Hvor “pænt” skriver jeres børn (1. Klasse)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.284 visninger
13 svar
4 synes godt om
14. marts 2023

DN

Profilbillede for DN

Min søn skal til og igang med udredning, og måske ser jeg derfor spøgelser, men føler alt ved ham som kunne “stikke ud” skal noteres.

Han kan ikke rumme skolegangen og vi forsøger derfor at lave noget ekstra der hjemme.

Mit spørgsmål er: skriver jeres 7 årige også virkeligt grimt. Min store pige skrev slet ikke sådan. Det er en underlig kombination af store og små bogstaver, der er ingen mellemrum, bogstaverne flyver langt over linjen og nogle bogstaver kan være helt almindelige i størrelsen hvor det næste så er tre gange så stort.. er det normalt eller hvad   Ved ikke om det bare er mine øjne der ikke kan klare det eller om det er en del af udfordringerne. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2023

AnoMor

DN skriver:

Min søn skal til og igang med udredning, og måske ser jeg derfor spøgelser, men føler alt ved ham som kunne “stikke ud” skal noteres.

Han kan ikke rumme skolegangen og vi forsøger derfor at lave noget ekstra der hjemme.

Mit spørgsmål er: skriver jeres 7 årige også virkeligt grimt. Min store pige skrev slet ikke sådan. Det er en underlig kombination af store og små bogstaver, der er ingen mellemrum, bogstaverne flyver langt over linjen og nogle bogstaver kan være helt almindelige i størrelsen hvor det næste så er tre gange så stort.. er det normalt eller hvad   Ved ikke om det bare er mine øjne der ikke kan klare det eller om det er en del af udfordringerne. 

Lyder ligesom min søns skrift (han skal i 2. Efter sommerferien). Og han skriver også stadig spejlvendt.
det er ikke noget jeg bekymre mig om. Så længe hans lærere ikke ytre bekymring om det heller så skænker jeg det ikke en tanke

Anmeld Citér

14. marts 2023

DN

Profilbillede for DN
AnoMor skriver:

Lyder ligesom min søns skrift (han skal i 2. Efter sommerferien). Og han skriver også stadig spejlvendt.
det er ikke noget jeg bekymre mig om. Så længe hans lærere ikke ytre bekymring om det heller så skænker jeg det ikke en tanke

Dejligt.. altså at det ikke kun er her. Vi har sp meget dialog med lærerne om alt muligt at jeg aldrig husker at spørger om dette er helt normalt. Synes bare min datter skrev væsentligt pænere

Anmeld Citér

14. marts 2023

AnoMor

DN skriver:

Dejligt.. altså at det ikke kun er her. Vi har sp meget dialog med lærerne om alt muligt at jeg aldrig husker at spørger om dette er helt normalt. Synes bare min datter skrev væsentligt pænere

Skriver piger generelt ikke bare pænere end drenge?  Det synes jeg da ihverfald ofte gør sig gældende også i voksen livet. 

Jeg ville ihverfald ikk bekymre mig. Kan da tage et billede af min søns skrift når jeg kommer hjem og vise dig. Så kan du se om det er i samme grad som din søns

Anmeld Citér

14. marts 2023

Igen

Profilbillede for Igen

Du kan slet ikke sammenligne drenge og piger, men udover det er det helt normalt ikke at have styr på bogstaver, spejlingen og generel orden i den alder. For nogen drenge kommer den slet ikke. For børn med diagnoser kan processen være yderligere udfordret pga indlæringsvanskeligheder, men det er ikke et kriterie 

Anmeld Citér

14. marts 2023

HilliHallo

Min søn i 2. Klasse er først nu her begyndt at skrive nogenlunde pænt. Men stadig slet ikke som pigerne. Og der er ingen alarmklokker. Han gør helt som han skal på nuværende tidspunkt. 

Anmeld Citér

14. marts 2023

fehår

Jeg skrev først pænt (og pænheden kan diskuteres!) sent, og jeg er en ganske almindelig pige ��

Anmeld Citér

14. marts 2023

Putteputte

Profilbillede for Putteputte

I min familie har Aller drengene skrevet så hæsligt, både som børn og voksne. Os piger har skrevet pænere. 

Anmeld Citér

15. marts 2023

Blablaa

Profilbillede for Blablaa

Jeg har drenge i 6 klasse som skriver så grimt.. næsten ulæseligt. Selv når vi arbejder med det, gør de ingen indsats . Puha. 

Anmeld Citér

15. marts 2023

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har en dreng på 15 1/2 år og en pige på 14 år. Min dreng har ALTID skrevet grimt og min pige har ALTID skrevet så flot. 

Du ser spøgelser Det er helt normalt, at de fleste drenge skriver grimt. Du må aldrig sammenligne dem. Min pige som er lillesøster har altid været bedre til ting end hendes storebror. Der er bare forskel på drenge og piger

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.