JustAnotherName skriver:
Jeg sidder med hagen på brystet af begejstring over alle de FLOTTE kager jeg lige har set i galleriet.
NØJ hvor er I altså bare vilde til at bage kager !!
Synes lige jeg ville rose Jer, for jeg er virkelig målløs og meget imponeret!
Gid jeg selv evnede det ....Er det mon nemmere end det ser ud til ??
Jeg synes det ser VILDT kompliceret ud med alt det fine pynt og flotte motiver og logoer.
Hvad betyder "MMF" egentlig ?? Det bemærkede jeg flere steder, at I skrev i brugte.
Er det den slags marcipan som kagerne overtrækkes og pyntes med ??
Ja, jeg er altså helt "grøn" og forstår mig slet ikke på det...
Men så er det jo alletiders at jeg kan zappe rundt inde i Jeres galleri og forundres og imponeres.
Måske man engang også selv skulle kaste sig ud i nogle små forsøg ...Jeg har jo da 2 små døtre, som jeg selv kan få lært at bage fødselsdagskager til.
Ellers må jeg sgu hyre een af Jer talentfulde bagere herinde til det for mig

Hvor har I lært det henne ?
Er det bare et gen I har haft, og en glæde ved at bage og eksperimentere, og så kommer der sådanne kunstvæker ud af det ?!?
NÅ - nu ikke mere spørgen og sludren fra mig.
Men en helt masse ros skal I alle have!
Jamen så siger jeg (og alle de andre garanteret) da pænt tak for roserne 
Det ER faktisk lettere end man lige tror, der er selvfølgelig altid mange 'husk lige' og den slags, og gode råd til hvordan man ikke skal gøre.... Men ja, det er lidt lettere end man lige regner med¨. når først man har styr på de forskellige opskrifter og ting og sager man gerne vil bruge, og så lige tidsplanen, SÅ kører det for dig.
MMF er Marshmallowfondant, en hjemmelavet fondant/sugarpaste som man laver ud af de skumfiduser man også kan bruge til bål.
100 g skumfiduser (til bål)
1 spsk vand
1spsk olie
ca. 400 g Flormelis (der bliver helt sikkert noget til overs)
Skumfiduser, olie, og vand, hældes sammen og får 30 sekunder i en microovn, rør GRUNDIGT, er der staig klumper, kan du give 5-10 sekunder ekstra ad gangen, og røre i mellem. det er meget vigtigt olien ikke begynder at koge, ikke engang den mindste smule.
Så tilsætter du evt. farve, og flormelis. Tilsæt ikke alt flormelisen med det samme, men start med ca. halvdelen, og rør det i, det sidste kan du så blande i med fingrene, men hvis du har målt de flydende varer ordentligt af, skal du helt sikkert ikke bruge alt flormelisen, for så bliver din dej for tør.
Derefter kan du bruge det med det samme, eller gemme det i plastikpose, i køleskabet. jeg tror de siger det kan holde sig 3 måneder, men det er jo sådan set bare sukker, olie, og vand, så det kan vel nærmest holde sig en evighed i virkeligheden.
Forslag til en første gangs kage, hvis du e rmeget nervøs for resultatet.... lav en lagkage eller rund chokoladekage, og betræk den med MMF, så kan du altid lige trykke nogle hjerter eller blomster ud i en anden farve, og lægge oven på kagen, så får du et godt resultat uanset hvor besværligt du måtte synes det er...