Anonym skriver:
Jeg er nået dertil hvor jeg er fuldstændig drænet i perioder og det går ud over den tid jeg har med mit barn. Jeg bliver hurtigt frustreret, har svært ved gråd og er bare ikke så anderkendende og omsorgsfuld som jeg normalt er. Jeg ved, jeg trænger til en pause, og finde små måder at få pauser i løbet af dagen. Mit barn starter i institutionen om 1,5 mdr når det er 17 mdr. Vi har ikke mulighed for aflastning, far arbejder meget og det virker til mit barn nærmeste afskyr søvn om natten! Mit nervesystem er så flosset og det smitter klart af på hele vores familie.
Så sørger lidt hvad folk gør i løbet af dagene som virker for jer, for at i for ladet op

Du tager det som et vilkår at far arbejder meget..
Men han er vel ikke interesseret i en kone, med flossede nerver, der ikke kan hænge sammen og sikker heller ikke har overskud til fx sex eller omsorg.
Det er også hans barn, og han skal også værne om dig og jeres parforhold! I skal sammen få det til at fungere. Måske kan han tage en nat i ny og næ.. og så være træt på arbejde… det er jo en følelse, du kender alt for godt selv. Han kan skrue ned for sit arbejde … have det primære ansvar i weekenden som minimum. Give dig et pusterum og have kvalitetstid med barnet i svømmehallen.
Måske en kortere, færre lure i løbet af dagen..?
Det er fars ansvarstagning der halter… og løsningen starter der. Mange mænd “flygter” ind i arbejde fordi barn og praktiske ting fylder. Og hvis den skævvridning bliver for stor og man tyndslides som kvinde kan det ende med skilsmisse.
Anmeld
Citér