Sygdomsangst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.047 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. marts 2023

Anonym trådstarter

Har lidt af sygdomsangst en del år, hvor jeg ofte søgte læge, da jeg var overbevist om jeg fejlede noget alvorligt.

For 3 år siden, mistede jeg min kæreste til en stor hjerneblødning, og sygdomsangsten forsvandt, men nu viser den sit grimme ansigt igen.

Har fået ny læge på den rygmarvsklinik jeg er tilknyttet pga en rygmarvsskade, og han har så læst min journal, og set at i 2011 viste undersøgelser, at jeg havde for højt tryk i blæren, ikke noget jeg har fået advide skulle give problemer, og her 13 år senere har han indstillet mig til ct scanning af mine urinveje, og her begynder jeg at panikke, hvad nu hvis jeg har kræft og skal dø fra mine børn, de har kun mig

Da min sygdomsangst har været i ro, har jeg jo knap nok brugt min læge i flere år, da jeg jo ikke har følt jeg har fejlet noget, har kun været til læge med småting som podning af hals m.m, men ikke blodprøver eller større undersøgelser, så nu tænker jeg, at det er min egen skyld hvis jeg har kræft og det er for sent at behandle

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2023

Anonym

Det lyder ikke rart, jeg kender selv følelsen. 
Mit eneste råd er at forsøge at tænke rationelt. - hvis det var kræft, og det ligger 13 år tilbage, så havde du sikkert mærket til det langt tidligere. 
Hvis du har noget med din rygmarv, er det formentlig mere noget med påvirkning af nervebaner at gøre, hvilket umiddelbart virker langt mere fredeligt (især hvis du har gået med det i 13 år uden at mærke til det) 

Anmeld Citér

20. marts 2023

Anonym

Kender det alt for godt det med det forbandet sygdoms angst og en ct scanning kan bare give grobund til endnu mere angst da man ret så ofte finder bifund ved disse scanninger . Som så kan give endnu mere angst . Fordi det selvfølgelig også skal undersøges Det er virkelig bare skruen uden ende .

Har personligt selv lige været været i ct scanning pga mistanke om nyre sten . Suprise ingen nyresten . Meeen så fandt man så en tumor i min ene knogle som så skulle undersøges yderligere, vidste sig heldigvis at være godartet . Og yderligere fandt med fortætninger / forandringer i min ene lunge som jeg så skal have ct scanninget endnu engang ..

Mit råd vil klart være drop den ct scanning. Din blære er blevet vurderet for 13 år siden hvor man tilsyneladende ikke har ment det skulle gøres yderligere. Så hvorfor skulle man dog gøre det nu ?

Anmeld Citér

20. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kender det alt for godt det med det forbandet sygdoms angst og en ct scanning kan bare give grobund til endnu mere angst da man ret så ofte finder bifund ved disse scanninger . Som så kan give endnu mere angst . Fordi det selvfølgelig også skal undersøges Det er virkelig bare skruen uden ende .

Har personligt selv lige været været i ct scanning pga mistanke om nyre sten . Suprise ingen nyresten . Meeen så fandt man så en tumor i min ene knogle som så skulle undersøges yderligere, vidste sig heldigvis at være godartet . Og yderligere fandt med fortætninger / forandringer i min ene lunge som jeg så skal have ct scanninget endnu engang ..

Mit råd vil klart være drop den ct scanning. Din blære er blevet vurderet for 13 år siden hvor man tilsyneladende ikke har ment det skulle gøres yderligere. Så hvorfor skulle man dog gøre det nu ?

Er ked af at høre om dit forløb, det er ens værste maridt.

Og dit svar gjorde mig faktisk kun mere angst

Pga af min rygmarvsskade, er jeg i mange blevet mr scannet hver 2 år, det har aldrig været bifund, så jeg undre mig over du nævner det ved ct scanning.

Anmeld Citér

20. marts 2023

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det lyder ikke rart, jeg kender selv følelsen. 
Mit eneste råd er at forsøge at tænke rationelt. - hvis det var kræft, og det ligger 13 år tilbage, så havde du sikkert mærket til det langt tidligere. 
Hvis du har noget med din rygmarv, er det formentlig mere noget med påvirkning af nervebaner at gøre, hvilket umiddelbart virker langt mere fredeligt (især hvis du har gået med det i 13 år uden at mærke til det) 

De laver scanningen for at være sikker på, at jeg ikke har forsnævring, tumorer nyresten, eller andre årsager til trykket var for højt, og nyrerne kan tage skade på længere sigt, hvis trykket bliver ved med at være for højt��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.