Skal jeg stoppe amningen for at blive gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.352 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2023

Anonym trådstarter

Vi vil så gerne kunne lave nr 2, især så der ikke bliver alt for langt i mellem dem. Første gang brugte vi en del tid på at få en vellykket graviditet, så vi pålægger en del ekstra tid. Jeg ammer stadig mit barn på næsten 16 mdr en gang om dagen og så hele natten og jeg elsker det. Det har været en kæmpe drøm at kunne amme til ihvertfald 2,5, men min cyklus kommer bare ikke tilbage. Tænker det nok er amningen. Nogen der har fået den tilbage trods amningen eller har gode råd  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2023

Anonym

Det er primært de timer du ammer om natten der tæller ift at få cyklus igang igen. Hvis du kan få nogle længere perioder ind om natten, hvor du ikke ammer kan det være at du kan få cyklus igang igen uden at droppe amningen helt. 

Anmeld Citér

26. april 2023

Anonym

Anonym skriver:

Vi vil så gerne kunne lave nr 2, især så der ikke bliver alt for langt i mellem dem. Første gang brugte vi en del tid på at få en vellykket graviditet, så vi pålægger en del ekstra tid. Jeg ammer stadig mit barn på næsten 16 mdr en gang om dagen og så hele natten og jeg elsker det. Det har været en kæmpe drøm at kunne amme til ihvertfald 2,5, men min cyklus kommer bare ikke tilbage. Tænker det nok er amningen. Nogen der har fået den tilbage trods amningen eller har gode råd  

Jeg har ammet mit barn indtil for en uge siden, mit barn er 14 måneder. Og jeg har prøvet i 6 måneder at blive gravid, men det lykkedes ikke indtil videre til trods for at jeg har ammet meget og har haft ægløsning og mens  med en stabil cyklus siden han var 6 mdr. Nu har jeg valgt at stoppe amningen og er spændt på om det så måske har en effekt på en evt. Graviditet. Så jeg har ikke blevet gravid imens jeg har ammet

Anmeld Citér

26. april 2023

RB90

Min cyklus gik igang igen 9 mdr efter fødslen, ammede da nok min søn 2 gange i døgnet der  blev gravid igen ved første ægløsning. Men tror det er meget individuelt. Men jeg ville også skære ned på amningen om natten, hvis muligt  

Anmeld Citér

26. april 2023

Carina:-)

Her har jeg først fået normal cyklus ved fuldt stop. 

Anmeld Citér

27. april 2023

Mortilsnarttre

Jeg blev gravid trods fuldamning af min datter da hun var 4 måneder. Jeg havde ikke fået min cyklus tilbage endnu... Troede jeg

Anmeld Citér

27. april 2023

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Tænker også at det er nat amningen, der skal skæres væk hvis du vil have sin cyklus i gang igen. Jeg får ikke ægløsning og menstruation, før jeg er stoppet helt med at amme. 

Anmeld Citér

27. april 2023

Anonym

Jeg ammede stadig en del - både dag og nat - da jeg blev gravid 2. gang... og endda ved første forsøg!
Så jeg tror ikke, at ammestop er altafgørende for ny graviditet

Ligesom dig hyggede både mit barn og jeg mig ved amningen, så vi fortsatte til jeg var ca. 4-5 måneder inde i graviditeten og pludselig fik ammeaversioner! Så måtte vi stoppe og det gik fint, der var han halvandet år og fravænnede på et par dage/nætter.

Anmeld Citér

27. april 2023

Oddi

Profilbillede for Oddi

Jeg fik først en cyklus det sekund min baby tog den sidste tår. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.