Bliver han aldrig større?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.695 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. marts 2023

Anonym trådstarter

Hej derude.☺️

Jeg har brug for at høre om nogle andre har oplevet, at jeres barn i en periode ikke har vokset særlig meget.����‍♀️

Min dreng var 48 cm da han blev født i maj. Fra maj til november voksede han til 70 cm. Nu kom sundhedsplejersken og målte ham i sidste uge, hvor han kun er vokset 2,5 cm siden sidst, altså er han nu 72,5 cm. og 10 måneder. 

Tror pt. Aldrig vi kommer videre fra str. 74 i tøj.���� Storesøsteren er lige blevet 4 år og er 113 cm. og har altid været høj, så synes sgu det lidt underligt, at han pludselig ikke vokser særlig meget og næsten ikke. Har andre oplevet det? 

Hilsen en småbekymret mor.��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2023

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det lyder helt normalt. Børn er forskellige. Nogle ligger over kurven, andre under - begge dele helt normalt. 

Jeg har to sønner. Den ene var 82 cm høj da han fyldte 1 år, den anden var 75cm da han fyldte 1 år. Begge trives. 

Det er ikke unormalt at børn vokser i ryk - mon ikke din søn tager et par cm mere indenfor nogle måneder. 

Anmeld Citér

27. marts 2023

Tip!

Anonym skriver:

Hej derude.☺️

Jeg har brug for at høre om nogle andre har oplevet, at jeres barn i en periode ikke har vokset særlig meget.����‍♀️

Min dreng var 48 cm da han blev født i maj. Fra maj til november voksede han til 70 cm. Nu kom sundhedsplejersken og målte ham i sidste uge, hvor han kun er vokset 2,5 cm siden sidst, altså er han nu 72,5 cm. og 10 måneder. 

Tror pt. Aldrig vi kommer videre fra str. 74 i tøj.���� Storesøsteren er lige blevet 4 år og er 113 cm. og har altid været høj, så synes sgu det lidt underligt, at han pludselig ikke vokser særlig meget og næsten ikke. Har andre oplevet det? 

Hilsen en småbekymret mor.��

Er sundhedsplejersken bekymret og følger han ellers kurven? 

Anmeld Citér

27. marts 2023

Anonym trådstarter

Tak for svar, Oddi.

Anmeld Citér

27. marts 2023

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Er sundhedsplejersken bekymret og følger han ellers kurven? 

Tak for svar.��

Sundhedsplejesken var ikke bekymret og mente han havde fundet sit leje på kurven. Han ligger lige akkurat under normalen i både vægt og højde. 

Synes bare det virkede mærkeligt at han ikke vokser mere på 4 måneder.

Anmeld Citér

27. marts 2023

Anonym

Måske han har taget et ordentlig ryk til næste gang hun kommer - eller bare tar den med ro lige nu. 

Anmeld Citér

28. marts 2023

Sprit25

Min 5 årige gik for en mdr siden stadig i bukser 3-4 år. Det gør han så ikke mere. Det kommer. Lige pludselig��

Anmeld Citér

28. marts 2023

AnoMor

Min søn voksede heller ikke særlig meget da han var baby. Han var 49 cm da han blev født og brugte str 74/80 da han var 1 år gammel. Og ds gan rykkede i børnehave som 3 årig bruge han 86/92

idag er han næsten 8 år bruger 122 som er alt for stort i livet men passer i længden. 

Anmeld Citér

28. marts 2023

HilliHallo

Er han glad, tilfreds og med overskud? Følger han sin egen kurve uden store dyk? 

Børn kan sagtens vokse i ryk og du må læne dig op af sundhedsplejersken som intet bekymrende ser. 

Og børn kan ikke sammenlignes. 

Anmeld Citér

28. marts 2023

fehår

113 cm pige på 4 år er altså også pænt højt, så dårlig idé at sammenligne. 

Min ældste vokser som ukrudt, mens min midterste vokser i spurt. Der er lange perioder, hvor hun ikke vokser, og pludselig tager hun så et ryk. Helt normalt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.