Søskendevogn eller ej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.393 visninger
10 svar
7 synes godt om
21. april 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Vi venter en lillebror og kommer derfor til at have 2 drenge med ca 2 år og 4 måneder imellem. 
Jeg er tvivl om vi får behov for en søskendevogn. Kan man evt. klare sig med et ståbræt til klap/barnevogn? 
Vores første er meget lang, så det skal i så fald være en vogn med langt liggemål i klapvognssædet. Jeg har kig på en Trille twin royal. 
Men hvad hvis det største barn så ikke rigtigt bruger den, -er det så irriterende at have en duovogn? 
Hvad har I andre gjort? ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2023

Sjæleven

Sjæleven skriver:

Vi venter en lillebror og kommer derfor til at have 2 drenge med ca 2 år og 4 måneder imellem. 
Jeg er tvivl om vi får behov for en søskendevogn. Kan man evt. klare sig med et ståbræt til klap/barnevogn? 
Vores første er meget lang, så det skal i så fald være en vogn med langt liggemål i klapvognssædet. Jeg har kig på en Trille twin royal. 
Men hvad hvis det største barn så ikke rigtigt bruger den, -er det så irriterende at have en duovogn? 
Hvad har I andre gjort? ��

Det skal tilføjes at vi i forvejen har 2 klapvogne, som kan komme ned i liggende position. Men der skal man selvfølgelig være 2 til at køre dem, og det er vi nok lidt sjældent

Anmeld Citér

21. april 2023

SBV

Der er 2 år og 6 måneder mellem mine to og vi har aldrig haft et behov for en søskendevogn. Vi har et ståbræt som vi brugte først på barnevognen og nu på klapvognen. Det har fungeret helt fint for os Vores den store foretrækker alligevel at cykle når vi er ude, så det er egentligt sjældent han bruger ståbrættet efterhånden.

Anmeld Citér

21. april 2023

Morfire

Profilbillede for Morfire

Vi har samme aldersforskel mellem vores to første. Vi brugte ikke søskendevogn. Havde løbecyklen med til de lidt længere gåture, den kunne ligge under barnevognen, hvis storebror hellere ville gå.

Skulle vi noget, hvor storebror skulle sove lur, sov han i barnevognen og så sov lillebror i viklen på mig. Kunne fint gå med barnevogn og baby på maven. 

Vi syntes det var fjollet at bruge så mange penge på en søskendevogn, som kun skulle bruges meget kort tid. Plus en søskendevogn er mere bøvlet at komme rundt med pga. størrelsen.

Anmeld Citér

22. april 2023

Sjæleven

Tak for jeres svar begge to. 
Jeg kan forestille mig situationer, hvor det kunne være toprart at have begge siddende i en klapvogn. Og min første ville ikke sove i vikle, så hvem ved om lillebror vil det  
Men omvendt vil det være temmelig få situationer og storebror bliver jo hurtigt meget større  

Så jeg tror også jeg vil lade være med at investere penge i en søskendevogn. 

Anmeld Citér

22. april 2023

HilliHallo

Ca samme aldersforskel her og vi stod med samme tanker. 

Vi endte med at købe en søskendevogn (brugt). Og det var ALLE pengene værd. Det er bare ikke sjovt at have en tumling med på tur som ikke vil bevæge sig. Så den var guld værd. Vi brugte den i ca 10 måneder, så kunne vi sælge den igen. Så nej, det var ikke lang tid, men vigtigt! 

Anmeld Citér

22. april 2023

Fnulle

Profilbillede for Fnulle

Som en anden skriver så køb en brugt hvis behovet opstår. Vi har samme aldersforskel og har haft en paraplyklapvogn til ferier hvor begge har skulle sove lur. 

Anmeld Citér

22. april 2023

Frfriis

Profilbillede for Frfriis

Har 2 år og 2 mdr mellem mine drenge og vi har klaret os med en barnevogn (med langt liggemål), ståbræt og bæresele ganske uden problemer 

Anmeld Citér

22. april 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Det kommer meget an på hvordan ens hverdag er. Vi har 22 mdr imellem vores og vi har søskendevogn som jeg har fundet uundværlig især når den store har været syg fra vuggestuen og så har den virkelig også været en ven når vi bare skulle på små ture hvor de begge skal sove

Anmeld Citér

24. april 2023

Sjæleven

Tak for jeres svar igen. Det er rigtigt godt at høre forskellige vinkler  

Jeg er fortsat ikke helt afklaret, men er begyndt at lege med tanken om at anskaffe en cykeltrailer, med plads til 2, hvor ryglænene kan lægges pænt meget ned, og som også kan bruges som klapvogn. Så mangler jeg bare el på min cykel også, for jeg klarer ikke bakkerne herude uden

Hvis flere har for/imod hører jeg meget gerne 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.