Dine bedste spare tips

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. november 2009

Mor.sander

I disse krisetider, kan man være tvunget til at spare lidt på de dyrebare penge også tænkte jeg at der sikkert er mange herinde der ligger med nogle fantastiske og gode sparetips.

Kan ikke huske om der har været en ligende tråd, men hvis der har et det godt at få genopfrisket dem, hvis ikke ja så er det jo bare at bruge løse af alle de gode spare tips der forhåbenlig kommer

Her hjemme bruger vi rigtigt meget rugbrød, så vi køber ind i store mængter når der er pakker på tilbud til 10-12 kr. og lægger i fryseren. Det samme gør vi med kød.

Til madpakkerne bager jeg skinke/osteboller og det er et hit hos ungerne og giver et ekstra pif til den måske kedelige madpakke.

Ægge og tunsalat laver vi også selv, her laver vi til en uge af gangen.

Foder til hundene og kattene, køber vi i 15-20 kg sække

Det var lidt af hvad vi gør for at spare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2009

Mor.sander

- skriver:

Handler ind en gang i ugen - evt med opfyldning af mælk/brød en dag midt i ugen.

Vi køber også masser af rugbrød (har du opskrift på skinke/osteboller?)

Laver madplan og indkøbsseddel

Køber bleer i ALDI (dog ikke kun pga prisen men de er rigtig gode) og køber ind til en mdr af gangen...

Laver buskort til en mdr af gangen i stedet for klippekort...

Jamen den få du da bare...

Skinke/osteboller

500 g mel
50 g gær
150 g smelte smør/magarine
200 g skinke terne/strimler
200 g revet ost
lidt salt
2 dl mælk
Æg/mælk til pensling

Alt blandes og æltes godt sammen, supler om med mel, indtil dejlen ikke klistre.

30 min. hævning 
200-225 grader i ovnen i 8 til 10 min

Anmeld

1. november 2009

vatten

Jeg handler kun én gang om ugen, og i Bilka efter tilbud og så Fakta for resten.

Jeg laver ofte mad uden kød (suppe og grød), og eller med hakket kød, da jeg kan strække det længere med at fylde op med havregryn og grønsager alt efter ret

Jeg køber det billigste alternativ, undtagen til smør og rugbrød.

Jeg slukker varmen så snart Mathias er blevet puttet, og så tager jeg en tyk trøje på. Så bliver varmen først tændt, når vi kommer hjem dagen efter.

Jeg slukker tv på kontakten på tvét.

Jeg vasker tøj på 30grader og kogevasker på 60. Engang imellem på 90 for maskinens skyld.

Jeg handler stort set kun tøj til Mathias på tilbud. Jeg tror 90% af hans tøj er købt på tilbud eller brugt. Resten når det har været nødvendigt NU.

Bøger til studiet tjekker jeg altid priser på nettet på. På pensum.dk sammenligner den priser fra 15-20 forretninger online- og regner endda porto med

Det var vist det, jeg lige kunne komme i tanke om..

Anmeld

1. november 2009

LotteGabriella

- skriver:

Handler ind en gang i ugen - evt med opfyldning af mælk/brød en dag midt i ugen.

Vi køber også masser af rugbrød (har du opskrift på skinke/osteboller?)

Laver madplan og indkøbsseddel

Køber bleer i ALDI (dog ikke kun pga prisen men de er rigtig gode) og køber ind til en mdr af gangen...

Laver buskort til en mdr af gangen i stedet for klippekort...

kan også helt klart anbefale bleerne fra aldi

Anmeld

1. november 2009

LotteGabriella

Mor.sander skriver:

Jamen den få du da bare...

Skinke/osteboller

500 g mel
50 g gær
150 g smelte smør/magarine
200 g skinke terne/strimler
200 g revet ost
lidt salt
2 dl mælk
Æg/mælk til pensling

Alt blandes og æltes godt sammen, supler om med mel, indtil dejlen ikke klistre.

30 min. hævning 
200-225 grader i ovnen i 8 til 10 min

MUMS dem skal jeg også lave

Anmeld

1. november 2009

Maise

vatten skriver:

Jeg handler kun én gang om ugen, og i Bilka efter tilbud og så Fakta for resten.

Jeg laver ofte mad uden kød (suppe og grød), og eller med hakket kød, da jeg kan strække det længere med at fylde op med havregryn og grønsager alt efter ret

Jeg køber det billigste alternativ, undtagen til smør og rugbrød.

Jeg slukker varmen så snart Mathias er blevet puttet, og så tager jeg en tyk trøje på. Så bliver varmen først tændt, når vi kommer hjem dagen efter.

Jeg slukker tv på kontakten på tvét.

Jeg vasker tøj på 30grader og kogevasker på 60. Engang imellem på 90 for maskinens skyld.

Jeg handler stort set kun tøj til Mathias på tilbud. Jeg tror 90% af hans tøj er købt på tilbud eller brugt. Resten når det har været nødvendigt NU.

Bøger til studiet tjekker jeg altid priser på nettet på. På pensum.dk sammenligner den priser fra 15-20 forretninger online- og regner endda porto med

Det var vist det, jeg lige kunne komme i tanke om..

Det er billigere at lade varmen stå på lavt blus hele døgnet end at tænde og slukke

Anmeld

1. november 2009

frk andreasen

LotteGabriella skriver:

kan også helt klart anbefale bleerne fra aldi

samme her køber buksebleerne de er super og de alm bleer køber jeg i rema 1000.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.