Vaske bamser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.622 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. april 2023

Anonym trådstarter

Hvordan vasker i bamser? Vasker i en bamse alene? Hvilket program? Bruger i vaskemiddel og skyllemiddel og hvordan tørre i bamsen så den beholder sin blødhed og bliver fin som muligt? Vil gerne høre jeres erfaring, da jeg skal vaske min babys første sovebamse og vil gerne have den bliver vasket korrekt så den bliver fin. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2023

Krøltop

Anonym skriver:

Hvordan vasker i bamser? Vasker i en bamse alene? Hvilket program? Bruger i vaskemiddel og skyllemiddel og hvordan tørre i bamsen så den beholder sin blødhed og bliver fin som muligt? Vil gerne høre jeres erfaring, da jeg skal vaske min babys første sovebamse og vil gerne have den bliver vasket korrekt så den bliver fin. 

Skåneprogram og tørretumbler. Men forventning at blødheden bevares. Mine børns bamser bliver slidte, nussede og forvaskede.

Anmeld Citér

10. april 2023

Soonmom

60 grader og tumbler de fleste.

Hvis de ikke kan tåle en 60 grader vask ryger de ud, ellers er det bare klamme bakterie bomber

Anmeld Citér

10. april 2023

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

60 grader og ligger dem i dynebetræk som kan lynes, så øjne ikke bliver nær så medtaget. Tørretumbler som regel altid. Nogle bamser er nu mere end ti år gamle, og de holder sig overraskende godt så lillesøster har nu glæde af dem

Anmeld Citér

10. april 2023

AnoMor

60 grader i dynebeteæk der kan lukkes så øjne og næser ikke bliver ødelagte.  Også hænges de til tørre på tørrestativ med klemme i ørene. Også børster jeg den bagefter med en almindelig hårbørste så pelsen bliver blød igen. 

bruger både almindelige vaskepulver og skyllemiddel som når jeg vasker tøj 

Anmeld Citér

11. april 2023

Anonym

Skyllemiddel ville jeg klart holde mig fra - specielt hvis barnet bider/sutter på bamsen. Samme gælder med vaskemiddel med parfume. 

men bruger generelt ikke skyllemiddel eller sæbe med parfume da det er noget sprøjt. 

Anmeld Citér

11. april 2023

Tinstin

De ryger ind med vasketøjet, 40 grader, og så tørrer jeg dem på radiatoren, når de kommer ud

Jeg har ikke turdet tørretumble dem!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.