Dilemma om ferie og dræn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.975 visninger
9 svar
8 synes godt om
26. februar 2023

nemisis

Profilbillede for nemisis

Min datter har fået væske i mellemøret igen. Hun er ret generet af det med både høretab og smerter om aftenen (ikke hver aften). Ørelægen har tilbudt at lægge dræn på hende d.6.3. problemet er at vi har bestilt rejse til Egypten og rejser d.11.3.

Så vidt jeg kan se må man ikke flyve en uge efter operation, og jeg er da også bekymret for om rejseforsikringen dækker hvis hun skulle få mellemørebetændelse ( da der er kæmpe vandland på hotellet) 

Det er jo også bare skide synd for hende hun skal bøvle sådan med det i længere tid end nødvendigt, men det er jo også skide synd hvis ikke vi kan komme ud og rejse og nok mister de penge da det jo ikke er akut opstået sygdom og lign.

Jeg tænker at ringe til flyselskabet og spørge om hun må flyve indenfor 1 uge, samt tjekke hvordan rejseforsikringen forholder sig, men puha jeg synes det lade hende have smerter i yderligere 14 dage, for at komme på ferie. 

Nogen der har prøvet at flyve lige efter dræn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2023

Kastanje

De steder jeg læser om det er det ingen problem at flyve efter at der er lagt dræn. Hun skal da ikke være i smerter i 14 dage yderligere. Og væske på øret når man ikke kan trykudligne = store smerter på flytur er min erfaring fra da jeg var barn. 

Anmeld Citér

26. februar 2023

AnoMor

nemisis skriver:

Min datter har fået væske i mellemøret igen. Hun er ret generet af det med både høretab og smerter om aftenen (ikke hver aften). Ørelægen har tilbudt at lægge dræn på hende d.6.3. problemet er at vi har bestilt rejse til Egypten og rejser d.11.3.

Så vidt jeg kan se må man ikke flyve en uge efter operation, og jeg er da også bekymret for om rejseforsikringen dækker hvis hun skulle få mellemørebetændelse ( da der er kæmpe vandland på hotellet) 

Det er jo også bare skide synd for hende hun skal bøvle sådan med det i længere tid end nødvendigt, men det er jo også skide synd hvis ikke vi kan komme ud og rejse og nok mister de penge da det jo ikke er akut opstået sygdom og lign.

Jeg tænker at ringe til flyselskabet og spørge om hun må flyve indenfor 1 uge, samt tjekke hvordan rejseforsikringen forholder sig, men puha jeg synes det lade hende have smerter i yderligere 14 dage, for at komme på ferie. 

Nogen der har prøvet at flyve lige efter dræn?

Må indrømme jeg ikke helt kan se dilemmaet. Hvad er vigtigst? Barns helbred eller en ferie ? 

jo jo bevares det er da møg nederen at rejsen måske går i vasken og man har smidt penge ud sf vinduet. Men det kan vel aldrig overskygge barnets ve og vel.

Snak med ørelægen der skal ligge drænet. Og kan i komme afsted. Så kan man købe sådan nogle pandebånd med lerklumpen man sætter i ørene for at beskytte drænet. Det brugte min ex-svigerinde altid på hendes søn. Der var aldrig problemer 

Anmeld Citér

27. februar 2023

Pb18

I kan forsøge at kontakte andre ørelæger for at se om der er nogle, der kan lægge det i før. Hvis hun ikke får det lagt inden i skal flyve, så overvej at købe nogle trykudlignende ørepropper til hende, så hun ikke får alt for ondt på flyveturen. 

Får hun det lagt inden I tager af sted, så ville jeg investere i et ørebånd, som en anden også har nævnt. Kombiner det med silikoneørepropper så I er sikre på at der ikke kommer vand ind.

Og så ville jeg kontakte rejseforsikringen for at høre hvordan I står så fremt der skulle opstå betændelse mm, mens I er af sted. Et vandland er jo ikke det reneste vand... Vi skulle til tjek hos ørelægen en uge efter min datter fik det lagt og det vil I jo ikke kunne nå

Anmeld Citér

27. februar 2023

Savanna

Profilbillede for Savanna

Husk at hun ikke må få vand i ørerne de første 14 dage efter. Altså mht vandland.

Anmeld Citér

27. februar 2023

EKAB

Profilbillede for EKAB

Var I konsulteret hos en ørelæge inden I bestilte ferien? Hvis nej, så kan I sagtens gøre brug af jeres afbestillingsforsikring. 

I skal selvfølgelig ikke afsted, før drænene er anlagt og der er bedring i ørernes tilstand.

Anmeld Citér

27. februar 2023

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville ikke tage afsted før hun har dræn i. Det kan være ret så smertefuldt at flyve hvis man har ondt i ørerne. 

Anmeld Citér

27. februar 2023

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

I skal selvfølgelig ikke på ferie med et barn med øreproblemer. Og det er da hamrende ærgerligt - men sådan et det jo: flyveture, badeferie og fremmet sundhedsvæsen rimer ikke ligefrem på øresyge børn.

Du må straks i gang med enten at fremrykke dræn (hvis hun er meget generet undrer det mig i forvejen at vente helt til 6/3 - her ville jeg enten appellere kraftigt for fremrykning eller jeg ville finde en anden læge), alternativt må ferien aflyses/rykkes hvis ikke hun må flyve efter dræn. Når I vel sagtens ikke kendte hendes tilstand da I købte ferien, tænker jeg bestemt en rejseforsikring dækker tabet?

Anmeld Citér

27. februar 2023

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Min datter har fået lagt dræn i 3 gange, og vi har aldrig fået at vide, at hun ikke må flyve i 14 dage efter. Der står kun i vores ørelæges udleveringsmateriale, at der gerne må bades, men ikke dykkes.

Jeg ville derfor ikke være bekymret, men kan I ikke ringe til ørelægen og høre, hvad de siger til det?

Og så ville jeg bruge et neopren-pandebånd med vandskyende vat, så hun ikke bliver udsat for bakterierne i vandet.

Anmeld Citér

5. marts 2023

nemisis

Profilbillede for nemisis

Tak for jeres input. En tidligere tid til dræn viste sig at være umuligt nogen steder, så vi får det fixet imorgen.

Ørelægen siger at hun både må flyve og bade - dog med ørepropper. Vi går nogle øredråber som vi kan bruge hvis hun skulle få gener - og har aftalt at vi ringer og konsulterer ørelægen dernede før vi giver dem.

Flyselskabet siger hun må flyve når lægen siger ok.

Forsikringen siger at de dækker to dage efter dræn anlæggelse, med mindre der opstår komplikationer. Så vi skal sende en formular ind efter imorgen, hvor vi angiver at hun er blevet opereret og så burde det være fint. Er der noget de ikke dækker får vi besked inden afrejse.

Så vi kommer afsted og får lagt dræn. 

Og ja selvfølgelig er hendes helbred vigtigere end en ferie, men så længe hun ikke har været særligt smerteplaget og det "bare" er hørenedsættelse så er det jo irriterende for hende men ikke livsnødvendigt, så derfor var det svært. Var hun meget smerteplaget havde der selvfølgelig intet dilemma været 

Nå men vi fik det løst og ser ud til at få i både pose og sæk heldigvis. Så nu skal det bare gå fint imorgen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.