Hvornår gik I i overgangsalder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.106 visninger
4 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. april 2023

Anonym trådstarter

Og var der nogle symptomer det startede med inden det skete osv. og hvordan oplevede I det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2023

Anonym

Jeg er 46 og jeg kan mærke tegn så som mere PMS, ømme led, træthed mm. Det er blevet lang som bedre med anti inflammatorisk kost 

Anmeld Citér

24. april 2023

TLO

Gik direkte i overgangsalder, da jeg stoppede med at amme, som 47,5 år. Troede først, at mine humørsvingninger skyldtes hormon forandringerne ifm ammestop, men efter de første 2 mdr blev min cyklus ustabil og jeg ku' få mens 2 gange på en måned dvs kun 14 dages pause. Mit humør var helt ad h til, super følsom så enten tud over intet eller ren rappenskralde, og jeg var så hård ved mig selv og følte mig uduelig og utilstrækkelig.

Sandheden var og er - slf - en helt anden ��������❤️

Anmeld Citér

25. april 2023

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Og var der nogle symptomer det startede med inden det skete osv. og hvordan oplevede I det?

Jeg er 48, og har intet mærket til det endnu. Jeg synes bare det er dejligt at blive ældre Man befinder der sig bare mere rolig og afklaret. 

Min mor mærkede aldrig hendes overgangsalder, så jeg håber det bliver det samme med mig.

Anmeld Citér

25. april 2023

Anonym

Her startede det, da jeg var 48-49 år med uregelmæssig mens. Der gik alt ml. 3-8 uger imellem. Ingen andre symptomer der. Efter et halvt års tid sådan stoppede de helt. Efterfølgende sommer begyndte jeg at døje med at kunne klare varmen og fik hedeture måske en gang om dagen. De hedeture forsvandt igen, da det blev efterår/vinter. Efterfølgende forår (nu) kom de igen med forøget styrke, flere gange om dagen, så nu 'frygter' jeg lidt sommeren hvad det angår.

Hvis du mistænker overgangsalder, så kan din læge måle det i en blodprøve. Det var jeg ikke selv klar over, men det gjorde min læge, da jeg fortalte om uregelmæssig mens. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.