Temperament

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

905 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. februar 2023

Anonym trådstarter

Min søn på 12 måneder har et voldsomt temperament og virker meget stædig. Han havde kolik til han var omkring 6 måneder og har siden han var 3 måneder skreget/grædt nærmest hver gang han er i barnevogn, klapvogn og autostol (vi har prøvet flere forskellige). Når vi er hjemme kan han begynde at skrige voldsomt hvis han f.eks. skal vente på sin mad eller hvis der generelt er noget som han gerne vil som han enten ikke må eller som ikke lige kan lade sig gøre på tidspunktet. Han kan også skrige ved putning og kan snildt skrige i 1,5/2 timer. Han er rigtig glad for sin far men når det handler tryghed/putte så vil han helst have mig, selvom vi skiftes til at putte og have natten hver dag. Han kan f.eks. skrige i 1,5 hos sin far og hvis jeg så kommer ind og tager over så stopper han med det sammen, hvilket gør at vi tænker at det måske ikke er i smerte men mere bare hans stædighed. 
i institutionen går det godt men de har også allerede lagt mærke til at han er stædig og han har også haft to dage hvor han skubbede og skreg af de andre børn. 
Ud over de episoder jeg skriver, så er han en rigtig sjov og sød dreng, som er meget nysgerrig, udforskende og fjollet. Han har været hurtig med det motoriske og har bl.a. kunne gå i to måneders tid. Han har det meste af sit liv kun sovet 30 minutters lure, men er nu begyndt nogle gange at tage lidt længere tid.

Er der nogen som har nogle gode råd til hvad vi kan gøre eller fortælle om det lyder “normalt”? Vi er så kede af at han skal græde/skrige så meget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2023

Elu

Profilbillede for Elu

Vi har en dreng, der er lige sådan. 

Ved ikke om jeg kan sige at det er normalt, men jeg kender et par andre unger, der er lidt lige sådan. Temperament viser sig jo på mange forskellige måder, men med vores dreng var det også skrigeri. I dag er han 7 år og det er ikke et problem med skrigeri mere. Men stædig og temperamentsfuld er han stadig. Enormt meget. Men det er meget sjældent et problem i dag ift da han var 1 år f.eks. Det var frygteligt med det skrigeri.  

Vi har gjort rigtig mange forskellige ting for at hjælpe ham med det og det er lykkedes så fint. Tror slet ikke at det er unormalt, men jeg tror, at det er de færreste børn, der viser et stort temperament fra så tidlig en alder.

Anmeld Citér

22. februar 2023

Elu

Profilbillede for Elu

Hov, obs. Jeg vil gerne give gode råd, men så tror jeg at jeg skal vide til præcis hvad, eller bare lidt mere specifikt. For igen, det er så forskelligt. Vi opdagede i hvert fald, at måden vi skulle hjælpe vores dreng på, handlede rigtig meget om at forstå hans personlighed. Det tager afsæt i hans personlighed i hvert fald, måden vi gør ting på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.