Jeg er så heldig at være syg af lungebetændelse samtidig med at mit skolebarn har skoldkopper i udbrud. Barnet har det godt, ingen feber, men får stadig nye kopper time for time, nu på 3. dag.
Jeg er selv så syg at jeg lever af antibiotika og panodiler. Det meste af dagen er jeg groggy. Jeg prøver at blunde, men det bliver der ikke megen plads til med et stort barn som egentlig er frisk nok og hele tiden vil underholdes. Skærm virker kun ca en halv film af gangen. Og jeg er ærligt ved at blive lidt skør over ikke at kunne få den søvn som min krop tydeligt kræver. Jeg har konstant hovedpine, hoster, ondt i kroppen og påvirket vejrtrækning
Vi bor så vi ikke selv har adgang til have, men over på den anden side af vejen har vi et kæmpe grønt areal. Der er sjældent mennesker samlet der.
Jeg overvejer om jeg kan tillade mig at få en (selvfølgelig en der har haft skoldkopper) til at tage barnet derover og spille noget bold, spise en frokost på græsset eller noget, bare i en time eller to, så jeg kan få lidt ro til at sove og restituere en smule.
Jeg er i tvivl fordi skoldkopper jo er smitsomt, men det er nemt at holde afstand selv på de tider hvor der er andre mennesker
Og så er jeg i tvivl, for hvad nu hvis jeg har smittet barnet med lungebetændelse og det så bliver smittet videre?
Kunne ikke drømme om at lade barnet tage et befærdet sted hen med smitsomme kopper.. men kan man tillade sig lige at "lufte" barnet et mennesketomt sted?
Jeg har, pga egen sygdom, ikke mulighed for at gå derud
Er det helt håbløst?
Anmeld
Citér