det med det samme, eller gemme det i plastikpose, i køleskabet. jeg tror de siger det kan holde sig 3 måneder, men det er jo sådan set bare sukker, olie, og vand, så det kan vel nærmest holde sig en evighed i virkeligheden.

Forslag til en første gangs kage, hvis du e rmeget nervøs for resultatet.... lav en lagkage eller rund chokoladekage, og betræk den med MMF, så kan du altid lige trykke nogle hjerter eller blomster ud i en anden farve, og lægge oven på kagen, så får du et godt resultat uanset hvor besværligt du måtte synes det er...

Anmeld

4. november 2009

JustAnotherName

mariamiss6 skriver:

Jamen så siger jeg (og alle de andre garanteret) da pænt tak for roserne

Det ER faktisk lettere end man lige tror, der er selvfølgelig altid mange 'husk lige' og den slags, og gode råd til hvordan man ikke skal gøre.... Men ja, det er lidt lettere end man lige regner med¨. når først man har styr på de forskellige opskrifter og ting og sager man gerne vil bruge, og så lige tidsplanen, SÅ kører det for dig.

MMF er Marshmallowfondant, en hjemmelavet fondant/sugarpaste som man laver ud af de skumfiduser man også kan bruge til bål.

100 g skumfiduser (til bål)
1 spsk vand
1spsk olie
ca. 400 g Flormelis (der bliver helt sikkert noget til overs)

Skumfiduser, olie, og vand, hældes sammen og får 30 sekunder i en microovn, rør GRUNDIGT, er der staig klumper, kan du give 5-10 sekunder ekstra ad gangen, og røre i mellem. det er meget vigtigt olien ikke begynder at koge, ikke engang den mindste smule.

Så tilsætter du evt. farve, og flormelis. Tilsæt ikke alt flormelisen med det samme, men start med ca. halvdelen, og rør det i, det sidste kan du så blande i med fingrene, men hvis du har målt de flydende varer ordentligt af, skal du helt sikkert ikke bruge alt flormelisen, for så bliver din dej for tør.

Derefter kan du bruge det med det samme, eller gemme det i plastikpose, i køleskabet. jeg tror de siger det kan holde sig 3 måneder, men det er jo sådan set bare sukker, olie, og vand, så det kan vel nærmest holde sig en evighed i virkeligheden.

Forslag til en første gangs kage, hvis du e rmeget nervøs for resultatet.... lav en lagkage eller rund chokoladekage, og betræk den med MMF, så kan du altid lige trykke nogle hjerter eller blomster ud i en anden farve, og lægge oven på kagen, så får du et godt resultat uanset hvor besværligt du måtte synes det er...

Aijh altså, 1000 tak for det fine svar til mig.

Hehe, jeg tænke om MMF mon stod for "marcipan med farve" 
Primitivt, men ikke usandsynligt.

Det lyder rigtig spændende, og jeg fik nærmest helt lyst til at kaste mig ud i det, da jeg læste din besked og opskrift.
Sad senere og plaprede til min mand om, at jeg da skal lave sådan en lagkage, når vores yngste fylder 1 år ..... meeeen nu må vi se.
Jeg tror ihvertfald godt jeg kunne finde på at forsøge engang.

Men der er nok lang vej til de kager jeg har set helt forelsket på.
Bla. var der een som jeg faktisk tror DU havde lavet (der var også en anden der havde) med "Hello Kitty" på. Såååå fin!

Men jeg vil ikke kaste mig igang med for store forventninger de første gange...

Bliver det egentlig ikke også helt ekstremt (over)-sødt i smagen, når det bliver betrukket og pyntet med alt det søde ??
Skal man passe på med at bruge for meget, eller er det bare om at pynte løs?
Heldigvis kan en kage til børnefødselsdage jo godt klare en del, da børn elsker det søde stads

Anmeld

5. november 2009

mariamiss6

JustAnotherName skriver:

Det lyder rigtig spændende, og jeg fik nærmest helt lyst til at kaste mig ud i det, da jeg læste din besked og opskrift.
Sad senere og plaprede til min mand om, at jeg da skal lave sådan en lagkage, når vores yngste fylder 1 år ..... meeeen nu må vi se.

Bla. var der een som jeg faktisk tror DU havde lavet (der var også en anden der havde) med "Hello Kitty" på. Såååå fin!

Bliver det egentlig ikke også helt ekstremt (over)-sødt i smagen, når det bliver betrukket og pyntet med alt det søde ??
Heldigvis kan en kage til børnefødselsdage jo godt klare en del, da børn elsker det søde stads

Du skal bare pynte løs, oftest så spiser folk kun overtrækket og ikke pynten, så det sker der ikke noget ved at lave masser af... Hvis det nu er en fuld figur du laver, så kan den faktisk gemmes længe, for den tørrer bare ud. Får den for meget lys kan den dog falme lidt i farverne....

Du kan sagtens lave en Hello kitty, som den jeg og mange andre har lavet... Delene er skåret ud med sådan en kniv til karton-udskæringer, og så er de bare lagt på en af gangen... Jeg printede billedet ud, i lidt mindre end A4 størrelse, og så tegnede jeg det over på madpakkepapir, og derefter skar jeg det ud i MMF'en.

Ork det ER ikke så svært som man lige først tror.... det sværeste er faktisk at få kagen præcist rund eller præcist firkantet, og få overtrækket til at ligge ræcist som man vil have det....

figurerne tager tid, men er nu ikke så slemme, hvis man da ikke lige kaster sig ud i flerfarvede blomster første gang

Anmeld

5. november 2009

TbCp

JustAnotherName skriver:

Men pas på Katrine... det er vanedannende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.