Skoldkop springer ikke?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.281 visninger
8 svar
3 synes godt om
23. april 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella

Min mellemste har haft skoldkopper i en uges tid, og der er ikke kommet nye blærer de sidste to dage, og der er skorper på alt, undtagen to. 

De to skoldkopper var to af de første der kom, men de springer bare ikke, selvom de er store 

Er det farligt hvis jeg bare lige punkterer dem med en steril nål, ligesom med en vabel? De sidder lige mellem fingrene, så de bliver jo virkelig eksponeret for alt muligt, fatter simpelthen ikke at de ikke er gået i stykker på 5 dage

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2023

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

Jeg ville lade dem være. Du risikere infektion ved at poppe dem

Anmeld Citér

23. april 2023

Maricella

Putteputte skriver:

Jeg ville lade dem være. Du risikere infektion ved at poppe dem

Deraf den sterile nål  

Men tænker det er jo meningen de skal briste uanset hvad? Altså der er jo ikke noget der hedder at må komme i børnehave før der er skorper på alle, og må ærligt sige jeg er lidt træt på forhånd med udsigt til hvis de først brister om 10 dage selv, når det nu lader til at udbruddet ellers er ovre

Anmeld Citér

23. april 2023

AnoMor

Maricella skriver:

Deraf den sterile nål  

Men tænker det er jo meningen de skal briste uanset hvad? Altså der er jo ikke noget der hedder at må komme i børnehave før der er skorper på alle, og må ærligt sige jeg er lidt træt på forhånd med udsigt til hvis de først brister om 10 dage selv, når det nu lader til at udbruddet ellers er ovre

Jeg prøvede lige at google det. Og lægerne fraråder altså at man selv bryster dem. Så jeg ville lade være. 
men prøv og smør med zinksalve. Det udtørrer huden og frem skynder måske processen 

Anmeld Citér

23. april 2023

Maricella

AnoMor skriver:

Jeg prøvede lige at google det. Og lægerne fraråder altså at man selv bryster dem. Så jeg ville lade være. 
men prøv og smør med zinksalve. Det udtørrer huden og frem skynder måske processen 

Ah tak! Jeg havde selv googlet men kunne simpelthen ikke finde noget Har sikkert brugt forkerte søgeord..  Skal man smøre det i et tykt lag for at det udtører mest muligt tror du?

Anmeld Citér

23. april 2023

fehår

Min yngste havde også en, der bare ikke bristede, selvom alle de andre forlængst havde skorper. Jeg gav den er tykt lag zinksalve, og næste morgen var den skrumpet ind og bristet.

Anmeld Citér

23. april 2023

Maricella

fehår skriver:

Min yngste havde også en, der bare ikke bristede, selvom alle de andre forlængst havde skorper. Jeg gav den er tykt lag zinksalve, og næste morgen var den skrumpet ind og bristet.

Godt at høre, har lige puttet et godt lag på inden putning, så nu krydser vi fingre

Anmeld Citér

23. april 2023

AnoMor

Maricella skriver:

Ah tak! Jeg havde selv googlet men kunne simpelthen ikke finde noget Har sikkert brugt forkerte søgeord..  Skal man smøre det i et tykt lag for at det udtører mest muligt tror du?

Jeg kan faktisk ikke engang huske hvad jeg skrev  

jeg ville komme et forholdsvis tykt lag på. Ligesom man ville gøre på en rød rumpe

Anmeld Citér

24. april 2023

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Min datter har også haft skoldkopper i år - sidemanden i klassen havde dem og lægen bekræftede, at det var det - men hendes sprang aldrig og deraf dannede skorpe. Knopperne gik bare ligesom i sig selv igen og forsvandt. Så det er ikke alle skoldkopper, der springer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.