Tema til barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.308 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. marts 2023

Anonym trådstarter

Hejsa!

Hvad er standard for en dåbsfest idag. Er det bare kaffe og kage og evt. Nogle sandwiches efter dåben eller er det buffet?

Derudover er jeg lidt i tvivl om det er passende med et tema som f.eks. Peter kanin, eller om det er mere passende til en fødselsdag?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2023

Anonym

Det er helt op til jer, der er ikke noget man skal og ikke skal vi serverede buffet fordi han skulle døbes sent, havde han skulle døbes ved en 10 tiden så havde vi serveret brunch. Også var der kaffe og kage til dessert

Anmeld Citér

4. marts 2023

Anonym

Det er helt op til jer, hvad I har lyst til. Der er mange forskellige måder at gøre det på. 

Vi har ved de 3 børn vi har, haft forret, hovedret og kaffe, kage og kransekage har fungerer som “dessert.” 
Derudover har vi haft lidt “natmad.” 

Vi har altid holdt lørdagsdåb, da vi og vores familier elsker at holde fester/være til fester. Så det har bare været mega hyggeligt. Vi har pyntet op som vi havde lyst, primært med farvetema. 

Anmeld Citér

4. marts 2023

AnoMor

Anonym skriver:

Hejsa!

Hvad er standard for en dåbsfest idag. Er det bare kaffe og kage og evt. Nogle sandwiches efter dåben eller er det buffet?

Derudover er jeg lidt i tvivl om det er passende med et tema som f.eks. Peter kanin, eller om det er mere passende til en fødselsdag?

Det er hvad man har lyst til.  

jeg bestilte brunch buffet på en restaurant til hele familien da min søn blev døbt. Holdt ikke nogen fest med bordplaner og alt muligt. Det var det der passede bedst ind i mit program og overskud

Anmeld Citér

4. marts 2023

Baby.mamma

Tema= fødselsdag i mit hoved.

Vi har haft 60 mennesker til forret, buffet og dessert/kaffe samt "diskotek" hver gang Altid stor fest her

Anmeld Citér

4. marts 2023

merethe

Profilbillede for merethe

Vi har ikke haft tema til vores 2 barnedåb, ej har jeg heller oplevet det hos andre. Men jeg tænker det kunne være rigtig flot.

Vi har hver gang serveret buffet som frokost og derefter dessert, og til sidst kaffe og kage som skrub af mad

Anmeld Citér

4. marts 2023

Tip!

Min søn skal døbes til juni. 
Gudstjeneste er kl 10, og bagefter er gæsterne inviteret til pålægskagemand og efterfølgende kaffe/kage/snolder.

Jeg holder det hjemme i haven, sætter 2 pavilloner op og pynter op med balloner osv i grønne nuancer. 

Anmeld Citér

4. marts 2023

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Vi har holdt dåb to gange. 
Én gang med frokostbuffet efterfulgt af kaffe/kage, og én gang til brunchbuffet inkl kaffe/kage. Det er dåbstidspunktet der har afgjort det.

Jeg synes temaet til en dåb ER dåb. Andre temaer ville jeg bruge til fødselsdag

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.