Job - journalist og løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.567 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. marts 2023

Anonym trådstarter

Er du uddannet journalist? Hvilket job har du fået samt er lønnen god? 

Mvh. en der overvejer at skifte studie ..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2023

Anonym

Jeg kender en del til branchen. Lønnen kan være meget forskellig. Mange store mediehuse lønner ikke særlig godt før man avancerer. Der er stor job usikkerhed, og mange steder er der kun mulighed fir freelance arbejde.

Når det så er sagt, så er det ret gunstige forhold hvis man for alvor får foden indenfor et sted.

Anmeld Citér

31. marts 2023

Anonym

Lige journalist ville jeg ikke vælge hvis det udelukkende er pga lønnen man ønsker at skifte for. Og det er svært at få job, så man skal brænde for det. Hvis du vil vælge erhverv ud fra høj løn skal du nok kigge efter it ingeniør eller ingeniør studiet. 

Anmeld Citér

31. marts 2023

Anonym

Min søster er uddannet journalist, det virkede til at det var svært at få job på en avis eller tv kanal da hun var færdiguddannet. Det er mit indtryk at de færreste journalister laver den slags. Så hun arbejdede nogle timer med at lave lokalradio, transkriberede retssager, læste korrektur på specialeopgaver, hjalp virksomheder med Some og arbejdede deltid i et byggefirma for at have en ordentlig indkomst. Tror det tog hende 4-5 år at opbygge en kundekreds og netværke og få så meget erfaring at hun nu får en rimelig god løn. Men ved ikke præcis hvad hun tjener.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.