Hej alle søde mennesker.
Jeg håber meget at nogen af jer kan hjælpe mig på lidt synspunkter på et emne, som jeg er kørt totalt fast i.
Lang historie kort, så har jeg i mange år lidt af social angst i en sådan grad, at det gik betydeligt ud over min livskvalitet, mine relationer, mit job og uddannelse. Efter over 1 år hos psykolog erkendte jeg at terapi ikke kunne stå alene, og derfor begyndte jeg på cipralex (et SSRI) for nu 14 måneder siden, og jeg har aldrig haft det så godt, som jeg har det nu. Det har været fuldstændig fantastisk for min psyke.
nu er problemet så at min kæreste og jeg planlægger at prøve at blive gravide til sommer. Og nu melder spørgsmålet sig omkring pillerne og graviditet. På den ene side vil jeg meget nødig tilbage til “mit gamle jeg”, som jeg ikke tror vil være godt for et barn, men på den anden side kan der være risici for barnet ved medicinen.
Min egen læge er meget fastsat på at han synes jeg skal prøve at trappe ud af medicinen, men det føles bare meget angstprovokerende og ikke som det rigtige for mig.
er der andre der har stået i et lignede dilemma? Hvordan gik det med jer, hvis I blev på SSRI under graviditet? Og talte I med en ekspert inden (og ikke bare egen læge)
alle erfaringer modtages med kyshånd, da jeg føler mig meget fastlåst af min egen læge lige nu.
bedste hilsner 
Anmeld
Citér