Erfaring med lægesamtale vedr ønske om kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.278 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. februar 2023

Anonym trådstarter

Hej

Jeg skal i forbindelse med misdannelsesscanning i uge 20 til lægesamtale, da jeg efter 1 kejsersnit har ønske om at føde ved kejsersnit igen. Er der nogle der har erfaring med sådan en lægesamtale? Hvordan foregår det, hvad bliver man spurgt om og hvad så efterfølgende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2023

fehår

Det er forskelligt fra fødested til fødested. Mange steder er det nemmere at få kejsersnit anden gang, når man også har fået kejsersnit første gang. 

Anmeld Citér

24. februar 2023

Kastanje

Med mig gik de bare ud fra at det skulle være ks igen. Tror ikke det bliver en stor diskussion for dig.

Anmeld Citér

24. februar 2023

Anonym

I region Nordjylland skal det være en årsag men ved det er meget forskelligt fra fødested til fødested

Anmeld Citér

24. februar 2023

Mor11

Profilbillede for Mor11

Ved mig havde lægen en forudindtagelse om at jeg ønskede pks efter første fødsel endte i aks. Så det var egentlig bare en snak om ønsker. Jeg ønskede dog ikke pks, så samtalen handlede mest om hvordan en fødsel ville foregå, med overvågning, ingen mulighed for badekar, og en plan for ve-stimulation osv osv.  

Anmeld Citér

24. februar 2023

Sabrus

Jeg skulle bare ind og sige at det var mit ønske. Jeg skulle ikke rigtig forklare hvorfor, dog siger min journal det hele. Hun skulle bare forklare ulemperne for mig, hvilke jeg jo godt kendte til efter et planlagt kejsersnit med storebror. Så lyttede hun til mit hjerte og lunger, og derefter bestilte hun det til mig.

Dog snakkede hun meget om at hun faktisk ikke troede dato ville holde, og jeg skulle være klar på at den kunne blive flyttet længere frem, den er planlagt til 39+4, da jeg fik kejsersnit i uge 37+1 grundet stort barn (+43%). Ellers var der ikke så meget i det.

Anmeld Citér

25. februar 2023

Anonym

Min JM havde noteret at det var et ønske efter KS 1. Samtalen tog ikke ret lang tid, jeg udtrykte ønske, lægen erklærede sig enig, og vi aftalte en dag.

Jeg blev informeret om risici, konsekvenser (ift. en evt senere fødsel så også ville blive KS) osv.

Jeg skulle ikke argumentere eller diskutere overhovedet. Det var på Hvidovre.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.