Går snart i stykker også tristhed ………

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.288 visninger
10 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. maj 2023

Anonym trådstarter

Hej går lige direkte til sagen….jeg kan ikke kende mig selv mere, og det er ved at ødelægge mit forhold til min dejlige mand, som virkelig har holdt ud til en masse fra mig. Jeg er slet ikke i tivivl om at han elsker mig. Men han synes, at jeg er grumpy hele tiden, træt, negativ/trist og har Stone face 24/7. Og det er deprimerende for ham at være hjemme.

Jeg plejede slet ikke og være sådan, men jeg har så svært at ved at komme tilbage den gamle jeg. 

Jeg føler mig som den værste person ever og den dårligste hustru i hele verden. 

Jeg er også meget dårlig til at erkende og være taknemlig for de små ting min mand gør for mig. 

Jeg hader virkelig den person, jeg er for tiden, og kunne jeg flygte fra mig selv, så havde jeg gjort det. Forstår ikke min mand stadig er sammen med mig, synes overhovedet ikke han fortjener mig

Jeg er desuden mor til 1 barn og har ikke været glad for graviditeten ej barslen. Tror også jeg havde en fødselsdepression.

Jeg er dog kommet på den anden side og sover hver nat 8-10 timer sammenhængende og får en lille lur efter arbejdet. Jeg arbejder deltid. 

Jeg elsker vores kernefamilie og elsker min mand utroligt højt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2023

Carina:-)

Har du været ved lægen? 

Du lyder depressiv.  Og måske er det din fødsel depression der stadig spøger. 

Ligegyldigt hvad - så er det jo uholdbart at du har det så skidt. Så jeg vil anbefale en tid ved lægen.

Anmeld Citér

8. maj 2023

Anonym

Jeg er lige begyndt til psykolog fordi jeg har det ligesom dig det mestr af tiden. Jeg betaler dog selv fordi jeg ikke gider vente

Anmeld Citér

8. maj 2023

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Har du været ved lægen? 

Du lyder depressiv.  Og måske er det din fødsel depression der stadig spøger. 

Ligegyldigt hvad - så er det jo uholdbart at du har det så skidt. Så jeg vil anbefale en tid ved lægen.

Min læge mente at jeg var udbrændt, hvilket er meget normalt. Men jeg sagde heller ikke, jeg var trist osv. som jeg skrev her i opslaget 

Anmeld Citér

8. maj 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er lige begyndt til psykolog fordi jeg har det ligesom dig det mestr af tiden. Jeg betaler dog selv fordi jeg ikke gider vente

Ej hvor jeg er glad og ked af på samme tid at du har det som mig. Jeg føler mig som Palle alene i verden. Føler jeg er unormal og til tider, at der er noget galt med mig. Men jeg ved jo, at der ikke er noget galt med mig for jeg har jo ikke altid været sådan her

Jeg synes psykolog er dyrt, men jeg overvejer det stærkt, hvis det ikke går bedre snart! 

Anmeld Citér

8. maj 2023

DagGry

Profilbillede for DagGry

Der er helt sikkert noget galt. Når man ændrer sig så radikalt, så er der helt sikkert noget, der ikke er i balance. 
Jeg har selv haft en depression, men kom tilbage på sporet ved hjælp af psykolog. 

Du er den eneste, der kan gøre noget ved det, så selvom psykolog er dyrt, så synes jeg ikke, du skal fokusere på prisen, når du tænker på, at det er dit mentale og fysiske helbred, der er i fare. 

Du skriver, at din fødselsdepression er ovre, fordi du nu får nok søvn.

Jeg tror ikke, den er ovre overhovedet. Jeg tror bare ikke, du er så udmattet, som du har været. Skynd dig at opsøge hjælp. Både for din og din families skyld.

Anmeld Citér

8. maj 2023

Anonym

Jeg tænker også du har behov for noget hjælp - prøv at tal med lægen. Nogle gange kan lægen også "bare" være en samtale og kan måske støtte og hjælpe dig på vej, uden psykolog. Og hvis der er penge til det, så find en god psykolog.

Jeg bider mærke i dit store søvnbehov. Du skriver du sover 8-10 timer hver nat og også en middagslur efter deltidsjob. Måske det var en idé også at få en blodprøve og tjekket at alt er som det skal være?

Dernæst kan jeg forslå dig at gøre noget der giver dig energi og glæde. Jeg går fx til fodbold 2 gange om ugen. Det giver mig SÅ meget energi og glæde - selv min mand har bemærket det og synes jeg virker mere glad når jeg har været til træning. 

Det er fedt at du selv er bevidst om det, for så er der god grobund for at få gjort noget ved det. Det skylder du dig selv, men også din mand og jeres barn. 

Kan du forklare/beskrive hvad det er der gør dig trist/dårligt humør/negativ? 

Anmeld Citér

8. maj 2023

Cerenia

Du er virkelig hård ved dig selv. Har du en indre dommer som fortæller dig en masse dårlige ting om dig selv?

på mig kunne det lyde til du har brug for at være god og sød ved dig selv. Lære lidt om selvkærlighed fx via terapi. 

Det ville være en god ide at finde frem til roden af alt dette og heale det. (Sammen med psykolog) du kan godt få det bedre!

Anmeld Citér

8. maj 2023

Kir

Jeg synes også du skal snakke med lægen igen, og så bede om at få en test for depression. Det er et spørgeskema man udfylder, og det er ret godt til at vise om man har en depression. Og til at få en til at mærke efter hvordan man egentlig har det. Du kan sikkert også finde det på Google. 

Men det smarte er, at hvis lægen giver dig en henvisning til psykolog, så får du betalt 60% af det offentlige.

Uanset hvad synes jeg det er en god ide at snakke med lægen når du har det så skidt,  og når din mand synes du har ændret dig så meget. Du skal ikke gå og have det så skidt

Anmeld Citér

8. maj 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Lyder som en klassisk udbrændt mor. Har ingen gode råd andet end at prøve finde noget der gør dig glad, og lave noget engang imellem som du synes er sjovt for din skyld. Behøver ikke altid være uden familien, men lave noget der får dig/jer til at grine og hygge. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.