Udtrapning af aftenflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.335 visninger
8 svar
2 synes godt om
5. maj 2023

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Vores dreng er lige blevet 1 år, og får for tiden kun en enkelt flaske med mme til putning om aftenen. 
Vi vil gerne lige så stille trappe ud af denne, og erstatte den med et andet ritual.

Vi tænkte over en periode at gå ned i mængde han bliver tilbudt, lige nu får han 210, og det er sjældent han drikker det hele.

Men når vi så løber tør for mme næste gang, tænkte vi at ville tilbyde ham lun letmælk af kop, men hvor gør vi det henne?

Tilbyder vi det nede i køkkenet, tandbørstning lige efter og så i seng?
Lige nu får han flaske efter tandbørstning, så flasken er en stor del af putteritualet, og ved simpelthen ikke hvordan vi lige griber det an

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2023

Soonmom

Hvorfor ikke bare tilbyde ham vand ?

Her har jeg alle gange skuret ned for mængden, når den så landede på 120 ml har jeg så tyndet den ud, så det til sidst mest bare var vand og så har de sluppet den selv efter et par sug og jeg har til sidst kunne tage den helt væk uden de sagde noget til det

Anmeld Citér

5. maj 2023

MillyMy

Soonmom skriver:

Hvorfor ikke bare tilbyde ham vand ?

Her har jeg alle gange skuret ned for mængden, når den så landede på 120 ml har jeg så tyndet den ud, så det til sidst mest bare var vand og så har de sluppet den selv efter et par sug og jeg har til sidst kunne tage den helt væk uden de sagde noget til det

Okay, så ingen kop ? Bare fortyndet mme i flasken, og så til sidst bare forsøge at putte uden hverken flaske eller kop ?

Anmeld Citér

5. maj 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg byttede flasken ud med en spildfri tudkop og fortyndede mælken over 2 ugers tid til der bare var vand i koppen.

Anmeld Citér

5. maj 2023

My1234

Vi tog godnatflasken samtidig med vi ændrede putterutinen. I stedet får de godnatmad inden tandbørstning, og så har de en drikkedunk i sengen, som de begge selv kan åbne

Anmeld Citér

5. maj 2023

MillyMy

My1234 skriver:

Vi tog godnatflasken samtidig med vi ændrede putterutinen. I stedet får de godnatmad inden tandbørstning, og så har de en drikkedunk i sengen, som de begge selv kan åbne

Og så har der ingen problemer med at lægge barnet i sengen ?

Måske vi også bare skal springe ud i det, frygter bare at det bliver svært at få lagt ham fra os uden

Anmeld Citér

5. maj 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Som man alt andet omkring børn og babyer, er der næppe en “opskrift”. Om han får vand eller mælk, om det ene eller andet sted, den ene eller anden kop… tag du i stedet bare trygt en beslutning og vær klar med kys og trøst såfremt det skulle vise sig at forandringen lige er lidt svær til at starte med … 

Anmeld Citér

6. maj 2023

My1234

MillyMy skriver:

Og så har der ingen problemer med at lægge barnet i sengen ?

Måske vi også bare skal springe ud i det, frygter bare at det bliver svært at få lagt ham fra os uden

Vi har aldrig haft børn, som vi bare kunne lægge og sige godnat Det tager 15-30 min at putte min 1,5 årige og det har ikke ændret noget at fjerne flasken

Anmeld Citér

6. maj 2023

Timf

Profilbillede for Timf

Vi gjorde mælken tyndere og tyndere og til sidst fik han bare en tår vand inden sengetid og det har virket med alle mine børn ville droppe og give ham letmælk min veninde har nu en dreng på 2 år som stadig drikker mælk om natten fordi hun ikke bare har cuttet det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.