Jeg har et job med arbejdsuniform, så mit tøj er egentlig bare 'hjemmetøj' og 'til-og-fra-arbejde' tøj. Det gør at det ikke bliver ret beskidt eller svedigt, og jeg kan sagtens have det på 2-3 dage. Jeg går heller ikke så meget op i mit tøj. Det skal bare være pænt og behageligt, så om det var moderne sidste år, gør mig ikke det fjerneste. Jeg køber måske et par kjoler fra ny hvert år. Så køber jeg selvfølgelig strømpebukser, sokker og undertøj når det bliver slidt.
Jeg er nok ikke selv kommet så langt at jeg vil købe brugt til mig selv. Måske fordi jeg synes det ofte er noget gammelt, slidt og lugter indelukket, hengemt. Men til gengæld er jeg god til at bruge det tøj jeg har i skabet
Min mand går heller ikke så meget op i sit tøj. En skjorte eller en polo og så et par jeans. Så det er også når det bliver slidt, at han køber et par nye sæt. Så generelt synes jeg, at vi er gode til at bruge tøjet til det ikke kan mere. Derfor går det mig også på, at hans familie nærmest skal nedgøre ham, hvis hans tøj fx er lidt nusset i kanten eller har et mikroskopisk hul fra vaskemaskinen. Så får de ham udstillet som nærig. I mine øjne er det ikke nok til at tøj skal kasseres. Jeg håber de en dag indser, at det er den ansvarlige vej at gå- at man bruger sit tøj til det ikke kan mere.
Til mine børn køber jeg ofte brugt tøj. Dog synes jeg det er svært at købe brugt til den store på 7. Men overtøj synes jeg ofte jeg kan finde pænt og brugbart, så det køber jeg brugt til ham. Til lillesøster på 6 mdr er det jo meget nemt at købe brugt.
Jeg har lige nu en stand på Børneloppen, og er overrasket over hvor meget, jeg kan få solgt. Det motiverer mig helt sikkert til at få en stand igen senere. Det jeg ikke får solgt, giver jeg videre til Mødrehjælpen
Anmeld
Citér