Søger råd, erfaring, en mening og en snak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

602 visninger
1 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2023

Anonym trådstarter

Hej. Den bliver nok lang
nu skriver jeg dette, og håber at der ikke er nogle der banker mig oven i hovedet på den ene eller anden måde. Jeg har ikke brug for det. Jeg har brug for råd, erfaring, snak mm. Bare nogle andre ord og øjne på det her, end dem jeg snakker med.

jeg er gravid. Ca 4-5 uger henne. 4 Positive teste.

jeg har tre børn fra tidligere forhold.
og nu gravid med min nye kæreste.

vi bor ikke sammen.
jeg er gravid på p piller.

jeg har ikke lyst eller råd til at flytte.
bor ved siden af mine børn institutioner og hiver dem ikke ud derfra, da de elsker der hvor de går, deres venner mm og det er gode steder.
Lejligheden er lille 80 kvm.
jeg ville ikke have plads til et puslebord denne gang, jeg pusler pt på puslepuden på enden gulvet eller sengen og det fungere skide godt for os. Jeg har smidt puslebord ud hver gang efter 6 måneder ca. pga det bare fyldte og stod i vejen.

Hvad så med den nyfødte?? Nogle der har gjort det samme uden puslebord?
Vi sover på samme værelse , mig i min dobbelt seng. Og 2 i deres sammensatte juniorsenge og det ældste barn har eget værelse og sover der. Det fungere også super godt. Og jeg/vi ville ikke have plads til at købe en stor baby seng, da pladsen i forvejen er trang. Den ville ikke kunne stå nogle steder.
Mine andre børn har faktisk heller aldeig sovet i tremmeseng, den vi havde hver gang, da børnene var babyer , stod bare og blev en opbevarings dims/støv samler. Forstår i?

12387.png

hvad ville i gøre her? Råd søges

Så tremmeseng solgte jeg faktisk. Og det har jo fungeret super.
Pengene er ikke store og jeg tjener bare ikke voldsomst med penge desværre. Men glad for mit job og det er det vigtigste. Men har selvfølgelig råd til mine børn får gaver, nyt tøj, overtøj, sko mm
hvis kæresten og jeg skal have barnet, skal han jo flytte ind. Lidt grænseoverskridende for mig.

Jeg ved ikke om jeg er egoistisk? måske. Men undskyld undskyld jeg ville faktisk have det svært ved at skulle vælge min egen familie fra til jul for at holde jul hos kæresten. Hvis vi får barnet vil han jo af gode grunde også holde jul hos ham hvert andet år. Jeg ved godt jeg tænker langt frem. Men undskyld undskyld igen ved bare mine børn hellere vil holde jul hos deres bedste forældre og familien, end en familie de jo egentlig slet ikke kender så tæt endnu. Jeg ved jeg er egoistisk undskyld igen. Jeg bliver egentlig lidt flov og ville aldrig kunne sige det til kæresten. Jeg tænker bare meget.

Min familie taler mig fra at beholde barnet. Du bor småt. Der vil ik være plads i bilen. I kan ikke bo 4 børn og to voksne i sådan en lille lejlighed. Det vil være synd for de tre børn i forhold til opmærksomhed. Ej det alt for mange børn. Mm. Sådanne kommentarer. Jeg vil gerne beholde det men er lidt skræmt pga det hele Faktisk. Min kæreste vil beholde det.

Mine børn er glade sunde og raske børn, med fis og ballade og gang i dem. Som alle andre børn. Elsker dem ubetinget. Jeg har altid vidst jeg ønskede børn og gerne 4-5 stykker. Men kan ikke lade hver med at blive lidt ked over Andres kommentare som sådan. Jeg har aldrig set det som mange børn. Selvfølglig er der meget at se til og søskendeskænderrier, men der er lige så mange skønne og kærlige stunder.

Jeg er faktisk også rigtig nervøs for der kommer forskelsbehandling fra hans familie til vorea barn og mine børn.

Hvordan vil i tænke?

Nogle der har stået i lidt samme situation? Nogle med mange børn?

Nogle der bor småt? Mm

Nogle gode råd og erfaring og bare en snak

Kh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2023

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hej. Den bliver nok lang
nu skriver jeg dette, og håber at der ikke er nogle der banker mig oven i hovedet på den ene eller anden måde. Jeg har ikke brug for det. Jeg har brug for råd, erfaring, snak mm. Bare nogle andre ord og øjne på det her, end dem jeg snakker med.

jeg er gravid. Ca 4-5 uger henne. 4 Positive teste.

jeg har tre børn fra tidligere forhold.
og nu gravid med min nye kæreste.

vi bor ikke sammen.
jeg er gravid på p piller.

jeg har ikke lyst eller råd til at flytte.
bor ved siden af mine børn institutioner og hiver dem ikke ud derfra, da de elsker der hvor de går, deres venner mm og det er gode steder.
Lejligheden er lille 80 kvm.
jeg ville ikke have plads til et puslebord denne gang, jeg pusler pt på puslepuden på enden gulvet eller sengen og det fungere skide godt for os. Jeg har smidt puslebord ud hver gang efter 6 måneder ca. pga det bare fyldte og stod i vejen.

Hvad så med den nyfødte?? Nogle der har gjort det samme uden puslebord?
Vi sover på samme værelse , mig i min dobbelt seng. Og 2 i deres sammensatte juniorsenge og det ældste barn har eget værelse og sover der. Det fungere også super godt. Og jeg/vi ville ikke have plads til at købe en stor baby seng, da pladsen i forvejen er trang. Den ville ikke kunne stå nogle steder.
Mine andre børn har faktisk heller aldeig sovet i tremmeseng, den vi havde hver gang, da børnene var babyer , stod bare og blev en opbevarings dims/støv samler. Forstår i?

12387.png

hvad ville i gøre her? Råd søges

Så tremmeseng solgte jeg faktisk. Og det har jo fungeret super.
Pengene er ikke store og jeg tjener bare ikke voldsomst med penge desværre. Men glad for mit job og det er det vigtigste. Men har selvfølgelig råd til mine børn får gaver, nyt tøj, overtøj, sko mm
hvis kæresten og jeg skal have barnet, skal han jo flytte ind. Lidt grænseoverskridende for mig.

Jeg ved ikke om jeg er egoistisk? måske. Men undskyld undskyld jeg ville faktisk have det svært ved at skulle vælge min egen familie fra til jul for at holde jul hos kæresten. Hvis vi får barnet vil han jo af gode grunde også holde jul hos ham hvert andet år. Jeg ved godt jeg tænker langt frem. Men undskyld undskyld igen ved bare mine børn hellere vil holde jul hos deres bedste forældre og familien, end en familie de jo egentlig slet ikke kender så tæt endnu. Jeg ved jeg er egoistisk undskyld igen. Jeg bliver egentlig lidt flov og ville aldrig kunne sige det til kæresten. Jeg tænker bare meget.

Min familie taler mig fra at beholde barnet. Du bor småt. Der vil ik være plads i bilen. I kan ikke bo 4 børn og to voksne i sådan en lille lejlighed. Det vil være synd for de tre børn i forhold til opmærksomhed. Ej det alt for mange børn. Mm. Sådanne kommentarer. Jeg vil gerne beholde det men er lidt skræmt pga det hele Faktisk. Min kæreste vil beholde det.

Mine børn er glade sunde og raske børn, med fis og ballade og gang i dem. Som alle andre børn. Elsker dem ubetinget. Jeg har altid vidst jeg ønskede børn og gerne 4-5 stykker. Men kan ikke lade hver med at blive lidt ked over Andres kommentare som sådan. Jeg har aldrig set det som mange børn. Selvfølglig er der meget at se til og søskendeskænderrier, men der er lige så mange skønne og kærlige stunder.

Jeg er faktisk også rigtig nervøs for der kommer forskelsbehandling fra hans familie til vorea barn og mine børn.

Hvordan vil i tænke?

Nogle der har stået i lidt samme situation? Nogle med mange børn?

Nogle der bor småt? Mm

Nogle gode råd og erfaring og bare en snak

Kh

den er svær..

i forhold til pladsen- man finder løsninger man ikke troede var der...

vi bor i en 3 værelses på 86 kvm med 3 børn og 2 voksne og det ene værelse er fyldt som opbevaring med alt muligt lige pt pga renovering...

vores plan er at der skal sorteres ud og så skal der en sovesofa derind til den ældste så han får sin egen soveplads i det mindste..

vores stue er delt med en væg vi selv har sat op og så sover vi den ene halvdel og den anden halvdel er der en lille sofa, en lænestol og 3 computerborde..

bedste råd til plads er- masser af kommoder og hylder der bruges fornuftigt til opbevaring af ting fremfor nips og pyntegenstande..

man kan få sådan nogen ophængsting til ydersiden af skabslågerne hvor der kan sidder hylder/bøtter til ekstra plads, og jeg har lige set IKEA har sådan en form for lav skuffe man sætter på undersiden af hylderne i et skab hvis man ikke har det fyldt med høje ting så får man stadig brugt det øverste plads...

kommoderne på børnenes værelse bliver også brugt som opbevaring for diverse ting som den mindste ikke skal kunne rende med..

man kan sagtens bare have en puslepude man bruger der hvor man lige er også med en baby... (jeg overvejer selv om vi er ved at være der hvor jeg skifter puslebordet ud med endnu en kommode og så bare har puden ovenpå... men vores er ved siden af radiator i køkkenet så er stadig ræd for at den mindste får vendt sig hurtigere end mig og falder ned i mellemrummet)

Man kan også sagtens være kærester uden at bo sammen? Hvis ikke han bor alt for langt væk fra dig kan man jo stadig være sammen uden det behøver at være at sove sammen hver dag osv.. sådan som I har gjort indtil nu inden du blev gravid..

Min kusine har 5 børn med 3 forskellige fædre... hun og børnene og hendes mand/kæreste bor i en 4 værelses lejlighed.. da den ældste blev konfirmeret var alle 3 fædre med da de alle 3 så ham som en søn og de var alle faderfigurer for ham da de alle har været der igennem hans opvækst..

man finder løsninger på mange ting når man er nødt til det...

i forhold til økonomi- igen man finder en løsning på det meste.. sørg for at gemme tøjet fra de andre.. også selvom den ældste f.eks. er 10 år.. hvis det ikke er fyldt med huller kan det sagtens bruges af flere.. jeg har trøjer og undertøj fra ham på 11 som ham på nu 2 er begyndt at vokse til at bruge... er så glad for at det blev gemt i vacuumposer under vores seng selvom det nogen gange fik rykket sig så det var lidt i vejen ved kanten af sengen.. det har sparet mig rigtig mange penge at gemme tøj og genbruge..

og også virkelig været en haj på FB og DBA med at finde store tøjpakker billigt hvor det jeg ikke kunne bruge blev solgt eller byttet videre...

alt efter hvor du bor så har Mødrehjælpens butikker (mener det er landsdækkende tilbud) første lørdag i hver måned at man kan fylde en af deres poser med tøj og sko for meget få penge..

sørg for at finde din lokale kirke (også selvom du ikke er troende) og meld dig til deres spisning og eventuelle ture og events...

find lokale organistationer der arrangerer ture for familier... vores Mødrehjælp er fantastisk på det område...

men også f.eks. Frelsen Hær har, Blå Kors har, Red Barnet har netop i vores by begyndt at have småbørnsklub hvor man mødes en gang om ugen i en instutition i ens område og spiser og hygger sammen med andre familier fra området...

Røde Kors har vist også nogle arrangementer...

Du er velkommen til at spørge i PB hvis du er mere tryg ved det..

og så til sidst et kæmpe kram og ønsket om det bedste for dig og din familie uanset hvad du vælger...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.