Panodil virker ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.528 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. april 2023

Mitguld

Hej.

Min dreng på 4 har idag lagt sig med feber, her kl.3 gav jeg ham flydende panodil, men feberen er ikke gået ned nogen der har prøvet det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Mitguld skriver:

Hej.

Min dreng på 4 har idag lagt sig med feber, her kl.3 gav jeg ham flydende panodil, men feberen er ikke gået ned nogen der har prøvet det?

Desværre ja.. Ret ofte endda.. Men som min kæreste siger "måske den ville være højere uden panodil"

Anmeld Citér

3. april 2023

Jixy

Profilbillede for Jixy

Feber falder ca. 1 grad ved indtagelse af panodil - så den forsvinder ikke helt. Så hvis feberen f.eks. er steget i tanket med, at det er blevet senere på dagen, så kan den måske være steget i ca. samme tidsrum som du har givet det.

Hvis du er bekymret for at den ikke er faldet, så tag fat i vagtlægen

Anmeld Citér

3. april 2023

Mitguld

Sidder i kø til lægevagten nu, men der er 1 times ventetid på tlf, og han er målt til i øret 39.7

Anmeld Citér

3. april 2023

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Mine drenge (og jeg selv) havde 40 i feber PÅ Panodil da vi havde influenza. Så længe han er kontaktbar, kan drikke lidt saft , tisser og kan spise en is, så vil lægen sige det er ok

Anmeld Citér

3. april 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det er også okay at have feber - også høj. Det er bare kroppen der arbejder. Hvis din søn har det ok ville jeg slet ikke give Panodil. 

Anmeld Citér

3. april 2023

Soonmom

Mitguld skriver:

Sidder i kø til lægevagten nu, men der er 1 times ventetid på tlf, og han er målt til i øret 39.7

Men feber i sig selv er jo ikke farlig, det er tegn på at kroppen bekæmper sygdom og godt, så hvis han bare har feber er der ikke grund til at kontakte lægevagten 

Anmeld Citér

3. april 2023

AnoMor

Feber er ikie farligt. Og heller ikke høj feber hos børn. Kig på hans almene tilstand. Indtager han væske, tisser han og er han kontaktbar? 
I så fald er der ingen grund til at ringe til lægevagten. 

Anmeld Citér

3. april 2023

Anonym

Har jeg oss prøvet engang hvor søn havde både influenza og halsbetændelse samtidigt. Vi var dog på hospitalet hvor de gav større og overvåget dosis for at få feber ned så han ku spise og drikke for ikk blive dehydreret. Men selv på Panodil lå han på 40.2 og ville formentlig have været mere hvis Ikke han havde fået Panodil. Synes du skal tale med en læge, selvom feber ikke er farligt i sig selv. Men måske dit barn har noget der kræver behandling mår feber er så høj. 

god bedring.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.