Årsopgørelse, modregning i gæld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.498 visninger
9 svar
0 synes godt om
30. marts 2023

Anonym trådstarter

Jeg skal have en del penge retur, men af årsopgørelsen fremgår det at gældsstyrrelsen skulle undersøge om jeg havde gæld til det offentlige før de vil blive udbetalt. Men jeg har ikke gæld til det offentlige, det burde vel være ret nemt at se…. Jeg kan se på min ægtefælles årsopgørelse, at det ikke står på hans. 

Nogen der har prøvet det? Hvornår gik i pengene udbetalt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. marts 2023

Darling

Pengene bliver udbetalt fra den 14. April hvis man ikke har gæld til det offentlige

Anmeld Citér

30. marts 2023

Anonym trådstarter

Super. Blev helt dårlig da der stod noget om gæld, så skyndte mig at tjekke på borger om der var noget jeg havde overset. Men heldigvis har vi ingen gæld til det offentlige 

Anmeld Citér

30. marts 2023

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg har prøvet for år tilbage, at der stod det samme på min årsopgørelse, og jeg havde og har intet gæld til det offentlige, men der gik en rum tid inden jeg fik mine penge. Tror noglegange man er lidt tilfældigt udvalgt. Ved ikke om det er sådan mere..

Anmeld Citér

30. marts 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg skal have en del penge retur, men af årsopgørelsen fremgår det at gældsstyrrelsen skulle undersøge om jeg havde gæld til det offentlige før de vil blive udbetalt. Men jeg har ikke gæld til det offentlige, det burde vel være ret nemt at se…. Jeg kan se på min ægtefælles årsopgørelse, at det ikke står på hans. 

Jeg prøvede det for nogle år siden. Jeg fik udbetalt pengene 2-3 uger efter normal udbetalings dato 

Anmeld Citér

30. marts 2023

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Anonym skriver:

Super. Blev helt dårlig da der stod noget om gæld, så skyndte mig at tjekke på borger om der var noget jeg havde overset. Men heldigvis har vi ingen gæld til det offentlige 

Det står der på alle årsopgørelser og er ikke specifikt din det står på

Anmeld Citér

30. marts 2023

Lullu67

Anonym skriver:

Hvis du tidligere har haft gæld gør de det nogle år efter for at sikre sig at den er 110% væk og så har de indtil august til at give dig dine penge. 

Anmeld Citér

30. marts 2023

RB90

Det skete også for mig for et par år siden. Og jeg har aldrig nogensinde haft gæld  tror nogengange de tjekker lidt forskellige. Der gik måske en uge ekstra - hvorefter jeg fik mine penge. 

Anmeld Citér

30. marts 2023

Anonym trådstarter

Jeg har aldrig haft gæld til det offentlige. Ejendomsskat og betaling af institution kører over pbs og det har vi aldrig været bagefter med. Så jeg tænker jeg må være trukket tilfældig ud. Vi mangler heldigvis ikke pengene, så de må jo komme når de en gang gør… 

Anmeld Citér

30. marts 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Gæld til det offentlige kan være alt. Man behøver ikke være selvforskyldt i at blive markeret i systemet. Men gæld kan være en gammel biblioteksbøde som man aldrig har fået. De slettede for få år siden alt gæld til gældsstyrelsen under 1000 kr fordi det ikke kunne betale sig at inddrive det for det skulle først tjekkes om det egentlig var en reel gæld eller bare noget rod i systemet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.