Amning af baby 9 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.547 visninger
10 svar
2 synes godt om
6. marts 2023

havudsigt

Profilbillede for havudsigt

Hvor længe ammede i? Og hvordan fungerede det da i startede på arbejde igen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2023

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
havudsigt skriver:

Hvor længe ammede i? Og hvordan fungerede det da i startede på arbejde igen?

Jeg ammede min yngste til hun blev 3 år. 

Da hun startede i vuggestue omkring d 9 mdr ammede vi bare når vi var sammen, og hun spiste fint mad og drak vand i vuggestuen. 
Jeg har hele tiden friammet, altså er hun blevet ammet når hun har udvist behov for det. Det kørte så fint al den tid vi ammede.

Anmeld Citér

6. marts 2023

Optimom

Profilbillede for Optimom

Jeg har ammet to mine børn var ca 9 -10 måneder. Vi trappede langsomt ned efterhånden som de begyndte og spiser mad. Da jeg begyndte på arbejde ammende jeg morgen og eftermiddag i et par uger. Men det føltes meget naturligt at stoppe. 

Der er ingen faste regler for hvornår man skal stoppe/udfase amning. Bare gør hvad det føles rigtig for dig og dit barn   Der kan selvfølgelig være noget praktik i forhold til opstart på arbejde. Men yngste var lang tid om at lære at spise, så der var jeg meget bekymret på til at min mand skulle overtage barslen. Men det gik så fint

Anmeld Citér

6. marts 2023

Baby.mamma

Alt fra 10 mdr til 18 mdr   Har ammet fuldt til ca. 1/2 år (og lidt mere) og derefter kun et par tårer i døgnet, til sidst kun ved lure og til natten

Anmeld Citér

7. marts 2023

Tinstin

Jeg ammede i henholdsvis 18 måneder og 2 år.

Jeg fuldammede de første 6 måneder, men herefter begyndte de langsomt at få mad og da de var 9 måneder, kunne de godt undvære amning i dagtimerne.
Så kunne de evt. få mælk om morgenen og igen, når de kom hjem og så ved puttetid. Det er virkelig rart at amme på den måde, for så får man lige den særlige hyggestund med sit barn flere gange om dagen.

Jeg havde al min barsel, så jeg kunne også natamme til ca. 1 år, men hvis jeg havde skullet arbejde, så tror jeg nok, jeg havde stoppet den vane - for dét er det mest trættende ved amning, hvis du spørger mig.

Anmeld Citér

7. marts 2023

havudsigt

Åh ja, de natamninger er lidt hårde. Men ellers er det bare så dejligt. Jeg tror ikke vi skal have flere børn, så jeg håber at kunne amme i hvertfald til efter 1 år. 

min bekymring er nemlig, om det bliver for svært for min datter at undvære amning i de timer vi ikke er sammen. Fedt det er gået så godt for jer andre! 

Anmeld Citér

7. marts 2023

bubsie

Jeg hadede at amme og skiftede til flaske, da han var 6 mdr. Det gjorde en kæmpe forskel for mit mentale helbred, at andre kunne hjælpe til

Anmeld Citér

7. marts 2023

Seldomseen

Profilbillede for Seldomseen

Jeg ammede fuldt ud i min 6 måneder. Men allerede ved 4 måneder introducerede vi lidt mad. Men hun blev ammet til ca 1 år. Startede på job da hun var 8 måneder. Der var hun ikke så afhængig af det. Men havde nogle ømme bryster og måtte engang imellem "pumpe ud" på job med hænderne. 

Fælles toilet mellem køn og med håndvask, hvor alle kan se, hvad man laver

Anmeld Citér

11. marts 2023

havudsigt

Jeg er i tvivl om jeg ammer for meget, min datter er meget fokuseret på at skulle have mælk og vil gerne amme MANGE gange om dagen pg natten. Jeg har hele tiden fri-ammet og det har fungeret. 

Hun følger sin vægtkurve og er egentlig god til at spise fastføde. Og særligt hvis mor ikke er der….. 

Anmeld Citér

11. marts 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna
havudsigt skriver:

Jeg er i tvivl om jeg ammer for meget, min datter er meget fokuseret på at skulle have mælk og vil gerne amme MANGE gange om dagen pg natten. Jeg har hele tiden fri-ammet og det har fungeret. 

Hun følger sin vægtkurve og er egentlig god til at spise fastføde. Og særligt hvis mor ikke er der….. 

Din datter søger brystet for væske, tryghed, mor, beroligelse og nærvær

Gi' den gas

Jeg er ved at trappe ned, så vi kun ammer til aften og om natten, fordi jeg ikke trives i det ellers. Men det er kun for min skyld, han kan sagtens "tåle" det (14 mdr).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.