Har det så dårligt med min krop

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.137 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. marts 2023

Anonym trådstarter

Jeg skammer mig og føler mig så forkert. Føler at min skede er alt for stor og bare ulækker og umuligt kan give mig kæreste nydelse. Føler mine bryster er klamme og frastødende. Jeg skammer mig generelt over min krop og føler mig bare så fremmed i den.

Det er en følelse som vender tilbage til mig med mellemrum og har gjort det siden jeg var teenager. Jeg voksede op i et turbulent hjem med psykisk vold, og var meget sårbar da jeg havde sex med en kæreste første gang. Efter sex gav han mig lister over ting som ikke var gode nok ved mig. Det sidder stadig i mig.

Min kæreste igennem mange år er ked af, at jeg har der sådan her. Han er ikke enig i noget af det, men alligevel trækker jeg mig ind i mig selv. Det ødelægger vores sexliv men også vores samliv, fordi jeg har så svært ved at tro på ham nrå han siger, jeg er god nok. Jeg føler mig nærmest løjet for.

Jeg har før været i terapi i mange år, og det hjalp. Vi er i gang med at spare op til terapi igen nu, men der er desværre noget ventetid. 

Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver det her. Er bare ked af det og skammer mig over situationen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2023

Anonym

Jeg skammer mig og føler mig så forkert. Føler at min skede er alt for stor og bare ulækker og umuligt kan give mig kæreste nydelse. Føler mine bryster er klamme og frastødende. Jeg skammer mig generelt over min krop og føler mig bare så fremmed i den.

Det er en følelse som vender tilbage til mig med mellemrum og har gjort det siden jeg var teenager. Jeg voksede op i et turbulent hjem med psykisk vold, og var meget sårbar da jeg havde sex med en kæreste første gang. Efter sex gav han mig lister over ting som ikke var gode nok ved mig. Det sidder stadig i mig.

Min kæreste igennem mange år er ked af, at jeg har der sådan her. Han er ikke enig i noget af det, men alligevel trækker jeg mig ind i mig selv. Det ødelægger vores sexliv men også vores samliv, fordi jeg har så svært ved at tro på ham nrå han siger, jeg er god nok. Jeg føler mig nærmest løjet for.

Jeg har før været i terapi i mange år, og det hjalp. Vi er i gang med at spare op til terapi igen nu, men der er desværre noget ventetid. 

Jeg ved ikke hvorfor jeg skriver det her. Er bare ked af det og skammer mig over situationen. 

Det er jeg virkelig ked af. At være ked af noget ved sin egen krop er nærmest en folkesygdom, jeg kan have mine grunde til det, at sige som jeg gør, men SoMe er i hvert fald ødelæggende for mange og særligt den nye generation (hvis du spørger mig). Jeg selv er heller ikke "tilfreds" med min krop, og hader flere dele som gør mig usikker, så jeg forstår dig!

Jeg har set en del programmer igennem tiden, og det, som først slog mig, var, at du havde brug for noget "terapi" af en art, men ikke en hvilken som helst slags, jeg tror virkelig at en sexolog kan hjælpe dig. Selvfølgelig kan en psykolog og en terapeut også noget, men en sexolog kan meget de samme ting OG en masse andet, da deres speciale er kroppen og de netop også kigger på kærlighed til en selv, kærlighed i vores krop og til kroppen. De er ikke berøringsangste og arbejder med dette emne hver dag. Det er mit bedste bud, og jeg tror virkelig det er muligt at rokke på ens selvbevisthed og få noget kærlighed tilbage til dine intime dele. For som din kæreste rigtigt nok siger og forsøger at fortælle, så er han jo vild med dig, men det er inde i os selv, der skal arbejdes. Ting udefra rokker ikke ved noget, men man kan få værktøjerne og derved arbejde med self-love

Anmeld Citér

3. marts 2023

CKJ

Profilbillede for CKJ

Du skal lige have en masse kærlighed herfra  jeg kan godt følge dig i mange af dine tanker - efter tre fødsler kan jeg godt føle, at jeg er mega slap, ikke kun i skeden, men også i resten af kroppen. Jeg prøver at stole på min mand - han tænder nemt bare ved at se mig nøgen og vil gerne have sex ofte. Men som en anden siger, handler det om troen på os selv. At vi tør elske os selv. Jeg har snakket med flere mænd, som siger det mest sexede ikke ee en stram og lækker krop men en voksen selvsikker kvinde. Nu ved jeg ikke hvor gammel du er - de mænd jeg har talt med ee omkring 40. Mænd på 20, har sikkert en anden preference. Husk at kig på dig selv og elsk dig selv. Bare lidt hver dag, giver selvtillid ind i din sjæl. 

kæmpe kram 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.