Graviditet udenfor livmoderen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.314 visninger
10 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2023

Anonym trådstarter

Hvordan mærkede i en graviditet udenfor livmoderen? Hvilke tegn havde i? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2023

Anonym

Jeg opdagede det da mit HCG ikke steg som ønsket. Det indikere enten spontan abort, vindæg eller en graviditet udenfor livmoderen. Da jeg ikke blødte blev jeg scannet indvendigt for at se hvad der forgik. Der opdagede de det.

jeg blev dog oplyst at 9 ud af 10 graviditeter udenfor livmoderen blødes ud og efterfølgende har man ingen mén. Man hører altid kun om sprængte æggeledere osv osv. 

Mit gik helt af sig selv med en kraftig mens lignende blødning. Blev gravid 3 måneder senere og har nu en datter på 4 måneder

Anmeld Citér

26. april 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg opdagede det da mit HCG ikke steg som ønsket. Det indikere enten spontan abort, vindæg eller en graviditet udenfor livmoderen. Da jeg ikke blødte blev jeg scannet indvendigt for at se hvad der forgik. Der opdagede de det.

jeg blev dog oplyst at 9 ud af 10 graviditeter udenfor livmoderen blødes ud og efterfølgende har man ingen mén. Man hører altid kun om sprængte æggeledere osv osv. 

Mit gik helt af sig selv med en kraftig mens lignende blødning. Blev gravid 3 måneder senere og har nu en datter på 4 måneder

Kan man bare ringe ind og bestille tid ved lægen og få målt hcg? 

Og er ked a at hører at du var igennem det.. har ikk selv prøvet.. er panisk for at det sker.. havde en senabort for tre måneder siden(tvillinger født 18+0)

Anmeld Citér

26. april 2023

Anonym

Anonym skriver:

Kan man bare ringe ind og bestille tid ved lægen og få målt hcg? 

Og er ked a at hører at du var igennem det.. har ikk selv prøvet.. er panisk for at det sker.. havde en senabort for tre måneder siden(tvillinger født 18+0)

Jeg fik absurd mange smerter i højre side, som de i første omgang troede var blindtarmen. De tjekkede mit HCG som steg lige som det skulle i forhold til hvor jeg langt jeg var henne og som om det var en helt almindelig graviditet. Der gik 4 dage før de reagerede på mine smerter og her gik det stærkt, da jeg havde en masse blod i bughulen og jeg røg akut afsted til et andet sygehus og akut opereret, hvor jeg fik fjernet den ene æggeleder. 

Jeg var virkelig forpint med opkastninger pga. smerter og forhøjet blodtryk og puls.

Anmeld Citér

26. april 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg fik absurd mange smerter i højre side, som de i første omgang troede var blindtarmen. De tjekkede mit HCG som steg lige som det skulle i forhold til hvor jeg langt jeg var henne og som om det var en helt almindelig graviditet. Der gik 4 dage før de reagerede på mine smerter og her gik det stærkt, da jeg havde en masse blod i bughulen og jeg røg akut afsted til et andet sygehus og akut opereret, hvor jeg fik fjernet den ene æggeleder. 

Jeg var virkelig forpint med opkastninger pga. smerter og forhøjet blodtryk og puls.

Er jeg virkelig ked a at hører Hvor langt var du henne? Hvis jeg må spørge

Anmeld Citér

26. april 2023

Tami

Profilbillede for Tami

Ved en scanning omkring uge 7, hvor min livmoder var “tom”. Lægen mente at graviditeten var gået til på trods af at jeg ikke habde blødt. Tilfældigvis fik jeg ondt i maven samme aften. Ikke i siden som mange skriver om, men bare sådan i toppen af maven. Troede først jeg havde spist for hurtigt, men ovenpå scanningen tidligere på dagen ringeede jeg alligevel til lægevagten, som sendte mig videre til akutmodtagelsen. Næste morgen blev jeg opereret og fjernet den æggeleder hvor graviditeten sad. Der var ingen panik eller noget akut over det. Det hele var meget stille og roligt. 

Anmeld Citér

26. april 2023

Anonym

Anonym skriver:

Er jeg virkelig ked a at hører Hvor langt var du henne? Hvis jeg må spørge

Nej det er helt okay. Jeg har 3 sunde og raske børn, så det var “okay.” Altså ikke sjovt og selvfølgelig var jeg påvirket af det. Men havde det været min første graviditet havde jeg nok været sønderknust. 

Jeg var faktisk ikke ret langt henne, 4+3 ca. 

Anmeld Citér

26. april 2023

Anonym

Jeg vidste ikke jeg var gravid, da jeg havde helt normal (kraftig) mens. Derefter pletblødning frem til den dag det blev opdaget. Gik og ventede på tegn til ÆL snart ville komme, men det kom jo af gode grunde ikke.
Jeg havde murrende smerter ved løb og lignende, omkring 5+0, 6+4 fik jeg stærke smerter i den ene side, som ÆL smerter, bare meget kraftigere. Blev scannet, og der var blod i bughulen. Blev opereret samme aften. 

Jeg har selv mistet en datter i uge 18, og jeg føler så meget med dig

Anmeld Citér

28. april 2023

Anonym

Jeg vidste ikke jeg var gravid, da jeg havde helt normal (kraftig) mens. Derefter pletblødning frem til den dag det blev opdaget. Gik og ventede på tegn til ÆL snart ville komme, men det kom jo af gode grunde ikke.
Jeg havde murrende smerter ved løb og lignende, omkring 5+0, 6+4 fik jeg stærke smerter i den ene side, som ÆL smerter, bare meget kraftigere. Blev scannet, og der var blod i bughulen. Blev opereret samme aften. 

Jeg har selv mistet en datter i uge 18, og jeg føler så meget med dig

Hvordan kunne de se at der var blod i bughulen? 
bare via scanning vaginalt eller først under operation?

Anmeld Citér

29. april 2023

Tami

Profilbillede for Tami
Anonym skriver:

Hvordan kunne de se at der var blod i bughulen? 
bare via scanning vaginalt eller først under operation?

Ved mig kunne de se det på en ganske alm ultralydsscanning (vaginalt). Men først da jeg kom ind på akutmodtagelsen og de havde mistanke om GUL. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.