Livmoderhals langt bagud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.031 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. april 2023

Anonym trådstarter

Jeg var idag til gynækolog som konstaterede at min livmoderhals var meget svær at finde da den var langt bagud. Nu blev jeg lidt bekymret om det forringer chancen for e eventuelt graviditet De sagde at det gjorde det ikke, men tænker det må da gøre det svære for sædcellerne at finde vej eller? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Nej det gør det ikke sværere at finde vej - de ska jo ligesom kun én vej og det er frem, så om "vejen" vender frem eller tilbage er jo lige vidt. Har selv bagudvendt, og kender flere der har og alle er blevet gravide uden problemer. 

Anmeld Citér

27. april 2023

Anonym

Anonym skriver:

Jeg var idag til gynækolog som konstaterede at min livmoderhals var meget svær at finde da den var langt bagud. Nu blev jeg lidt bekymret om det forringer chancen for e eventuelt graviditet De sagde at det gjorde det ikke, men tænker det må da gøre det svære for sædcellerne at finde vej eller? 

Jeg ved ikke lige selv hvordan min livmoder ligger. Det har jeg aldrig fået at vide. 

men min mor ved jeg har meget bagudliggende livmoder. Det hende og min far omkring 2 år at blive gravid med min storebror og lidt over 1 år med mig. Men om det var livmoderens skyld det er ikke til at vide

Anmeld Citér

27. april 2023

fehår

Sådan er min livmoderhals også, og jeg er blevet gravid 4 gange uden problemer.

Anmeld Citér

27. april 2023

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar. Det er jeg rigtig glad for at høre

Anmeld Citér

27. april 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Snakker vi om at livmoderen ligger bagudvendt eller at livmoderhalsen er højt oppe? 

Min er også bagudvendt, og jeg har tre børn. Har aldrig hørt at det skulle være et problem, men bare en anatomisk variant.

Hvor højt eller lavt livmoderhalsen ligger, afhænger især af hvor man er i cyklus. Når man er i en ufrugtbar periode, lukker livmoderhalsen til og trækker sig op og bliver hård. Når man er i en frugtbar periode, kommer den ned, åbner op og bliver blød. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.