At aborter er det altid med smerter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

800 visninger
11 svar
4 synes godt om
2. marts 2023

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hej de damer. 
jeg for 5 måneder og 2 uger siden fødte jeg 41+5 en dødfødt dreng 

jeg er nu gravid igen 5+3 idag. Idag for lidt siden opdager jeg da jeg tisset at når jeg tøre mig så kommer der brunlig blod med ud. Jeg bliver noget bange og Chokket. Så kommer jeg i tanke om første gang jeg var gravid med min ældste datter og der var det også i uge 5 hvor jeg blødte brunt og frisk blod i ca 2 dage også stoppet det, og der var ikke smerter. og jeg bliv bedst om at komme til sygehuset for at blive scannet, grundet jo at jeg blødte. Men alt var fint og jeg fik til sidst en smuk og rask pige ud af det som nu er 8 år. 
men spørgsmål er nu, når man aborter er der ALTID smerter i det? Og hvis ikke man har smerter så betyder det man ikke aborter? 
jeg kan ikke være ligeså rolig som første graviditet da jeg jo har lige mistet vores dejlig dreng og vores væreste mareridt kom pludselig som en en kæmpe kniv stik i hjerte, fra sekundt til sekundt. Jeg kan ikke tænke på andet og bander over at det brune blod kommer først her nu når jeg ikke kan ringe til egen læge (eller kan endelig ikke huske om det er først lægen man skal ringe til, eller er det direkte fødegangen man skal ringe til?)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2023

nanan78

Profilbillede for nanan78

Der er ikke altid smerter når man mister så tidligt i en graviditet. Det er ofte bare som en menstruation, hvis det er. Dog er lidt gammelt blid bestemt ikke ensbetydende med abort, som du også ved fra tidligere. Der er desværre ingen, ej heller din læge, som kan vide hvad det her ender med eller gøre noget for st forhindre en eventuel abort. (fødegangen bliver først til dit kontaktsted efter 1. jordemoderbesøg).

Selvom det er svært, så prøv at trække vejret dybt, og prøv at finde ro i, at du ingen indflydelse har lige nu. Sålænge det er gammelt blod, er der ro på. Jeg håber inderligt for dig, at baby bliver hængende. 

Anmeld Citér

2. marts 2023

Haooy_3

Profilbillede for Haooy_3

Jeg er ked af dit tab, og håber inderligt at denne holder ved. 

Mine to spontane aborter i ca uge 7-8 begge gange har været med smerter. Men kan jo kun tale ud fra mig selv

Anmeld Citér

2. marts 2023

fehår

Jeg har været gravid fire gange og pletblødt både brunt og rødt blod i to graviditeter. Begge gange var det gennem næsten hele første trimester, og begge gange fik jeg et sundt og raskt barn i sidste ende. Det var hårdt for nerverne, og jeg kun forestille mig, hvor ulideligt det må føles for sig. 

Jeg tænker på dig og håber så meget, det går godt med graviditeten

Anmeld Citér

2. marts 2023

Carina:-)

Du kan evt få hcg tjekket .- jeg har aborteret en del gange. Og har ikke haft smerter. 

Men ring til lægen i morgen , og hør om de ikke il tjekke hcg .

Anmeld Citér

2. marts 2023

Love Angel

Mor til 4
nanan78 skriver:

Der er ikke altid smerter når man mister så tidligt i en graviditet. Det er ofte bare som en menstruation, hvis det er. Dog er lidt gammelt blid bestemt ikke ensbetydende med abort, som du også ved fra tidligere. Der er desværre ingen, ej heller din læge, som kan vide hvad det her ender med eller gøre noget for st forhindre en eventuel abort. (fødegangen bliver først til dit kontaktsted efter 1. jordemoderbesøg).

Selvom det er svært, så prøv at trække vejret dybt, og prøv at finde ro i, at du ingen indflydelse har lige nu. Sålænge det er gammelt blod, er der ro på. Jeg håber inderligt for dig, at baby bliver hængende. 

Ja det nok rigtig nok. Der kan jo hverken gøres noget til eller fra hvis man er igang med aborter

tak for dit svar.og tak.

Anmeld Citér

2. marts 2023

Love Angel

Mor til 4

Jeg er ked af dit tab, og håber inderligt at denne holder ved. 

Mine to spontane aborter i ca uge 7-8 begge gange har været med smerter. Men kan jo kun tale ud fra mig selv

Tak

og ja håber jeg også virkelig meget.

Og ja det rigtig der er forskel jeg er jo kun i uge 5+3 idag. Tak for dit svar

Anmeld Citér

2. marts 2023

Love Angel

Mor til 4
Carina:-) skriver:

Du kan evt få hcg tjekket .- jeg har aborteret en del gange. Og har ikke haft smerter. 

Men ring til lægen i morgen , og hør om de ikke il tjekke hcg .

Okay tak for dit svar. Jeg vil helt sikkert ringe og spørger om de vil tjekke mit HCG 

bad du dem om at få dit HCG tjekket?

Anmeld Citér

2. marts 2023

Carina:-)

Love Angel skriver:

Okay tak for dit svar. Jeg vil helt sikkert ringe og spørger om de vil tjekke mit HCG 

bad du dem om at få dit HCG tjekket?

Ja - og  det var for lavt . Fik det taget igen 2 dage senere og der var det så lavt at de ikke var i tvivl om at det var en abort.

Hvis du er så uheldig at din læge ikke vil tage blodprøver- så kan du få det på en privat klinik. Det fik jeg på et tidspunkt.  Og gav omkring 800 for det.

Men tænker ikke din læge vil være på tværs md din fortid..

Håber det er en harmløs blødning.

Anmeld Citér

2. marts 2023

Love Angel

Mor til 4
Carina:-) skriver:

Ja - og  det var for lavt . Fik det taget igen 2 dage senere og der var det så lavt at de ikke var i tvivl om at det var en abort.

Hvis du er så uheldig at din læge ikke vil tage blodprøver- så kan du få det på en privat klinik. Det fik jeg på et tidspunkt.  Og gav omkring 800 for det.

Men tænker ikke din læge vil være på tværs md din fortid..

Håber det er en harmløs blødning.

Okay. Undskyld alle de spørgsmål. Men sidste spørgsmål. Kan du huske hvor meget den var på i første blodprøve og hvor meget var det i andet blodprøve? Spørger fordi jeg ved ikke hvor meget er det siden man siger at det for lavt. 
og ked af de gange du mistet.og tusind tak allerede alle dine svar til mig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.