Ny i ivf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

567 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2023

hendederc

Hejsa. 

Vi skal starte i IVF behandling efter 1,5 år uden opnået graviditet. Mine tal er pæne og min kæreste har lidt nedsat sædkvalitet.

Jeg søger nogle der har erfaring med IVF, jeg er lidt nervøs/nysgerrig på fx ægudtagning, hvor ondt det gør og hvad man skal forvente osv. Håber nogle vil hjælpe i den nye verden.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2023

Anonym

Jeg har kun prøvet æg udtagning en gang. Det gjorde nas. Men ikke mere nas end at jeg kunne holde det ud. Det medicin man får gør også en godt rundtosset. Derefter nev det lidt og jeg blødte lidt . 

Desværre blev mit første forsøg ikke til noget. Vi venter på at kunne komme i gang med 2 forsøg

Anmeld Citér

26. april 2023

hendederc

Tak for svar! Spændende med jeres næste forsøg

Ja, kunne forestille mig at det kan mærkes, det er jo ikke bare lige sådan.. Men hæfter mig ved at jeg har prøvet lidt af hvert ifm. et sygdomsforløb der krævede både leverbiopsi, lumbalpunktur og gastroskopi, så mon ikke jeg klarer at få æg ud også

Hvor går de egentlig ind henne? Er det gennem maven eller skeden eller hvordan?

Anmeld Citér

26. april 2023

hendederc

- fandt lige en folder på nettet og fik læst lidt op på det selv  

Jeg glæder mig til at komme i gang, men føler også det er et kæmpe skridt i forhold til "bare at prøve naturligt" 

Anmeld Citér

26. april 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Ift. ægudtagning har jeg prøvet det 3 gange, og det har været forskelligt hvor ondt det gjorde. En gang kunne jeg næsten intet mærke, mens det var temmelig smertefuldt en anden gang. Men altså, det skal jo bare overstås. 
Jeg er taget på arbejde bagefter, når jeg lige er kommet mig lidt. 
Jeg blev gravid på et fryseæg efter den 3. Udtagning. I alt fik jeg 4 oplægninger. Én gang med 2 æg - uden gevinst. 
Efterfølgende er jeg blevet naturligt gravid med lillebror i en alder af 43. 

Anmeld Citér

26. april 2023

Anonym

Jeg har fået taget æg ud 1 gang, og må være ærlig og sige at jeg aldrig gør det igen med mindre jeg er i narkose.. jeg er bestemt ikke pyldret men det der gik galt for mig var en privat klinik der var nystartet og ikke havde styr på noget.. desværre.. så stol på din mavefornemmelse når i er på klinikken! Tryghed er alt afgørende.. og med godt og trygt personale er smerten bare mere tålelig.. men nogle mærker det jo nærmest ikke. Tror jeg var meget uheldig

ellers vil jeg sige at hormonerne og at stikke sig var slet ikke slemt. Det eneste jeg mærkede var et par dage inden ægudtagningen var der pres på maven pga de mange modne æg. Men ellers havde jeg ingen bivirkninger af noget som helst. Ægoplægningen mærkedede jeg slet ikke

Lidt angstprovokerende i starten at man altid skal smide bukserne, scannes indvendigt og alle kommer og kigge en derop i tide og utide  Men pludselig vænner man sig bare til det

Held og lykke

PS.. jeg blev naturligt gravid imellem to behandlinger selvom vi havde fået af vide der ikke var muligt pga nedsat sædkvalitet.. så det kan godt lade sig gøre

Anmeld Citér

26. april 2023

Tami

Profilbillede for Tami

Jeg har været til ægudtagning 5 gange. Det er da ikke en behagelig følelse, men har været tilbage på job bagefter, så værre var det ikke. Det er værre med det følelsesmæssige. Jeg går hellere gennem 100 ægudtagninger end at være i det følelsesmæssige cirkus vi er i (har forsøgt at få en baby i snart 3 år. De sidste 1,5 år i IVF og det er endnu ikke lykkes).

Anmeld Citér

27. april 2023

hendederc

Sjæleven skriver:

Ift. ægudtagning har jeg prøvet det 3 gange, og det har været forskelligt hvor ondt det gjorde. En gang kunne jeg næsten intet mærke, mens det var temmelig smertefuldt en anden gang. Men altså, det skal jo bare overstås. 
Jeg er taget på arbejde bagefter, når jeg lige er kommet mig lidt. 
Jeg blev gravid på et fryseæg efter den 3. Udtagning. I alt fik jeg 4 oplægninger. Én gang med 2 æg - uden gevinst. 
Efterfølgende er jeg blevet naturligt gravid med lillebror i en alder af 43. 

Tak for svaret! Dejligt det lykkedes - og også naturligt!

Anmeld Citér

27. april 2023

hendederc

Anonym skriver:

Jeg har fået taget æg ud 1 gang, og må være ærlig og sige at jeg aldrig gør det igen med mindre jeg er i narkose.. jeg er bestemt ikke pyldret men det der gik galt for mig var en privat klinik der var nystartet og ikke havde styr på noget.. desværre.. så stol på din mavefornemmelse når i er på klinikken! Tryghed er alt afgørende.. og med godt og trygt personale er smerten bare mere tålelig.. men nogle mærker det jo nærmest ikke. Tror jeg var meget uheldig

ellers vil jeg sige at hormonerne og at stikke sig var slet ikke slemt. Det eneste jeg mærkede var et par dage inden ægudtagningen var der pres på maven pga de mange modne æg. Men ellers havde jeg ingen bivirkninger af noget som helst. Ægoplægningen mærkedede jeg slet ikke

Lidt angstprovokerende i starten at man altid skal smide bukserne, scannes indvendigt og alle kommer og kigge en derop i tide og utide  Men pludselig vænner man sig bare til det

Held og lykke

PS.. jeg blev naturligt gravid imellem to behandlinger selvom vi havde fået af vide der ikke var muligt pga nedsat sædkvalitet.. så det kan godt lade sig gøre

Øv da en dårlig oplevelse! Tryghed er virkelig bare afgørende! Jeg er heldigvis allerede vant til det med indvendig scanning og ligge med røven bar om man vil, og det rører mig ikke, har gjort det mange gange allerede pga. endometriose og en cyste. Så den del er jeg heldigvis udover  

Og dejligt at høre det lykkedes alligevel, har også hørt om den slags solstrålehistorier

Og tusind tak!

Anmeld Citér

27. april 2023

hendederc

Tami skriver:

Jeg har været til ægudtagning 5 gange. Det er da ikke en behagelig følelse, men har været tilbage på job bagefter, så værre var det ikke. Det er værre med det følelsesmæssige. Jeg går hellere gennem 100 ægudtagninger end at være i det følelsesmæssige cirkus vi er i (har forsøgt at få en baby i snart 3 år. De sidste 1,5 år i IVF og det er endnu ikke lykkes).

Dejligt at høre det ikke var værre end det, selvom det selvfølgelig ikke er behageligt.

Og det er virkelig bare en rutsjebane at være i... Føler mig deprimeret hver eneste gang jeg får mens, som jeg også har lige nu, og det sidste 1,5 år vi har prøvet, så kan slet ikke forestille mig dobbelt så længe. Jeg håber snart det lykkes for jer! Kram

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.