Lav hæmoglobin, søger erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.254 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. maj 2023

Kayla

Hej. Jeg er i dag 10+1 og har mit hæmoglobin niveau ligger på 5,8 hvilket er ret lavt.

min læge anbefalede 2x 50mg jern, men har ikke nævnt et specifikt mærke.

lige nu tager jeg Omni gravid, hvor der er 16 mg jern. 

Har købt Jern C (Apovit) 40 mg som jeg tager 2 af. 
så i alt 96 mg dagligt. 

Startede i går aftes, og i dag vågnede jeg med diarre. 
Tænker om det er fordi jeg nu får for meget C vitamin?

Er der nogen der har taget mere end 1 pille og har gode erfaringer?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2023

Anonym

Det er ikke for meget c-vitamin hvis det kun er i den forbindelse du får c-vitamin. Normalt vil man udskille overskydende c-vitamin i urinen så det er kun hvis du får virkelig meget at det er et problem. 

man kan godt opleve diarré selvom man egentlig er forstoppet, fordi der så kun er plads til at det flydende kan komme forbi forstoppelsen. Ved ikke om det blev forklarer særlig godt. Men det ville give mening ift. mængden af jern som jo godt kan give forstoppelse. Hvis det er det der er tilfældet kan på prøve at skifte til et andet jern præparat. Og udover det selvfølgelig drikke rigeligt og spise fiberrigt. 

Det er bare super godt at dig og din læge er opmærksom på dit hæmoglobin så det kan komme op før fødslen ��

Anmeld Citér

5. maj 2023

2017morigen

Kayla skriver:

Hej. Jeg er i dag 10+1 og har mit hæmoglobin niveau ligger på 5,8 hvilket er ret lavt.

min læge anbefalede 2x 50mg jern, men har ikke nævnt et specifikt mærke.

lige nu tager jeg Omni gravid, hvor der er 16 mg jern. 

Har købt Jern C (Apovit) 40 mg som jeg tager 2 af. 
så i alt 96 mg dagligt. 

Startede i går aftes, og i dag vågnede jeg med diarre. 
Tænker om det er fordi jeg nu får for meget C vitamin?

Er der nogen der har taget mere end 1 pille og har gode erfaringer?

Som oftest så bliver man forstoppet af jern, så sandsynligvis er der nok en anden årsag til diarré. Så diarré bliver nok bedre i løbet af et par dage. Så kan du bare blive ved med at tage det samme mærke jern.

Men der er enkelte der få diarré af jern, så hvis det ikke bliver bedre i løbet af et par dage, så prøv at skifte mærke.

Jeg vil også anbefale at du ser på din kost, da mælkeprodukter, koffein mm hæmmer optaget af jern, så indtaget skal forskydes i forhold til hinanden.

Anmeld Citér

5. maj 2023

fehår

Jerntabletter kan godt give diarre, selvom forstoppelse er den mest almindelige bivirkning.

Jeg kan stærkt anbefale aminojern. Jeg har to gange haft lidt store blodtab og stået med en lav blodprocent. To aminojern om dagen har hurtig fået min blodprocent op på normal igen.

Anmeld Citér

5. maj 2023

Anonym

Min læge sagde jeg skulle tage hemojern, jeg lider også af lav blodprocent og svimmelhed når jeg er gravid og jeg tager 3 piller dagligt

Når jeg har været forstoppet længe får jeg også pludselig diarré i en hel dag, også går jeg over til at være forstoppet igen. 

Anmeld Citér

5. maj 2023

Anonym

Mit hæmoglobin var på 4 noget. Var møgsyg. Jeg fik 2 piller samt flydende jern som smagte af blod. Et stort glas hver dag :,( 

Det dér er bestemt ikke for meget, og jeg havde ikke tynd mave. Det virker ved sat give hårdere mave, hvis noget

Anmeld Citér

5. maj 2023

__anonym

Profilbillede for __anonym

Kan anbefale AminoJern

Anmeld Citér

5. maj 2023

Anonym

Kan anbefale aminojern. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.