Bestemmende eks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.154 visninger
9 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. april 2023

Anonym trådstarter

Hej

Jeg står i lidt et problem med min kæreste.

Han har 2 børn med hans ekskone. Vi kan side og snakke om ting, ikke kun om børnene men helt almindelige ting der ikke rigtigt vedkommer dem. Han har en mening når vi bare er os. Og lidt senere kan Han havde snakket med hende tilfældigt og så er meningen fuldstændig det modsatte.. 

Jeg har sagt jeg hat behov for lidt afstand med hende. Vi kigger på at leje hus i stedet for lejlighed. Jeg har set det en gang på en 15 - 20 min. Han skulle vise Hans børn det, har så valgt at invitere ekskonen og hendes kæreste med for hyggens skyld. Jeg var ikke til stede og havde ytret jeg ikke ønskede hun kom med ud så tidligt når vi ikke en gang har set en lejekontrakt. 

Jeg går nu bare og er rigtig ked af Han er blevet så glad for det fordi de alle sammen synes det var et fint sted. Men jeg er bare ked af jeg har en følelse af det er som om han ville have hendes mening og ikke min

Er jeg helt forkert på den. Jeg forstår det er dem der bestemmer hvad der sker med deres børn og det har jeg hele tiden selv sagt også. Men hvor de skal bo, og godkende hjemmet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2023

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej

Jeg står i lidt et problem med min kæreste.

Han har 2 børn med hans ekskone. Vi kan side og snakke om ting, ikke kun om børnene men helt almindelige ting der ikke rigtigt vedkommer dem. Han har en mening når vi bare er os. Og lidt senere kan Han havde snakket med hende tilfældigt og så er meningen fuldstændig det modsatte.. 

Jeg har sagt jeg hat behov for lidt afstand med hende. Vi kigger på at leje hus i stedet for lejlighed. Jeg har set det en gang på en 15 - 20 min. Han skulle vise Hans børn det, har så valgt at invitere ekskonen og hendes kæreste med for hyggens skyld. Jeg var ikke til stede og havde ytret jeg ikke ønskede hun kom med ud så tidligt når vi ikke en gang har set en lejekontrakt. 

Jeg går nu bare og er rigtig ked af Han er blevet så glad for det fordi de alle sammen synes det var et fint sted. Men jeg er bare ked af jeg har en følelse af det er som om han ville have hendes mening og ikke min

Er jeg helt forkert på den. Jeg forstår det er dem der bestemmer hvad der sker med deres børn og det har jeg hele tiden selv sagt også. Men hvor de skal bo, og godkende hjemmet?

Men du har vel set det det? Og det er vel dig det vil have afstand, men du er der jo heller ikke. 

Tror du kun at han vil have det hvis hun siger det er godt? 

Anmeld Citér

9. april 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg forstår dig godt. Det er en mærkelig klemt plads, når man som kæreste på en eller anden måde deler pladsen med en eks. Selvfølgelig har hun en masse at sige om børnene, men pludselig er hendes også vigtig for DINE valg i livet. Også hvor det måske hverken er nødvendigt eller passende. De fleste vil gerne se på hus sammen med kæresten (og børnene) og have det sammen, uden at mandens eks også skal blandes ind i det.

Du skal mærke godt efter, hvad du trives i, og have en god lang snak med din kæreste om hvad du føler. For ellers bliver det op ad bakke for jer.

Anmeld Citér

9. april 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er selv i en “dine og mine” konstellation - det vil sige både min kæreste og jeg har børn med andre. 
jeg kunne aldrig i livet drømme om at involvere min eks i hus kiggeri! Og det kunne min kæreste ved gud heller ikke med sin eks.! og vi har begge helt fornuftige og gode forhold til dem. 

jeg tror i er nødt til at forventningsafstemme meget alvorligt. Det virker som om han måske er bange for at komme til at “træde ved siden af” i eksens øjne, og bange for at det kan ende med konsekvenser ift børnene. Ellers også har han ikke givet slip på hende for alvor endnu. Hvis hun var den med bukserne på i deres forhold, tvivler han måske i virkeligheden på sin egen dømmekraft. Men uanset, er det altså helt rimeligt at i har jeres hus kiggeri og hele den proces, for jer selv, uden en eks der skal have en mening. 

Anmeld Citér

9. april 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Det er da mærkeligt, at han inviterer hans ekskæreste med ud og se et muligt hjem du, han og deres børn skal bo i.

Selvom hun er mor til børnene, så er det da jer der skal bo der og ikke hende - hun må stole på at han som børnenes far kan tage vare på deres interesser i den situation.

Hvis hun absolut skulle se det, så måtte det blive når I to var helt enige og var flyttet ind. Hun skal da ikke inddrages i jeres valg af bolig.

Hvis han generelt danser efter hendes pipe, så er det da noget I må have en snak om. For hun er jo ude sf hans liv nu, og skal kun have noget at sige i forhold til børnene.

Anmeld Citér

10. april 2023

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Men du har vel set det det? Og det er vel dig det vil have afstand, men du er der jo heller ikke. 

Tror du kun at han vil have det hvis hun siger det er godt? 

Det ved jeg ikke  jeg har det været ved at jeg spurgte ham om vi ikke kunne vendte med qt hun skulle med ud i just til vi selv var flyttet, skrevet under på kontrakten som det mindste. Og han siger at set cil han selvfølgelig vendte med fordi han godt forstår at hun før har prøvet at styrer ting ved os der ikke ved kommer børnene. Men simple ting som bestemt pynt til højtider, og meninger om forhold og lignende. Så jeg bliver rigtig ked af når han siger han lover ikke at tage hende med. At han så bliver sur på mig fordi jeg siger jeg bliver ked af det når vi jar aftalt noget andet, bare fordi hun vil se det og så synes han det var en god ide da hun sagde det

Anmeld Citér

10. april 2023

fehår

Jeg synes, det er vigtigt at være rummelig omkring ekser, især når der er børn involveret. Men når det er sagt, så ville jeg ikke selv holde til det, du beskriver. Enten er han under tøflen i en ekstremt grad, har stadig følelser for hende eller noget i den stil.

At han så ovenikøbet bliver vred på dig, når han bryder jeres aftale. Det er virkelig ikke charmerende. Har I børn sammen?

Anmeld Citér

10. april 2023

AnoMor

Jeg går meget ind for at man skal sluge nogle kameler når det kommer til eks kærester og man skal være rummelige og have godt samarbejde. 
men det du fortæller der er virkelig over grænsen efter min mening. 
jeg ville ikke være sammen med en mand der var så knyttet til sin eks at det var nødvendigt at få hendes mening om ting der foregår i mit liv. 

hun har intet at skulle have sagt omkring hvor eller hvordan i bor selvom de har fælles børn. 

hvis jeg skulle flytte, uanset om det var sammen med kæreste eller til et nyt sted kun mig og min søn. Så ville jeg aldrig nogensinde lade min eks godkende det først. Mit hjem = mit valg. 

lyder på mig som om at han ikke har sluppet deres forhold rigtig endnu. 

Anmeld Citér

10. april 2023

Cerenia

Rødt flag. Jeg havde sagt tak og farvel. Hvis en mand ikke står stærkt nok i sig selv til at have sine egne meninger eller måske ikke er ovre eksen siden hun fylder så meget i hans liv og hun overtrumfer ham, så er det no go. Det er ikke et forhold jeg ville være en del af 

Anmeld Citér

10. april 2023

Anonym

Har han stadig følelser for hende?

Jeg har selv været i et forhold med en mand, der stadig var forelsket i sin eks, så hvad du skriver, får mine alarmklokker til at ringe.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.