Hvor meget ligger jeres på maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.084 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. marts 2023

Anonym trådstarter

Jeg er lidt nysgerrig på, hvor meget ligger jeres 0-6 mdr. På maven? Vores er god til at holde hovede og er stærk i nakken, men når han er urolig hele dage, får vi altså ikke lagt på maven. Tænker hvor mange får overholdt det med halvdelen af vågentiden på maven?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Mine har slet ikke lagt så meget på maven, som sundhedsplejersken mente de skulle… og det er gået så fint alligevel

Anmeld Citér

22. marts 2023

Anonym

Fra vores var 4,5 måned har han ikke gjort andet. Han gider ikke ligge på ryggen. Han er næsten 7 måneder nu

Anmeld Citér

22. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Fra vores var 4,5 måned har han ikke gjort andet. Han gider ikke ligge på ryggen. Han er næsten 7 måneder nu

Lå han også meget på maven fra 0-4,5 mdr?

Anmeld Citér

22. marts 2023

Anonym

Jeg begyndte at lægge baby på maven omkring 2 mdrs aldren. Sådan et par gange om ugen bare. Før det vat mavetid kun hud-mod-hud på vores brystkasser, når vi var tilbagelænede

Fra 4,5-5 mdr lagde jeg ham altid på maven, når jeg lagde ham fra mig

Han begyndte at vende sig selv deromkring og krybe som 6 mdr og kravler næsten som 7 mdr

Jeg anede ikke de skulle bruge halvdelen af tiden på maven

Anmeld Citér

22. marts 2023

Anonym

Vores er 3 måneder og ligger gerne på maven i 10-15 min ad gangen flere gange om dagen. Både på legetæppe men også på vores mave /bryst hvor vi sidder godt tilbage og så kigger han på os. Specielt det med at øve mens han ligger på os har hjulpet meget i starten hvor han ikke var så glad for det 

Anmeld Citér

22. marts 2023

Anonym

Anonym skriver:

Lå han også meget på maven fra 0-4,5 mdr?

Nej der må han og skreg med hovedet ned fordi han bare ikke ville  så det blev mavetid på mor eller far 

Anmeld Citér

22. marts 2023

Anonym

Mavetid er mange ting og mavemusklerne kan også styrkes ved den måde, som baby bliver løftet på. 

Begge vores drenge har lagt det meste af tiden  på maven fra de var 1 måned. 

Børnefyssen sagde til os at det ikke handler om kvantitet men kvalitet. Det er bedre at de ligger på maven få minutter end en halv time, hvis de ligger rigtigt. 

Jeg havde dem altid til at ligge på maven på puslebordet, mens jeg gav dem strømper på. Det blev til meget i løbet af en dag og gjorde tilvænningen nemmere. Det tager tid at bygge muskler 

Anmeld Citér

22. marts 2023

fehår

Tid i ergonomisk bæreredskab tæller også som tid på maven

Vores er først rigtig blevet lagt på maven, når de er blevet 4-5 måneder. Så har de kunnet trille, hvilket har gjort det sjovere.

Anmeld Citér

22. marts 2023

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

I den første tid lå hun hud mod hud på en af vores maver det meste af tiden. Da hun blev lidt mere vågen efter en måneds tid, har vi ofte lagt hende på maven. Vi har bare gjort det til en vane at lægge hende på maven, og når hun blev sur har vi vendt hende rundt eller taget hende op.

Hun kunne vende fra ryg til mave allerede efter 2,5 mdr, og hun gider ikke ligge på mave nu som snart 4 mdr. Hun vender sig rundt med det samme

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.