Enlige forældre og sygdom

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.518 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. marts 2023

Anonym trådstarter

Godmorgen derude

Jeg er alenemor 24/7 til en dreng på 4 år.

Vil høre andre der er alene med deres børn, hvad gør i når jeres børn ofte er syge?

Synes vi nærmest er syge her hver anden uge, hvis det ikke er feber m.m, så er det opkst med diarré, det er nok første år vi er så hårdt ramt, da bedsteforældrene bor på fyn, er der kun mig til at tage alle sygedagene, og er da bange for det ender med jeg bliver fyret, hvis det fortsætter

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2023

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvad med en reservebedstemor?

Anmeld Citér

6. marts 2023

Anonym trådstarter

EKAB skriver:

Hvad med en reservebedstemor?

Det har jeg søgt efter længe, netop pga overstående, men da de er oppe i årerne dem der er intresseret, vil de helst ikke passe ved sygdom, da de ikke selv ønsker at blive syge

Anmeld Citér

6. marts 2023

Sjæleven

Profilbillede for Sjæleven

Det lyder virkelig hårdt. 
Vi går en bedre årstid i møde nu

Kan du evt. tale med din arbejdsplads om dine udfordringer og om du evt. kan tage fri uden løn? 

Anmeld Citér

6. marts 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg holdt fri uden løn, førhen.

nu har jeg et job hvor det er muligt at hjemmefra et par dage, det gør det noget mere fleksibelt. 
men hvis det vitterligt er hver-hveranden uge, ville jeg nok italesætte det for min chef, inden han/hun kalder dig til en samtale. Det er jo ret uholdbart i længden. 

Anmeld Citér

6. marts 2023

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Godmorgen derude

Vil høre andre der er alene med deres børn, hvad gør i når jeres børn ofte er syge?

Synes vi nærmest er syge her hver anden uge, hvis det ikke er feber m.m, så er det opkst med diarré, det er nok første år vi er så hårdt ramt, da bedsteforældrene bor på fyn, er der kun mig til at tage alle sygedagene, og er da bange for det ender med jeg bliver fyret, hvis det fortsætter

Jeg har indtryk af, at mange er ekstra hårde ramt i år - både børn og voksne med influenza, roskildesyge osv.

Jeg ville bare sige det til mig chef, at i år er ekstra slem med sygdom, det har chefen sikkert bemærket, og ikke kun ved dig.

Medmindre du er i et job, hvor der er stor udskiftning, eller hvor I er meget pressede, er jeg sikker på, at din chef vil være forstående.

Anmeld Citér

6. marts 2023

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Godmorgen derude

Hvis du er helt uden netværk tæt på, ville jeg finde en børnepasser/barnepige. Lade vedkommende passe og hente et par eftermiddage og aftener uden sygdom så dit barn bliver tryg ved personen og så efterfølgende tage over ved sygdom f.eks. 2. Og 3. Dagen hvor symptomerne ikke er så slemme længere. Surt at skulle lægge penge til det, men kan ikke se hvad du ellers skal gøre…

Anmeld Citér

7. marts 2023

Anonym

Der er ekstra meget sygdom i år, jeg mærker det både selv (mine børn er ellers generelt ikke ofte syge), min kollega med mindre børn er helt lagt ned, og selv den kollega der ALDRIG er syg, måtte gå hjem i sidste uge.

Snak med din chef, han/hun ved det jo nok godt fra de andre, så hvis de ellers er glade for dig, så sker der ikke noget. Og ja - vi går da heldigvis bedre tider imøde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.