Jeg ved ikke med relevansen, når du spørger ind til igangsættelse af en 3. fødsel, men jeg tror ikke, der er den store forskel at blive igangsat 1., 3. eller 5. gang.
Men jeg kan alligevel give dig en god historie om min 1. fødsel, der blev igangsat pga. svangerskabsforgiftning.
Fik tbl. Angusta, da livmoderhalsen ikke var udvidet nok. Startede omkring kl. 16, tror jeg. Jeg fik at vide, at der kunne gå dage, før der kom veer, og jeg blev indlagt pga. svangerskabsforgiftningen, så jeg var forberedt på at kede mig lidt 
Ved midnat begyndte mine veer ligeså stille efter at plukkeveerne havde været igang ganske kort tid efter min første tablet. Jeg var alene på svangre gangen, fordi min mand ikke måtte overnatte. Jeg kom på fødemodtagelsen ved midnatstid, og mine veer var gode og regelmæssige. Ved 5-tiden kom jeg på fødegangen og kunne ringe til min mand (jeg har altså sagtens kunnet klare mig selv med de ve-smarter, jeg havde). Fra 5 tiden hvor jeg var i mere aktiv fødsel, fik jeg epideuralkateter pga. forhøjet blodtryk, og det gav ro til at få sovet en lille time eller to. Jeg havde presseveer i omkring en halv time uden der blev slukket for epideuralen, og min søn smuttede ud som en mandel uden bristninger eller noget. Det var virkelig en fin fødsel.
Anmeld
Citér