Bedste Curly Girl produkter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.781 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. april 2023

Anonym trådstarter

Hejsa!

nogle der bruger metoden? Jeg har prøvet en del men mangler en god shampoo og conditioner til tørt, fint hår, der har det med at kruse og blive fedtet  Og som er godkendt af Curly girl metoden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Hejsa!

nogle der bruger metoden? Jeg har prøvet en del men mangler en god shampoo og conditioner til tørt, fint hår, der har det med at kruse og blive fedtet  Og som er godkendt af Curly girl metoden

Curly Girl handler først og fremmest om at vaske i vaskebalsam og ikke shampoo. Bare lige til en start. 

men hvis du ikke har mod på at gå den slaviske vej, kan du bruge lowpoo, som er shampoo uden sulfater, alkohol og andet udtørrende. Et bud på en lækker lowpoo er Living proof Perfect hairday shampoo. 

af balsammer vil jeg Anbefale Ingredien Soft conditioner. 
jeg kan se at Ingredien også har lavet en low poo der hedder Low wash shampoo. Den er sikkert også god - de laver virkelig lækre produkter. 

Anmeld Citér

16. april 2023

Hanspige

Anonym skriver:

Hejsa!

Meld dig ind i Facebook grupperne for metoden shampoo, er ikke det normale at bruge på cg metoden. Man bruger derimod co wash. 

Low poo er hvis det slet ikke går med co wash 

Anmeld Citér

17. april 2023

Loubaby

Mor11 skriver:

Curly Girl handler først og fremmest om at vaske i vaskebalsam og ikke shampoo. Bare lige til en start. 

men hvis du ikke har mod på at gå den slaviske vej, kan du bruge lowpoo, som er shampoo uden sulfater, alkohol og andet udtørrende. Et bud på en lækker lowpoo er Living proof Perfect hairday shampoo. 

af balsammer vil jeg Anbefale Ingredien Soft conditioner. 
jeg kan se at Ingredien også har lavet en low poo der hedder Low wash shampoo. Den er sikkert også god - de laver virkelig lækre produkter. 

Passer altså ikke det du siger med “vaskebalsam”. Det handler om at undgå sulfater og silikone - du kan sagtens bruge shampoo, bare den er uden blandt andet de ting. 

Anmeld Citér

17. april 2023

Hanspige

Loubaby skriver:

Passer altså ikke det du siger med “vaskebalsam”. Det handler om at undgå sulfater og silikone - du kan sagtens bruge shampoo, bare den er uden blandt andet de ting. 

Jo det gør. 

Læs bogen  

Man skal desuden også undgå udtørrende alkohol, nogens hår har det også svært med glycerin. 

Anmeld Citér

17. april 2023

Hanspige

Ts, du skal også finde ud af om dit hår mangler protein, fugt eller i balance. 

Hvordan det skal behandles kommer an på dit krølle mønster og porøsitet

Anmeld Citér

18. april 2023

Loubaby

Hanspige skriver:

Jo det gør. 

Læs bogen  

Man skal desuden også undgå udtørrende alkohol, nogens hår har det også svært med glycerin. 

Det overrasker mig, for det er ikke det der bliver videreformidlet på eksempelvis curly Girl Facebook siden

Anmeld Citér

18. april 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11
Loubaby skriver:

Det overrasker mig, for det er ikke det der bliver videreformidlet på eksempelvis curly Girl Facebook siden

Det er forskelligt hvor fanatiske de er, i de grupper. Jeg har været medlem i grupper hvor man nærmest kunne opfinde sin egen metode og så var det stadig godtaget i gruppen som værende indenfor rammen . Og andre grupper hvor det blev forbudt at nævne lowpoo fordi det forvirrede nye medlemmer at der var nogen der anbefalede lowpoo, når nu metoden foreskriver Co-wash.  

Anmeld Citér

18. april 2023

Hanspige

Loubaby skriver:

Den er jeg også medlem af, det er lige præcis hvad metoden går ud på co wash. Læs curly girl method af Lorraine eller følg hende på insta 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.