Rødt oksekød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

718 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. marts 2023

Anonym trådstarter

Jeg er 8+4 henne. Og har spist ude i en kinesisk restaurant. Jeg opdagede dsv for sent at oksekødet var en lille smule mere rødt end rosa inden i efter at have spist noget af det. Og nu jeg bekymret for at fosteret vil tag skade? For man kan jo ikke vide om man får toxoplasmose. Hvad er chancen for det? Kan jeg gøre noget. Vil nødig have der sker noget med min babys hjerne eller dens nethinden øjnene, som jeg kan læse kan skade hvis man får toxoplasmose. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2023

Anonym

Hvis du havde fået bacillen så ville du vide det nu og være blevet syg af det. Spiste roastbeef madder det meste af graviditet, cravede det helt vildt  - ravnemor ja

Anmeld Citér

3. marts 2023

Anonym

Hvis du er bekymret for om du har fået det kan du gå til lægen og bede om en blodprøve for om du har det

Anmeld Citér

3. marts 2023

Anonym

Jeg spiste rødt kød og carpaccio sidste graviditet og det gør jeg igen

Anmeld Citér

3. marts 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Hvis du er bekymret for om du har fået det kan du gå til lægen og bede om en blodprøve for om du har det

Det ville ærligt talt være lidt af en vild overreaktion på at have spist en smule rødt oksekød? Jeg tvivler faktisk på at lægen ville tage det alvorligt …

Anmeld Citér

3. marts 2023

Anonym

StortOgSmåt skriver:

Det ville ærligt talt være lidt af en vild overreaktion på at have spist en smule rødt oksekød? Jeg tvivler faktisk på at lægen ville tage det alvorligt …

Enig! men så får hun da afklaring hvis hun går rundt og er bange for det. Apropos hele den debat der for nyligt der var med at kommende mødre er blevet meget bekymrede 

Anmeld Citér

4. marts 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Anonym skriver:

Enig! men så får hun da afklaring hvis hun går rundt og er bange for det. Apropos hele den debat der for nyligt der var med at kommende mødre er blevet meget bekymrede 

Jeg tror og håber, at lægen i stedet cille tage en stille og rolig snak med den kommende mor og hjælpe hende med at sænke skuldrene lidt. At bruge ressourcer på en blodprøve ville være et skud langt over målet …

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.