Hjælp, min kone vil prøve partnerbytte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.559 visninger
17 svar
27 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. maj 2023

Anonym trådstarter

Hej, jeg har nu været sammen med min kone i snart 19 år.

Vi har 3 børn og et aktivt sexliv. Forleden luftede min kone pludseligt tanken om, at hun ville prøve partnerbytte.

Jeg var ærlig talt ret paf over at høre det, men sagde også, at det ikke var noget, jeg var interesseret i.

Jeg har personligt ikke selv lyst til at være sammen med andre kvinder og tanken om hende med en anden mand, kan jeg ikke klare - jeg ved i hvert fald, at det ikke er noget, jeg er interesseret i.

Men hvad gør jeg? Jeg er jo klar over, at ens lyster kan ændre sig med tiden og vi lever jo kun én gang, men det er et klart no-go fra mig.

Omvendt, så står jeg i vejen for hendes ønske og det har jeg det også underligt med.

Det har siden, hun foreslog det, påvirket min sexlyst en del.. 

Vi bor på sjælland, der er swingerklubber, scor.dk findes stadigvæk, men igen, det er et no-go fra mig...

Ja, jeg er ærlig talt lidt paf... Håber I har nogle gode råd/ideer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2023

Anonym

Altså, hvordan reagerede hun på, at du ikke var interesseret?

Jeg tænker, I skal snakke om det, og så synes jeg, at det er helt fair, at du ikke har lyst. Medmindre hun er fuldstændig besat af tanken om at prøve det af, så tænker jeg da nok hun overlever, hvis du ikke vil være med. Der er jo mange ting i livet, man kan ønske sig eller have lyst til, men som man ikke behøver at få opfyldt for at kunne leve ganske lykkeligt og udmærket.

Og hvis det er noget, der virkelig fylder meget, så må I gå i en proces hvor I taler om, hvordan hun måske til dels kan få sit ønske opfyldt på en måde, hvor du også kan være med. Hun må give dig tid og rum til at arbejde med tanken, og I må have en masse snakke, hvor I begge forholder jer til den andens følelser og på en eller anden måde finder en vej sammen. 

Hvis det var mig, der var din kone, så tror jeg, at min kærlighed til min partner gennem mange år, ville være langt større end en lyst til et seksuelt eventyr - og jeg ville klart foretrække leve med ikke at udleve denne lyst, hvis det betød at jeg sårede min partner. 

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym

Jeg har været sammen med min mand i over 20 år og har netop foreslået det samme  måske der bare sker noget med os kvinder … for mig handler det om spænding og bekræftelsen udefra. 
vi landede den ikke endnu. Men snakker åbent om det. Jeg forstår godt du er paf - men har ingen gode råd. Vil bare lige sige, at der måske er flere kvinder der føler det end som så…..

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har været sammen med min mand i over 20 år og har netop foreslået det samme  måske der bare sker noget med os kvinder … for mig handler det om spænding og bekræftelsen udefra. 
vi landede den ikke endnu. Men snakker åbent om det. Jeg forstår godt du er paf - men har ingen gode råd. Vil bare lige sige, at der måske er flere kvinder der føler det end som så…..

Ja og det er bare ikke noget vi tør sige højt. Det er da kæmpe tillid at turde sige det til sin partner frem for at “komme til” at bolle med praktikanten fordi man går rundt og ikke kan tale om tingene i parforholdet.

men!  Kan godt forstå det er noget af en mavepuster for dig, ts, hvis du troede at alt var i fineste orden. Det er en svær situation for jer begge og håber I kan mødes et sted hvor I begge er glade. Det behøver jo ikke være et partnerbytte, måske hun bare savner noget nyt og spændende, I kan kaste jer ud i sammen. 

Anmeld Citér

6. maj 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ja og det er bare ikke noget vi tør sige højt. Det er da kæmpe tillid at turde sige det til sin partner frem for at “komme til” at bolle med praktikanten fordi man går rundt og ikke kan tale om tingene i parforholdet.

men!  Kan godt forstå det er noget af en mavepuster for dig, ts, hvis du troede at alt var i fineste orden. Det er en svær situation for jer begge og håber I kan mødes et sted hvor I begge er glade. Det behøver jo ikke være et partnerbytte, måske hun bare savner noget nyt og spændende, I kan kaste jer ud i sammen. 

Anmeld Citér

6. maj 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ
CKJ skriver:

Men du kan også føle trangen til andre? Jeg synes det er en spændende tråd. I tråd med dem der har været om åbne parfold

Anmeld Citér

6. maj 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg ved ikke hvad jeg får lavet af citeringer og svar her

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym

Er du ikke interesseret i det så stå fast og sig nej og ærligt jeg forstår dig godt. Jeg gider ikke se min mand med en anden og jeg har ikke lyst til at være sammen med andre. Den slags er bare ikke for alle og det er fair nok 

Anmeld Citér

6. maj 2023

Anonym

Men du kan også føle trangen til andre? Jeg synes det er en spændende tråd. I tråd med dem der har været om åbne parfold

Ja og nej - kan godt panikke over at aldrig skulle opleve den stormede forelskede kom og ta mig fase igen nogensinde 

Anmeld Citér

6. maj 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Ja og nej - kan godt panikke over at aldrig skulle opleve den stormede forelskede kom og ta mig fase igen nogensinde 

Enig. Eller bare at være forelsket og have lov til det - uden egentlig at skulle fuldføre den… hvis det giver mening 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.