please hjælp om ivf/icsi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.042 visninger
11 svar
2 synes godt om
16. marts 2023

Kiran

Hej piger 

vi har været igennem 3 ivf på cfc og søger lidt hjælp/råd. Jeg er 35 og manden 38. Vi har et barn på 10 år og har prøvet på nr 2 i 10 år nu. 

Vores forløb: 

1. mild ivf. en folikkel- nul æg

2. Kort ivf. Fire æg- kun en befrugtet 2 cellet lagt op på 2 dagen

3. Kort ivf. Ni æg ud. Kunn en befrugtet 4 cellet lagt op på 2 dagen. og har lige testet negativ idag.

jeg ville høre burde vi prøve med icsi, lægen har ikke anbefalet det til os. Eller prøve noget andet medicin- indtil videre har vi haft gonal f hver gang. Eller bør vi skifte klinik . Har nogen erfaringer med noget lignende. Jeg har også kigget lidt på danfert og trianglen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2023

JRC

Profilbillede for JRC
Kiran skriver:

Hej piger 

vi har været igennem 3 ivf på cfc og søger lidt hjælp/råd. Jeg er 35 og manden 38. Vi har et barn på 10 år og har prøvet på nr 2 i 10 år nu. 

Vores forløb: 

3. Kort ivf. Ni æg ud. Kunn en befrugtet 4 cellet lagt op på 2 dagen. og har lige testet negativ idag.

jeg ville høre burde vi prøve med icsi, lægen har ikke anbefalet det til os. Eller prøve noget andet medicin- indtil videre har vi haft gonal f hver gang. Eller bør vi skifte klinik . Har nogen erfaringer med noget lignende. Jeg har også kigget lidt på danfert og trianglen. 

skift til aleris-fertility, det vil i ik fortryde ��

Anmeld Citér

16. marts 2023

Kiran

JRC skriver:

skift til aleris-fertility, det vil i ik fortryde ��

Går du på den klinik. Vil du fortælle om dit forløb der

Anmeld Citér

16. marts 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Jeg kan anbefale Trianglen. Man kan godt mærke at de er en stor butik med høj gennemstrømning af kunder, men de er altså også dygtige. 
Jeg fik først de 3 gratis insemineringsforsøg uden gevinst. Så kom jeg på ivf kort forløb, hvor de kunne se at flere af mine æg blev fejlbefrugtede. Jeg fik dog et sundt 4 cellet æg lagt tilbage uden gevinst.

I næste forsøg skiftede de derfor til ICSI, og jeg fik 2 æg lagt tilbage på 3. Dagen. Det gav en bio. (Langt forløb) 

3. forsøg blev kort forløb, da det lange ikke gav bedre resultater. Der fik jeg 1 æg lagt tilbage på 4 dagen og ét æg til frys. (Icsi)
Jeg fik en bio, men fryseægget blev senere til min søn  

Nu venter jeg i en alder af 44 år en lillebror. Helt naturligt. Mirakler forekommer ��❤️ 

Jeg håber at det snart vil lykkes for jer, og jeg synes Trianglen er gode til at tilpasse behandlen løbende efter hvad de observerer. 

Anmeld Citér

16. marts 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Jeg forstår godt det er svært og at man er desperat for at finde løsningen. Jeg har selv været der, og hver måned trækker sorgen i langdrag.

Men jeg ville være afventende med at sætte alt muligt i sving uden en grundig samtale med behandlende læge. I har “kun” været igennem tre forsøg - det første endda “mild IVF”. ICSI er jo sædvanligvis en behandling målrettet mandens nedsatte sædkvalitet og om det er relevant i jeres tilfælde må være en lægefaglig vurdering. Der er desværre nogen for hvem det tager mere og længere tid, og hvor årsagen er svær at definere.

Klinikkerne i Danmark er generelt virkelig dygtige og de har sammenlignelige resultater og sammenlignelige behandlinger. Mit råd vil være at I vælger klinik efter hvor I føler jer trygge og godt behandlet og hvor det rent lavpraktisk er nemt at komme til de mange behandlinger.

Anmeld Citér

16. marts 2023

Nelliespurv

Profilbillede for Nelliespurv
Kiran skriver:

Hej piger 

Vores forløb: 

Icsi er ikke lige med at der bliver flere æg til oplægning 

jeg selv har fået lavet icsi men det er mest fordi min mand har meget dårlig sædkvalitet 

Jeg ville holde et møde med dem om hvad fremtiden skal bringe hvilke muligheder ser de? 

ved os gik vi fra at de ville have de 8-12 æg ud så jeg ikke blev overstimuleret men vores æg udviklede sig ikke, så vi sadlede om og fik fryseforsøg altså virkelig stimulere så der kom så mange æg ud som muligt og dyrke dem til blastocyst

Anmeld Citér

16. marts 2023

JRC

Profilbillede for JRC
Kiran skriver:

Går du på den klinik. Vil du fortælle om dit forløb der

De er virkelig empatiske læger der er der. Har haft flere forsøg der, og hvert behandling prøver de noget nyt. De ville aldrig forsøge med den samme slags medicin om og om igen. Så lytter de til en og man kan mærke de brænder for det og for at give deres patienter den bedste behandling og individuel behandling. De har desuden altid tid til at snakke og svare på spørgsmål. 

jeg har været i danfert og trianglen også. Trianglen for mit vedkommende var så upersonligt og et nummer i køen, de kunne virke helt opgivende og også bare køre samme behandlinger. 

det skal lige siges også at på aleris, hvis der ikke er egnet æg til oplægning så tæller det ikke som er forsøg dog max op til 5 gange. Trianglen tæller det som et mislykket forsøg men man betaler stadigvæk for forsøget. 

Det kunne også være en ide og få booket en tid hos et par klinikker og tage en uforpligtende snak med dem og se hvad der tiltaler dig mest og hvad der giver dig en god fornemmelse. Hør hvad de kan tilbyde af behandlinger for jer. 

Anmeld Citér

16. marts 2023

Kiran

Nelliespurv skriver:

Icsi er ikke lige med at der bliver flere æg til oplægning 

jeg selv har fået lavet icsi men det er mest fordi min mand har meget dårlig sædkvalitet 

Jeg ville holde et møde med dem om hvad fremtiden skal bringe hvilke muligheder ser de? 

ved os gik vi fra at de ville have de 8-12 æg ud så jeg ikke blev overstimuleret men vores æg udviklede sig ikke, så vi sadlede om og fik fryseforsøg altså virkelig stimulere så der kom så mange æg ud som muligt og dyrke dem til blastocyst

Min mands sædprøver har været fra 5- 20 millioner.

Anmeld Citér

16. marts 2023

Kiran

JRC skriver:

De er virkelig empatiske læger der er der. Har haft flere forsøg der, og hvert behandling prøver de noget nyt. De ville aldrig forsøge med den samme slags medicin om og om igen. Så lytter de til en og man kan mærke de brænder for det og for at give deres patienter den bedste behandling og individuel behandling. De har desuden altid tid til at snakke og svare på spørgsmål. 

jeg har været i danfert og trianglen også. Trianglen for mit vedkommende var så upersonligt og et nummer i køen, de kunne virke helt opgivende og også bare køre samme behandlinger. 

det skal lige siges også at på aleris, hvis der ikke er egnet æg til oplægning så tæller det ikke som er forsøg dog max op til 5 gange. Trianglen tæller det som et mislykket forsøg men man betaler stadigvæk for forsøget. 

Det kunne også være en ide og få booket en tid hos et par klinikker og tage en uforpligtende snak med dem og se hvad der tiltaler dig mest og hvad der giver dig en god fornemmelse. Hør hvad de kan tilbyde af behandlinger for jer. 

Vi overvejer at tage hos indledende samtaler på klinikkerne og derefter skifte klinik

Anmeld Citér

17. marts 2023

Chloe92

Profilbillede for Chloe92

Jeg siger også Aleris Fertility ��
Fantastisk personale hele vejen igennem.

Vores søn på 8 måneder ligger og sover ved siden af mig takket være dem ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.