Kan man få ægløsning uden menstruation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ægløsning uden menstruation

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.810 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2023

Anonym trådstarter

Jeg har meget uregelmæssig cyklus og nogengange uden menstruation i 3 måneder. Er det muligt at have ægløsning hvis der ingen menstruation er? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2023

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Tvivler. Få en henvisning til gynækolog og bliv udredt. Lyder som pco

Anmeld Citér

26. april 2023

RB90

Nej det tænker jeg ikke. Jeg ville også blive tjekket hvis der gik så lang tid i mellem

Anmeld Citér

26. april 2023

AnoMor

En hurtig google søgning 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

26. april 2023

Anonym

Nu ligger en ægløsning jo FØR en menstruation. Da en menstruation er udstødelsen af det ubefrugtede æg

Der svarer lidt til at sige, at kan man ikke kan slukke sin tørst i et glas vand, før man har set at man kan tisse. 

så jo. Det er ægløsning der medfører graviditet. Ikke menstruationen.

Nogle når jo ikke at få deres mens efter en fødsel, fordi de tror, at de ikke kan blive gravide, da de mangler en mens. 

så - en mens er et tegn på, at din ægløsning har været der. Men du kan sagtens have uregelmæssige ægløsninger og dermed menstruation med lang tid i mellem. 

Men det er klart, at har man længe mellem sin menstruation uden en “grund”, så skal man opsøge læge, da noget forhindrer dig i at have en normal cyklus - noget som også kan påvirke fastholdelsen af en graviditet. 

menstruation er jo slimhinder - som holder fast i ægget. Og hvis der tager 3 måneder at opbygge en slimhinde til en ægløsning, så er det svært at blive gravid  

Men altså - det er ÆGLØSNING der medvirker til graviditet. Menstruationen er resultatet af, at der har VÆRET en ægløsning og en slimhindeafstødelse.  

Anmeld Citér

26. april 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg har meget uregelmæssig cyklus og nogengange uden menstruation i 3 måneder. Er det muligt at have ægløsning hvis der ingen menstruation er? 

ja er det korte svar :)

jeg havde ingen mens i 6 måneder og var 9 uger henne før det blev opdaget at jeg var gravid...

menstruation er at du udskifter hinden...

hvis den er meget tynd f.eks. pga hormon ubalance kommer der ingen menstruation men der er stadig ægløsning...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.