Brams skriver:
Er der nogle der har erfaringer med suttebrikker ??
Jeg er nødt til at bruge suttebrik og har lige talt med sundhedsplejersken som siger, at det bedste ville være, hvis vi prøvede at trappe ud af suttebrikken og få hende til at sutte direkte på brystet, da hun ellers vil have svært ved at tømme brystet og der så efterfølgende ikke bliver produceret mælk nok til hende.
Jeg er helt bekymret for, at jeg måske ikke kan amme hende alligevel, hvis jeg pludselig ikke producere nok mælk. Det ville jeg bare være så ked af. 
Tror umiddelbart ikke at det bliver så nemt at vende hende fra suttebrikken, da mine brystvorter er ret flade, prøver dog alligevel i løbet af dagen, når jeg har ammet lidt.
Bekymret hilsen
Trine 
Jeg brugte ammebrikker til vores søn og gjorde det i de 5 ½ måned jeg kunne amme ham. Jeg prøvede at vende ham af med bruge ammebrikker, men han ville ikke amme særlig længe uden dem så måtte tage dem på igen. Det var dog kun lige til sidst af amningen han tog ved.
Jeg havde modermælk nok, men det var desværre ikke nok næring i. Det gjorde så at han måtte få flaske ved siden af, men det at han var vant til at bruge ammebrikker gjorde at han heller end gerne vil have flaske
Vores sundhedsplejske var også rigtigt meget efter mig pågrund af de ammebrikker. Hun sagde det var derfor han ikke fik nok næring fra mig, men havde rigtigt meget modermælk der var bare ikke det næring i som der skulle være med til at han tog på. Så han fik flaske ved siden af og så den væske han skulle have fik han fra mig. Så vi hyggede ammede
Jeg kender mange efterhånden som har brugt ammebrikker og kender ikkenogen som havde problemer med at deres barn ikke fik mad nok. Så længe dit barn virker mæt og tilfreds og det virker med de ammebrikker så er alt jo rigtigt godt.
Du kan jo prøve hver dag og starte uden ammebrik når du skal amme og så se om dit barn vil tage ved. Det kan jo være en dag dit barn tager dit bryst. Havde en veninde som gjorde det og en dag tog hun brystet uden ammebrik og derefter ville barnet ikke med ammebrik mere
SÅ det kan selvfølgelig lade sig gøre uden, men hvis det ikke gør, og dit barn tager på som det skal så er der altså ikke noget at være nervøs over.
Held og lykke med det og tro på det du føler er bedst for dig og dit barn