Indkomst under barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.044 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. april 2023

Anonym trådstarter

Hej med jer

Måske et lidt fjollet spørgsmål - men kan simpelthen ikke finde det nogen steder. Jeg har termin om ca 6 uger - jeg har derefter et halvt års barsel med løn (kommunalt ansat) må man derudover have indkomst ved siden af?  Det er ikke fordi jeg bruger tid på andet job - det handler om udlejning af bolig. Håber nogle kender reglerne. 

på forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2023

Anonym

Det hele står inde på borger.dk

Anmeld Citér

12. april 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det hele står inde på borger.dk

Har du et link så? Jeg spørger fordi jeg ikke kan finde det

Anmeld Citér

12. april 2023

Anonym

https://min-a-kasse.dk/din-situation/selvstaendig/formueforvaltning/

Godt nok om dagpenge, men tænker der gælder ca samme regler? Jeg ville ringe til udbetaling danmark for at være sikker (hvis det har betydning for barselsdagpenge nedreguleres, kan du nemlig godt regne med at få mindre i lønnet barsel, da lønnet barsel som regel er betinget af at arbejdsgiver kan få fuld dagpengerefusion

Anmeld Citér

13. april 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen
Anonym skriver:

https://min-a-kasse.dk/din-situation/selvstaendig/formueforvaltning/

Godt nok om dagpenge, men tænker der gælder ca samme regler? Jeg ville ringe til udbetaling danmark for at være sikker (hvis det har betydning for barselsdagpenge nedreguleres, kan du nemlig godt regne med at få mindre i lønnet barsel, da lønnet barsel som regel er betinget af at arbejdsgiver kan få fuld dagpengerefusion

Tænker dog barselsdagpenge er noget andet end dagpenge (hvor man er arbejdsløs). Under barsel når man får barselsdagpenge er man jo stadig en del af arbejdsstyrken. 
Men kam sagtens være jeg tager fejl

Anmeld Citér

13. april 2023

Anonym

Jeg har en hobbyvirksomhed ved siden af mit fuldtidsarbejde som lønmodtager og det har ikke ændret på at jeg må være på barsel med løn og efterfølgende barselsdagpenge. Jeg ringede til Udbetaling Danmark for at være sikker, det ville jeg også gøre i dit tilfælde.

Anmeld Citér

13. april 2023

Maricella

Profilbillede for Maricella
Seldomseen skriver:

Tænker dog barselsdagpenge er noget andet end dagpenge (hvor man er arbejdsløs). Under barsel når man får barselsdagpenge er man jo stadig en del af arbejdsstyrken. 
Men kam sagtens være jeg tager fejl

Nah man er lidt uden for det hele -man kan jo sagtens gå fra dagpenge(ledig) og så på barselsdagpenge.

Det var mere for at sige at hvis de ikke betragter det som et "job", så har det nok ikke indflydelse på regulering af barselsdagpenge. Man må jo godt arbejde og få barselsdagpenge samtidig, men så bliver man modregnet. Så jeg prøvede at finde ud af om de definerede det som arbejde for i det hele taget

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.