Få baby (7mdr) videre i søvn?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.201 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. marts 2023

Anonym trådstarter

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan det.. jeg lægger mit barn i barnevognen, han falder i søvn på 4 minutter uden at vi går/vugger/hører musik eller anden hjælp. Alligevel kan han ikke sove videre når han vågner?!

Alle siger man skal lade dem falde i søvn uden stimuli for når de kan det, kan de bare selv finde videre i søvnen, men det virker ikke..

Han er tydelig træt når han vågner efter 45 min / 1,5 time. I dag har jeg vugget i 40 minutter hvor han bare stirrede stift op i kalechen. Når jeg stoppede græd han. Normalt kan jeg slet ikke vugge/gå ham videre i søvn. Jeg er nød til at tage ham op fordi han skriger. Så kan han falde i søvn i mine arme og måske sove videre der eller lægges ned igen

Hvad kan jeg gøre? Det har ikke været et problem før nu fordi han bare tog mange korte lure og var glad. Men en dag sov han 2,5 time og jeg kunne bare se at han var udhvilet på en hel anden måde, så jeg synes det er synd for ham at han ikke kan sove mere nu..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Min søn havde en lang periode, hvor vi tog ham op i favnen og satte os ned med ham, når han vågnede. Det virkede ikke at rokke osv. Efter ca. 5 min. kunne vi lægge ham sovende tilbage. Hvis noget virker, er det det man må gøre, og ikke lytte til råd osv. 

Anmeld Citér

21. marts 2023

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Du kan evt. prøve hvid støj? Vores søn sover som regel altid videre, når vi bruger det.. Og jo højere det er, jo bedre virker det på ham

Anmeld Citér

21. marts 2023

Anonym

Lyder som om han måske har brug for den hjælp, at ligge lidt i mors/fars trygge arme og få en god skraber. Jeg tror ikke man kan give dårlige vaner, men tror på at man skal give sit barn den tryghed de har brug for - trygge børn der forbinder søvn med noget rart bliver bedre til at sove senere hen. 
frustrerende? Ja!! Men alting er en fase i den alder og der er også en masse med udviklingsspring der forstyrrer den gode søvn så det kan skifte hele tiden hvad behovet er 

Alle har deres velmenende råd til hvordan det bør gøres for at undgå dit og dat, men DU ved bedst og kan mærke bedst hvad DIT barn har brug for. 

Anmeld Citér

21. marts 2023

Anonym trådstarter

Jeg gør ikke noget bare fordi folk siger man skal. Har to store der aldrig har gjort som "man" siger -de sov alle lure på mig/i vikle eller med amning

Men ham her har et helt andet temperament. Han har aldrig rigtig faldet i søvn med amning (kun om natten efter han var puttet), men gerne hvis jeg svøbte og lagde ham ned efter en amning. I vikle kan han godt sove men først efter måske en time, og jeg er bare fysisk begrænset denne gang og kan slet ikke blre så længe pga smerter, for så havde jeg bare gjort det. 

Og da han så omkring de 6 mdr kunne tage svøbet af, har jeg ikke rigtig kunne putte ham og så prøvede jeg en vens barnevogn en dag og det virkede bare. Som om han kan lide at fornemme kassen omkring ham og være skærmet af. Jeg har aldrig oplevet den reaktion ved de to store. 

Og de to store kunne jeg putte viderepå den måde de var faldet i søvn, fordi jeg aktivt gjorde noget. Men ham her sover jo selv og ja så troede jeg måske naivt at han bare ville sove videre selv også 

Og jeg vil jo gøre en masse for at hjælpe ham til den søvn han har brug for-han vågner bare op hvis han kommer ind og sover i min favn. Og selvom foråret er kommet, så er det liiiidt koldt at sidde stille udenfor på en stol

Og det med at alle siger at så kan de selv gå videre i søvn -det fik jeg så meget at vide med de store,men jeg gjorde netop hvad der virkede og har aldrig haft noget imod at hjælpe videre i søvnen. Så jeg føler lidt at omverden har snydt mig, når jeg rent faktisk nu har et barn der falder i søvn selv men som stadig skal hjælpes videre -jeg var ligesom blevet "lovet" noget andet

Anmeld Citér

21. marts 2023

Lje

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan det.. jeg lægger mit barn i barnevognen, han falder i søvn på 4 minutter uden at vi går/vugger/hører musik eller anden hjælp. Alligevel kan han ikke sove videre når han vågner?!

Alle siger man skal lade dem falde i søvn uden stimuli for når de kan det, kan de bare selv finde videre i søvnen, men det virker ikke..

Han er tydelig træt når han vågner efter 45 min / 1,5 time. I dag har jeg vugget i 40 minutter hvor han bare stirrede stift op i kalechen. Når jeg stoppede græd han. Normalt kan jeg slet ikke vugge/gå ham videre i søvn. Jeg er nød til at tage ham op fordi han skriger. Så kan han falde i søvn i mine arme og måske sove videre der eller lægges ned igen

Hvad kan jeg gøre? Det har ikke været et problem før nu fordi han bare tog mange korte lure og var glad. Men en dag sov han 2,5 time og jeg kunne bare se at han var udhvilet på en hel anden måde, så jeg synes det er synd for ham at han ikke kan sove mere nu..

Overvej om antal af lure er passende? 

Vi stod i præcis samme dilemma ved samme alder. Løsningen var at trække hende lidt mellem luften og skære den ene lur væk. Simpelthen for at hun blev rigtig træt. Og kunne hjælpe sig selv videre. 

Pludselig fik hun fordelt søvnen bedre, i længere stræk og humøret steg voldsomt .

Vi hverken vugger, dimser eller dutter ved søvn. Det gjorde vi med barn nummer 1 og det var da - for os - det dummeste nogensinde. Så barn nummer 2 har kørt en lidt anden rutine. Tit er et lille "sshhh" nok hvis hun skal fornemme os i søvnen. 

Vh.

Anmeld Citér

21. marts 2023

Anonym

Vores vågnede også ved 45 min og så igen ved 90 min. Ved 45 min ville jeg også gerne hjælpe videre i søvnen men det var for sent hvis vi først reagerede når hun vågnede lidt op. Men hvis vi satte et ur til fx 35-40 min og vuggede hende der/ eller lagde en hånd på hendes mave, så sov hun som regel videre forbi de 45 min og så kunne vi stoppe igen. Så altså det virkede at være på forkant her. White noise virkede også rigtig godt her.
Men nogle gange lagde jeg mig altså også bare i sengen og tog en lur med hende hvis jeg havde tid  det var så dejligt og der sov hun altid længe. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.