3. Blødning på 34 dage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.499 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. april 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Help me out guys, for jeg er godt nok lost.. 

Kan man have en blødning i 5 dage med menstruationsstyrke, uden det er en menstruation?

I sidste måned havde jeg mens den 2.-7... Den kom som på klokkeslæt og varede de normale 6 dage.. Dog til den lidt milde side i styrken.. 

Så kom der igen en blødning den 16.-20., som var lidt kraftigere i styrken.. Jeg tog til lægen, som tog tests.. Alle mine vitamin-, mineral- og hormontal så fine ud.. Podning for streptokokker var negativ og gynækologisk undersøgelse så også fin ud.. Mit celleskrab i september sidste år så også fin ud.. 

Nu har jeg i dag fået endnu en blødning.. Dette ville vist passe med min menstruation, hvis 2. Blødning I marts altså IKKE var en menstruation.. Og jeg har lidt kramper og lændesmerter også..  

Dog havde jeg tykt og MEGET slim i går, som kunne indikerer ægløsning .. 

Men hvad sker der? Er det min mens nu, eller hvad er det her? Og havde jeg to mens sidste måned? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2023

Unicorn1

Slet ingen, der har prøvet det samme og evt. ved, hvad der sker? 

Anmeld Citér

6. april 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Uden overhovedet at kende din alder, kommer her et bud: kan det være overgangsalder?

Anmeld Citér

6. april 2023

Unicorn1

Jixy skriver:

Uden overhovedet at kende din alder, kommer her et bud: kan det være overgangsalder?

Jeg er kun 34 år, men vi kommer tidligt i overgangsalderen.. Frygter lidt, at det er det.. Men burde det så ikke kunne ses på hormontallene? 

Anmeld Citér

6. april 2023

Carina:-)

Er du stresset?  

Jeg har prøvet at bløde imellem 2 x mens og prøvet at den blev væk I omkring 6 mdr ( det er sket  2 x) 

Hver gang har alt været tip top. Så lægens  bud var stress.

Anmeld Citér

6. april 2023

Unicorn1

Carina:-) skriver:

Er du stresset?  

Jeg har prøvet at bløde imellem 2 x mens og prøvet at den blev væk I omkring 6 mdr ( det er sket  2 x) 

Hver gang har alt været tip top. Så lægens  bud var stress.

Jeg ved det ikke helt.. Altså jeg har en smule stress-symptomer såsom en nerve i øjets, der konstant hopper i perioder, utilpashed med kvalme og svimmelhed og sådanne ting.. Men ellers ikke.. Så aner da ikke, om det er derfor .. 

Så du mener, at den blødning, jeg har nu, er min normale menstruation? 

Anmeld Citér

6. april 2023

Carina:-)

Unicorn1 skriver:

Jeg ved det ikke helt.. Altså jeg har en smule stress-symptomer såsom en nerve i øjets, der konstant hopper i perioder, utilpashed med kvalme og svimmelhed og sådanne ting.. Men ellers ikke.. Så aner da ikke, om det er derfor .. 

Så du mener, at den blødning, jeg har nu, er min normale menstruation? 

Ja det tror jeg.

Og de andre symptomer kan også være stress.

Jeg tænker at når din læge siger alt er okay fysisk , så ville jeg kigge på psykiske påvirkninger.

Jeg havde pludselig ret højt blodtryk .

( går til kontrol hver 3 måned pga diabetes 1) 

Og alt var ok - men jeg havde været under pres et stykke tid pga personlige ting. Jeg arbejdede hårdt på at ændre de påvirkninger. Og nu er mit bt normalt uden medicin. 

Anmeld Citér

9. april 2023

Unicorn1

Carina:-) skriver:

Ja det tror jeg.

Og de andre symptomer kan også være stress.

Jeg tænker at når din læge siger alt er okay fysisk , så ville jeg kigge på psykiske påvirkninger.

Jeg havde pludselig ret højt blodtryk .

( går til kontrol hver 3 måned pga diabetes 1) 

Og alt var ok - men jeg havde været under pres et stykke tid pga personlige ting. Jeg arbejdede hårdt på at ændre de påvirkninger. Og nu er mit bt normalt uden medicin. 

Ja kan godt være, at du har ret.. Min blødning svinger i hvert fald meget lige nu.. Den forsvinder, når jeg slapper af i både krop og sind, men kommer så igen, når vi har planer/får gæster eller jeg har meget om ørerne.. Så kunne godt tyde på, at det er psykisk..  Bare vildt, at man kan begynde at bløde pga. det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.