Hvilken vognløsning har I valgt til børn født tæt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.993 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2023

Anonym trådstarter

Vi skal snart have barn nr 2, der bliver 15 mdr. imellem dem.

Mange siger til os at en søskendevogn er uundværlig, og jeg kan se i andre tråde at mange med tætte børn anbefaler det. 

Vi har en barnevogn, en klapvogn og en bæresele.

Jeg havde umiddelbart ikke tænkt vi havde behovet for en søskendevogn, men bliver helt i tvivl. Den store er i dagpleje få huse væk og vi kører i bil til det meste da vores familier bor i andre byer. Jeg forestiller mig umiddelbart at en billig/brugt barnevogn til dagplejen vil være nok?

Jer der har en søskendevogn og ikke synes I kunne undvære den, vil I ikke fortælle i hvilke konkrete situationer den er uundværlig? Og jer da har fravalgt det, hvad har I gjort i stedet?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2023

Anonym

Hente/bringe, fælles udflugter/gåture og ture ud af huset hvor der er behov for at begge sovet lur…vi kan virkelig ikke undvære vores!  Jeg er SÅ glad for den og bruger den meget, der er 19mdr mellem vores

Anmeld Citér

21. februar 2023

Tinstin

Der er 21 måneder mellem mine børn og jeg kunne ikke undvære den, når:

- Jeg hentede storebror i dagplejen. Der er ca. 2 km og dem gik jeg, fordi min kæreste tog bilen på arbejde.

- Jeg gik ture med dem begge eller handlede ind

Den blev brugt flittigt indtil den gik fra hinanden, da var børnene 2½ og 4½ år - og vi havde nok godt kunnet bruge den et års tid endnu. Den gør, at man kan gå lange ture, hvor børnene er med og begge kan få hvil undervejs. Stor kurv under = madpakke.

Jeg prøvede med barnevognssæde, det var virkelig dårligt.

Men hvis du ikke kan se behovet for en, så vent da med at købe den, indtil behovet opstår

Anmeld Citér

21. februar 2023

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Det ender nok med vi venter og ser hvad vi synes giver mening når vi står i det.

Jeg er ret overbevist om vi skal have en tvilligeklapvogn på et tidspunkt, jeg tænker mere på om en decideret søskendevogn, altså med mulighed for barnevognsdel er et must. De fleste har så kort liggemål at de kun holder de første 6 mdr. ish.

Anmeld Citér

21. februar 2023

Anonym

Følger lige med vi skal også have nummer to med 14 måneder imellem

Anmeld Citér

21. februar 2023

Anonym

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Det ender nok med vi venter og ser hvad vi synes giver mening når vi står i det.

Jeg er ret overbevist om vi skal have en tvilligeklapvogn på et tidspunkt, jeg tænker mere på om en decideret søskendevogn, altså med mulighed for barnevognsdel er et must. De fleste har så kort liggemål at de kun holder de første 6 mdr. ish.

Overvej om I bare kan bruge en søskendeklapvogn med en barnevogns lift i (hvis sæderne kan lægges helt ned) jeg har nægtet at investere i en ekstra barnevogn, så den midste sov lur i ca. 8mdr i liften i vores klapvogn (til 1 barn), nu sover hun i klapvogn med en god tyk kørepose, da den store stadig bruger barnevognen ..denne løsning har fungeret mega godt!vi har 1 barnevogn, 1 søskendevogn og 1 klapvogn med lift…det har dækket vores behov super godt  der er 19mdr imellem 

Anmeld Citér

21. februar 2023

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg synes søskende klapvognen har været uundværlig, jeg har bare brugt liften i klapvognsdelen som kan lægges fladt. Den har især været min billet til luft når den store har været syg.

Anmeld Citér

21. februar 2023

fartil2banditter

Profilbillede for fartil2banditter

Vi brugte en babyjogger, hvor den ene sidder foran den anden. Det fungerer super godt, for du er ikke låst til at have to ved siden af hinanden, som kan fylde ret meget, men i stedet kan du nøjes med kun at have den ene "vogn" koblet på, mens den anden kun kobles på, hvis man alligevel har begge med.

Jeg kan ikke huske den præcise model, men blot, at den ene sidder foran den anden.
Håber, det kan bruges.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.