Køn og symptomer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.250 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. marts 2023

Anonym trådstarter

Hej

Jeg er gravid for 3. Gang (uge 8).

1. Havde jeg en dejlig graviditet. Havde kun slem kvalme i uge 7. Fik kæmpestore bryster meget hurtigt. Fik en dejlig dreng.

2. Gang havde jeg en elendig graviditet med opkast fra 4+3 helt til uge 14. Mine bryster voksede slet ikke så meget som med min søn. Herefter voldsom hovedpine hverdag i en måned. Herefter bækkenløsning. Fik en dejlig pige.

3. gang har jeg nærmest ingen symptomer haft endnu. Kun meget svag kvalme aften/nat. Lidt hovedpine Mine bryster er slet ikke vokset. Der er nærmest ikke noget at mærke, men der er en lille med et hjerte der banker

Jeg hælder mest til at det må være en dreng, da jeg mærker SÅ lidt. Mærkede mere med både min søn og datter på nuværende, men når jeg

mærker så lidt, kan jeg så regne med det bliver en dreng? Med min datter havde jeg det jo forfærdeligt. 

Hvad er jeres erfaringer med graviditets symptomer og samme køn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2023

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej

1. Havde jeg en dejlig graviditet. Havde kun slem kvalme i uge 7. Fik kæmpestore bryster meget hurtigt. Fik en dejlig dreng.

2. Gang havde jeg en elendig graviditet med opkast fra 4+3 helt til uge 14. Mine bryster voksede slet ikke så meget som med min søn. Herefter voldsom hovedpine hverdag i en måned. Herefter bækkenløsning. Fik en dejlig pige.

3. gang har jeg nærmest ingen symptomer haft endnu. Kun meget svag kvalme aften/nat. Lidt hovedpine Mine bryster er slet ikke vokset. Der er nærmest ikke noget at mærke, men der er en lille med et hjerte der banker

Jeg hælder mest til at det må være en dreng, da jeg mærker SÅ lidt. Mærkede mere med både min søn og datter på nuværende, men når jeg

mærker så lidt, kan jeg så regne med det bliver en dreng? Med min datter havde jeg det jo forfærdeligt. 

Jeg har haft to meget forskellige graviditeter. Den ene kun med ømme bryster i starten. Dog kom der plukkeveer og bækkenløsning hen ad slutningen. 
Den anden(og sidste) graviditet var jeg plaget af massiv heldagskvalme i mange mange uger igennem meget af graviditeten. Det eneste der var fælles var bækkenløsning og plukkeveer. 
Jeg har to piger. 

Anmeld Citér

18. marts 2023

Pb18

To graviditeter med kvalme, madlede mm - piger

En graviditet uden nogle symptomer overhovedet - dreng

Anmeld Citér

18. marts 2023

Fnulle

Profilbillede for Fnulle

Første graviditet: let kvalme i uge 6. Derefter ingen symptomer. Dreng.

Anden graviditet: meget kvalme fra uge 6-12. Opkast i uge 6. Ingen symptomer derudover. Var overbevist om at det måtte være en pige, men det var endnu en dreng. 

Nu overvejer vi en mere men er nervøs for hvor dårlig jeg vil blive. Særligt hvis det skulle blive en pige denne gang. 

Så følger spændt med.

Anmeld Citér

18. marts 2023

drabo

Profilbillede for drabo

2 graviditeter kun får symptomer, træthed og en smule kvalme. To piger.

Anmeld Citér

18. marts 2023

Anonym

1: Meget få symptomer udover træthed - dreng 

2: En del kvalme, men ikke invaliderende. Pige

3: meget kvalme og madlede i starten. Herefter hovedpine i mange uger og hel ekstrem træt hele graviditeten. En dreng

Jeg har tænkt, at det var fordi jeg blev ældre, at graviditeterne blev hårdere. Den sidste var virkelig en hård omgang.

Anmeld Citér

18. marts 2023

Anonym

Kender flere som ingen symptomer har haft som både har fået drenge og piger. 

Kender flere som har ligget og brækker sig i lårfede stråler og fået både drenge og piger. Man kan ikke altid regne med det

Jeg havde ingen symptomer udover voldsom træthed og ømme bryster. 

Jeg har haft voldsom kvalme denne gang, træthed og ingen ømme bryster. Er spændt på hvad det bliver

Anmeld Citér

18. marts 2023

Aimah

Profilbillede for Aimah

1. Havde kvalme og måtte spise hele tiden for at den blev væk. Havde cravings af sure ting, appelsiner og tomat. Fik en skøn dreng.  

2. Havde ingen symptomer, kun slem halsbrand til sidst og fik en skøn pige

Så ingen symptomer kan sagtens være en pige

Anmeld Citér

18. marts 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Hej

Nej du kan ikke regne med at det er en dreng. Symptomer afgør ikke kønnet  

Jeg havde ingen symptomer overhovedet. Jeg fik en dreng. 
Har veninder der var hårdt haft af kvalme, træthed, hovedpine osv de fik også drenge. Samt veninder der ingen symptomer havde der fik piger. 

Anmeld Citér

18. marts 2023

B&J

Ingen ting De var næsten 100% ens så var ikke nemt her 

Men fik en dreng og pige anden gang. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.