Fuld forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.051 visninger
5 svar
5 synes godt om
29. april 2023

Anonym trådstarter

God aften 

sagen er den at jeg har pt fælles forældremyndighed med min ex over vores datter på 7 år. 

vi gik fra hinden da hun var 2 år og har kørt 12/2 ordning lige siden. 
han interesse for at ha hende udover hand hver anden weekend samvær er meget sparsomt. Det er mig som spørger om han evt vil ha hende til ferier eller helligedage. Det er sjældent at han har ‘tid’ eller siger han har allerede planer. 
feks i år, som alle andre år kan han ha hende til sommerferien i 3 uger, men vælger kun 1 uge da han ellers ikke kan holde ferie med sin kæreste. 
han er tidligere stof misbruger, narcissistiske træk, kontrollerede, og psykisk ustabil hvis han ikke er enig i noget. Feks ‘ sige farvel til min datter hun har det bedre uden mig, selvmords brev, trusler om at jeg skal passe på med hvad jeg har gang i (ang sagen i familieretshuset jeg har lavet i sidste uge) osv 

Grunden til jeg har lavet en sag er at jeg gerne vil flytte ‘hjem’ til England sammen med min datter, min mand og vores fælles søn, og det har ham så sagt nej til. 

er der nogle som mon har stået i samme situation (mere ang den måde han er på) og fået fuld forældremyndighed ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. april 2023

Esj

Profilbillede for Esj

Hej

Udfra det du beskriver som  "jeres/din problemstilling" tør jeg godt at garantere dig med 99,9 % sikkerhed at du for IKKE fuld forældremyndighed .

Den fulde forældremyndighed er MEGET MEGET svært at få nu om dage . Der skal virkelig være nogle meget stærke argumenter for dette.   At i har et ringe samarbejde eller han ikke ønsker mere samvær end det han praktiserer. Er ikke argument.  Tidligere misbrug er heller ikke gangbar i retten. At du ikke bryder dig om hans personlighedstræk tager de heller ikke hensyn til  Og at du vil flytte til England er absolut det mest intet sigende kort du kan trække i sådan en sag ... Retten kommer ikke til at tage "hensyn til dig " det eneste de skal forholde sig til er , om den fulde forældremyndighed skader barnet i sådan et omfang at det bør ophæves. 

Det er virkelig ikke for at tage gejsten fra dig.   Men synes du skal genoverveje denne kamp

Og husk forældremyndighed og samvær er  fuldstændig forskellige verdener... Uanset vil manden jo stadig have ret til samvær ...

Og undre mig egentlig også lidt over , hvorfor du selv "efterlyser" og tilbyder mere samvær til far, hvis han er så forfærdeligt?? Og det samme vil advokat og dommer undre sig over blot til info ��

Anmeld Citér

29. april 2023

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Det er ekstrem svært at få fuld forældremyndighed også en part fraskriver sig frivilligt det. Det er kun som sagt når det er i barnets tarv 

Anmeld Citér

1. maj 2023

Anonym trådstarter

Esj skriver:

Hej

Udfra det du beskriver som  "jeres/din problemstilling" tør jeg godt at garantere dig med 99,9 % sikkerhed at du for IKKE fuld forældremyndighed .

Den fulde forældremyndighed er MEGET MEGET svært at få nu om dage . Der skal virkelig være nogle meget stærke argumenter for dette.   At i har et ringe samarbejde eller han ikke ønsker mere samvær end det han praktiserer. Er ikke argument.  Tidligere misbrug er heller ikke gangbar i retten. At du ikke bryder dig om hans personlighedstræk tager de heller ikke hensyn til  Og at du vil flytte til England er absolut det mest intet sigende kort du kan trække i sådan en sag ... Retten kommer ikke til at tage "hensyn til dig " det eneste de skal forholde sig til er , om den fulde forældremyndighed skader barnet i sådan et omfang at det bør ophæves. 

Det er virkelig ikke for at tage gejsten fra dig.   Men synes du skal genoverveje denne kamp

Og husk forældremyndighed og samvær er  fuldstændig forskellige verdener... Uanset vil manden jo stadig have ret til samvær ...

Og undre mig egentlig også lidt over , hvorfor du selv "efterlyser" og tilbyder mere samvær til far, hvis han er så forfærdeligt?? Og det samme vil advokat og dommer undre sig over blot til info ��

Grunden til at jeg 'efterlyser' at tilbyde mere samvær til far, er for min datters skyld... Så derfor ja, forsøger jeg og være den gode og giver ham alle de muligheder jeg kan for at han kan ha mere tid med hende, men han er ikke interesseret i det åbenbart. 

Og det er slet ikke fordi jeg vil HA den fulde forældremyndighed, men jeg er blevet rådet til det af min advokat. 
Så derfor søgte jeg blot om andre havde stået i samme situation før. 

Jeg har også fået af vide at grundet vores konflikt niveau kunne der godt være en mulighed for det. 

Jeg har været så meget igennem med ham at jeg godt tør tag denne kamp op, langt om længe, da han ikke skal kontrollere os mere. 

Tak for dit svar 

Anmeld Citér

1. maj 2023

Tip!

Vil din datter ikke kunne flyve hjem på besøg hos hendes far hveranden/tredje weekend? Så dyrt er det jo ikke at flyve til/fra England. 
Du kunne foreslå far at du stod for transport udgifterne i og med det er dig der flytter. 
Syns det er vildt at en advokat har rådet dig til at søge fuld fm på baggrund af en flytning. 
Jeg har den fulde forældremyndighed over begge mine drenge - den ældste fordi far aldrig viste interesse i ham i mange år forinden, den yngste fordi faderen skred da jeg var i uge 18 efter jeg gentagne gange tog ham i massive løgne, så nægtede jeg pure at dele forældremyndighed. (Vi havde aldrig boet sammen, men det var planen vi skulle, så den fulde fm tilfaldt mig fra start) 

Anmeld Citér

2. maj 2023

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Vil din datter ikke kunne flyve hjem på besøg hos hendes far hveranden/tredje weekend? Så dyrt er det jo ikke at flyve til/fra England. 
Du kunne foreslå far at du stod for transport udgifterne i og med det er dig der flytter. 
Syns det er vildt at en advokat har rådet dig til at søge fuld fm på baggrund af en flytning. 
Jeg har den fulde forældremyndighed over begge mine drenge - den ældste fordi far aldrig viste interesse i ham i mange år forinden, den yngste fordi faderen skred da jeg var i uge 18 efter jeg gentagne gange tog ham i massive løgne, så nægtede jeg pure at dele forældremyndighed. (Vi havde aldrig boet sammen, men det var planen vi skulle, så den fulde fm tilfaldt mig fra start) 

Hej 

jo det var nemlig det jeg ville tilbyde, samt de weekender og helligedage han var interesseret i. 
Det er nemlig ikke fordi jeg vil fjerne hans samvær overhovedet, det bliver bare en lidt anderledes tidspunkt at ha samvær på 

feks, længere tid af gangen nogle gang 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.