Valmed skyggestreg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.961 visninger
6 svar
3 synes godt om
23. februar 2023

MorT2piger

Hej

Jeg håber nogen herinde kan svare på mine spørgsmål.

For tre uger siden havde jeg en spontan abort i første trimester. Jeg har rundet de fyrre, og har også en prolaps efter barn nr to. Vi vil dog gerne have barn nr tre, så håber på at det endnu kan lade sig gøre.

For fire dage siden tog jeg en valmed graviditetstest, de små hvor der er to i en pakke. Den viste svag positiv, og blev tydligere efter  en dags tid. Dagen efter tog jeg en ekstra, og syntes den blev godt våd. Den viste en tydligere streg end den forrige. 
For at udelukke skyggestreg og for at forsikre mig det ikke er falsk positiv, prøvede jeg en anden variant. Nu her på fjerde dagen viser den tredje test af den anden variant negativ.

- Hvad er jeres erfaringer med de små Valmed test? Er der ofte falsk positiv? 
- Kan `for meget tis` påvirke resultatet?
-Er der nogen herinde der er blevet gravide og født efter en prolaps?

På forhånd tak

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2023

__anonym

Profilbillede for __anonym

Har dine test været negative efter din spontane abort for 3 uger siden? 
Ellers kunne der muligvis være det som reagere på testen

Anmeld Citér

23. februar 2023

Darling

Når det ikke er længere tid siden du mistede så kan det sagtens være hcg rester fra aborten da jeg mistede i uge 7 havde jeg hcg i kroppen i 1,5 måned

Anmeld Citér

23. februar 2023

MorT2piger

__anonym skriver:

Har dine test været negative efter din spontane abort for 3 uger siden? 
Ellers kunne der muligvis være det som reagere på testen

Tak for svar. Det kunne uden tvivl være tilfældet. Det skete under en hektisk periode, og var også trist over graviditeten gik tabt. Jeg havde smerter og kraftig blødning. Så følte ingen behov for at teste efterfølgende. Hvilket jeg selvfølelig nok skulle have gjort. Havde også læst at en test hvor gravidteten gik tabt i første trimester hurtigt vil falde i hcg niveau, og derved ville vise en negativ test allerede dagen efter. Men man kan vel ikke udelukke alt. ��

Anmeld Citér

23. februar 2023

MorT2piger

Darling skriver:

Når det ikke er længere tid siden du mistede så kan det sagtens være hcg rester fra aborten da jeg mistede i uge 7 havde jeg hcg i kroppen i 1,5 måned

Det er jeg ked af at høre. Syntes det var svært at gå igennem. Men skulle nok have testet efter. Men pga smerterne og den kraftige blødning, så jeg ingen behov for at teste efter. 

Tror jeg vil være opmærksom på dette, om det skulle ske igen. Tak for svar.

Anmeld Citér

23. februar 2023

Mettep157

Profilbillede for Mettep157

Jeg er ked af at høre du har mistet  jeg havde en SA i uge 6 og der kunne jeg teste positiv i 8 uger efter  der kan desværre gå længe inden HCG er ude af kroppen. Jeg håber at det er en ny graviditet og at det er testen der driller. 
Er du ikke tilbudt at blive fulgt med blodprøver til HCG er under 5 af din egen læge? Det blev jeg, men vi havde også gentagende aborter bag os.

Anmeld Citér

23. februar 2023

__anonym

Profilbillede for __anonym
MorT2piger skriver:

Tak for svar. Det kunne uden tvivl være tilfældet. Det skete under en hektisk periode, og var også trist over graviditeten gik tabt. Jeg havde smerter og kraftig blødning. Så følte ingen behov for at teste efterfølgende. Hvilket jeg selvfølelig nok skulle have gjort. Havde også læst at en test hvor gravidteten gik tabt i første trimester hurtigt vil falde i hcg niveau, og derved ville vise en negativ test allerede dagen efter. Men man kan vel ikke udelukke alt. ��

Forståeligt  første gang jeg mistede var testen hurtig negativ, de to sidste jeg mistede tog længere tid om teste negativ, og længere tid med blødning. 

Stor kram til dig! Håber det snart lykkedes med en vellykket og blivende graviditet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.