Babys ben sitrer/ryster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.279 visninger
10 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. april 2023

Anonym trådstarter

Min baby på 4 uger, får sådan nogle sitre ture med sit ben flere gange om dagen. Er det normalt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2023

Krøltop

Jeg fik udredt mit barn for det samme på Rigshospitalet ved samme alder. Det var ikke epilepsi. De sagde at det var et umodent centralt nervesystem, som de vokser fra. 

Anmeld Citér

27. april 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Min baby på 4 uger, får sådan nogle sitre ture med sit ben flere gange om dagen. Er det normalt? 

Nej det er ikke normalt.. Få lægen til at kigge på baby 

Anmeld Citér

27. april 2023

Krøltop

Unicorn1 skriver:

Nej det er ikke normalt.. Få lægen til at kigge på baby 

Enig i at det er en god ide at undersøge. Men der hvor vi blev udredt sagde de, at det faktisk er ofte de ser det uden at barnet har problemer/ sygdom. 
det afhænger også af om kroppen krummer sammen eller om det blot er små rystelser ved benene. 

Anmeld Citér

27. april 2023

Anonym

Fik at vide det var normalt pga umodent nervesystem. Min søn er dog født 4 uger for tidligt

Anmeld Citér

27. april 2023

Anonym trådstarter

Krøltop skriver:

Enig i at det er en god ide at undersøge. Men der hvor vi blev udredt sagde de, at det faktisk er ofte de ser det uden at barnet har problemer/ sygdom. 
det afhænger også af om kroppen krummer sammen eller om det blot er små rystelser ved benene. 

Det er kun hendes ben som sitrer. Det er begge ben, men de gør det ikke samtidigt. Resten af hendes krop virker upåvirket.

Jeg prøver at vende det med lægen. Tak

Anmeld Citér

27. april 2023

HilliHallo

Det er 99% sikkert umodent nervesystem og meget normalt og meget ufarligt. 

Alle mine tre unger gjorde det. 

Anmeld Citér

21. juni 2024

Morsguld

Hejsa

Håber at du har lyst til at dele hvad lægen sagde. Jeg oplever præcis det samme med min nyfødte datter og er meget bekymret.

Anmeld Citér

21. juni 2024

Morsguld

Anonym skriver:

Det er kun hendes ben som sitrer. Det er begge ben, men de gør det ikke samtidigt. Resten af hendes krop virker upåvirket.

Jeg prøver at vende det med lægen. Tak

Jeg oplever præcis det samme med min nyfødte datter. Vil du dele om du fandt ud af hvad det var der var galt med din datter

Anmeld Citér

21. juni 2024

*.*

Profilbillede for *.*
Mor til 3 + en engel
Morsguld skriver:

Jeg oplever præcis det samme med min nyfødte datter. Vil du dele om du fandt ud af hvad det var der var galt med din datter

Tag til lægen  

et barns diagnose er ikke nødvendigvis den samme som den anden. 
jeg har 3 børn og ingen af mine børn har gjort det. Hvis de havde, havde jeg taget kontakt til lægen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.